• daniiel

    HJÄLP! Hur ska jag göra med tärnor?

    Jag kanske är lite "konstig", men hade jag känt att jag verkligen ville ha sju tärnor, så hade jag haft det. Jag hade fullkomligt struntat i hur det skulle se ut framme i kyrkan osv. Tyvärr har jag inga närstående tjejkompisar, så jag kunde inte be någon vara tärna. Jag hade därför "bara" min syster och makens syster, men jag hade som sagt inte tvekat att ha fler om jag hade haft någon/några att tillfråga.

    Maken hade fyra marskalker och han funderade länge och väl på att fråga ytterligare två-tre vänner, men valde att inte göra det för att han kände att han inte stod lika nära dom två trots allt. Det hade inget att göra med hur det skulle se ut i kyrkan osv, utan helt och hållet med hur han kände.

    Det är ju kanske inte alls till någon hjälp för din del, men jag tycker alltså att du ska låta hjärtat bestämma. Känn efter om du vill fråga dom andra två tjejerna också, vill du det, så gör det. Vill du inte, ja, då vill du ju inte och det är inget mer med det. Man kan inte stå alla lika nära.


  • daniiel
    PiaB skrev 2012-11-22 16:46:24 följande:

    Jag menade mer hur det ser ut rent synintryckmässigt. I våran lilla kyrka te.x. ser det fullt ut redan med oss två, två tärnor, en markalk och prästen. Skulle vi ha 10-12 pers där framme skulle det ge ett himla stökigt intryck och jag vill att gästerna kan koncentrera sig på oss.


    Och jag har inte heller sju personer som är så väldigt nära mig att jag vill dela den stunden med dem. Men har man det och alla får plats är det bara att göra så


    Nej, men precis och jag kan förstå att vissa tycker så. Att det kan se för mkt ut. För min del skulle det inte vara så, att jag skulle känna att det blir för många. Jag skulle hellre byta kyrka än att kapa brudföljet :P

    Smaken är dock som baken och man prioriterar, tycker och vill olika och det är ju helt okej :)
Svar på tråden HJÄLP! Hur ska jag göra med tärnor?