• Stefan och Caroli­ne
    Äldre 20 Nov 14:14
    4117 visningar
    25 svar
    25
    4117

    Förvirrad.....

    Jag bara undrar hur fotografer kan få tag i mitt och min killes nummer genom Bröllopstorget ? Fick en arg sambo precis som fått en massa telefonsamtal om fotografering när vi ska gifta oss . Jag har inte ens skrivit ut vårat nummer på denna sidan, hur kan folk få reda på vårt telefonnummer då ? 

    För jag blev inte medelm här för att få en massa fotografer som försöker sälja in sig för att fota vårt bröllop !

     

  • Svar på tråden Förvirrad.....
  • Stefan och Caroli­ne
    Äldre 20 Nov 15:19
    #11

    Ja jag tog bort våra efternamn nu och heter bara förnamnen istället :) Jag blöir inte arg på mejl även om det kan vara störande, men när de letar upp ens mobilnummer då börjar man bli riktigt arg ! Ja menar om jag vill ha en fotograf går jag till dem eller ringer dem, inte de mig .

    Om de vill marknadsföra sig så ha en annons i en tidning istället, för att ringa och tjöta på någon är ingen bra ide.....

    Men då vet jag att det är fler som fått dessa förbaskade jobbiga fotografer på sig ;) 

  • maxmam­ma
    Äldre 20 Nov 15:31
    #12

    ja men går jag in på medlemfliken o söker på mig själv så kommer det upp maxmamma o klickar jag på namnet kommer min presentation upp o den avslutas med mvh maxmma, det stod dock maria innan jag nyss bytte.


    har endast lagt ut min mailadress när jag tittat på försäljningsannonserna o som jag lämnat meddelande till annonsören på de varor jag varit intresserad av och även där kallat mig maxmamma.


    de publica uppgifter på mig så finns det inget riktigt namn bara mitt nick o endast mitt nick innehåller en av mna söners namn. och jag har ju bara skrivit att jag planerar bröllop.


    ja hursom haver så har de hittat mig trots mina åtgärder o jag svarar dem genom att tala om för dem att jag inte är intresserad pga kostnad osv osv


    ja att jag skrivit vart vi bor o vart festen ska hållas men det ger ingen hint om vem jag är i verkligheten.

  • PiaB
    Äldre 20 Nov 15:32
    #13

    maxmamma, jag kunde inte låta bli... Jag googlade på maxmamma och hittade direkt en länk till din presentation på en annan bröllopssida. Där finns din mailadress så det är inte konstigt att du fått ett mail från en bröllopsfotograf. De kanske har gjort ett massutskick till alla medlemmar där Menar inte att det är rätt av dem men det är nog så det gått till.


     


    Och jag håller absolut med att det är löjligt som företagare att jaga kunder såhär. Jag skulle inte få lust att anlita dem. Lika lite som jag blev intresserad av de desperata killarna när jag var med på en dejtingsida.


  • maxmam­ma
    Äldre 20 Nov 15:34
    #14

    och inga telefonnr har jag lämnat ut heller...och som sagt det är bara i de icke publica uppgifterna det går att hitta mitt riktiga namn kön födelsedatum email o telefonnr.


    Och dessa uppgifte ska ju vara osynliga för vanliga medlemmar, bara familjeliv o BT ska ju kunna kolla på dessa upgifter...om jag fattade det hela rätt.

  • Äldre 20 Nov 15:40
    #15
    maxmamma skrev 2012-11-20 15:34:18 följande:
    Det är bara förklaringar till varför det kan hända att dom hittar dig.
    Om du ser det PiaB skrev nu så har du ju kanske förklaringen nu på hur dom hittade dig...

    Det jag menar är att det är lätt att inte tänka på vad man avslöjar. Jag gör ingen hemlighet av vem jag är.
    Men jag gör det så svårt jag kan för någon att hitta mig. 
  • maxmam­ma
    Äldre 20 Nov 15:41
    #16

    alltså det blev lite fel skrivet. på de publica uppgifterna står det: signatur maxmamma, roll planerar bröllop, kön kvinna, kommun Rättvik, Ort Boda kyrkby.


    men hur ska någon kunna hitta min mail o telenr på dessa skrala uppgifter??


    På de sekretess uppgifterna står det ju så klart mitt riktiga namn,postort, födelsedatum och mailadress.

  • PiaB
    Äldre 20 Nov 15:43
    #17

    Läs mitt inlägg ovanför så ser du en möjlig väg...


  • Äldre 20 Nov 15:57
    #18
    maxmamma skrev 2012-11-20 15:41:10 följande:

    alltså det blev lite fel skrivet. på de publica uppgifterna står det: signatur maxmamma, roll planerar bröllop, kön kvinna, kommun Rättvik, Ort Boda kyrkby.


    men hur ska någon kunna hitta min mail o telenr på dessa skrala uppgifter??


    På de sekretess uppgifterna står det ju så klart mitt riktiga namn,postort, födelsedatum och mailadress.


    Fast jag vände mig ju till TS, som har sin och sin partners namn i sitt nicknamn, och som beskrivits av PiaB och Chicita, så går det att lura ut dig med. Och nu har du ju dessutom skrivit ut allt du fyllt i i formuläret här i tråden. Även vad du heter!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 20 Nov 16:05
    #19

    Enligt Eniro finns det 11 st med ditt förnamn i den by du bor - i din kommun.
    Om jag ville göra reklam och ringa upp dessa i egenskap av bröllopsfotograf så hade det ju varit rätt enkelt att bara börja ringa och säga "hej jag heter ... och jag är fotograf, med specialite att fota bröllop".
    Om jag då inte skulle gifta mig så skulle jag ju säga det helt enkelt och inte tänka mer på saken.
    Men  om jag träffade rätt och fick tag i dig så skulle du ju antagligen reagera på ett sätt som gjorde att jag visste att jag kommit rätt. 

    Det kan alltså vara värt chansningen för en företagare att ringa 10 samtal för att kanske få 1 napp...
    Har personen tur så är ju du den som står först i listan på Eniro... 

  • Äldre 20 Nov 16:06
    #20
    Chicita skrev 2012-11-20 16:05:40 följande:
    Enligt Eniro finns det 11 st med ditt förnamn i den by du bor - i din kommun.
    Om jag ville göra reklam och ringa upp dessa i egenskap av bröllopsfotograf så hade det ju varit rätt enkelt att bara börja ringa och säga "hej jag heter ... och jag är fotograf, med specialite att fota bröllop".
    Om jag då inte skulle gifta mig så skulle jag ju säga det helt enkelt och inte tänka mer på saken.
    Men  om jag träffade rätt och fick tag i dig så skulle du ju antagligen reagera på ett sätt som gjorde att jag visste att jag kommit rätt. 

    Det kan alltså vara värt chansningen för en företagare att ringa 10 samtal för att kanske få 1 napp...
    Har personen tur så är ju du den som står först i listan på Eniro... 
    Oj... Glömde rikta det till Maxmamma...
  • maxmam­ma
    Äldre 20 Nov 21:49
    #21

    Ja då måste de hittat mig via den andra sajten. Att mitt förnamn finns hos fler än mig i varje kommun är inte så ovanligt men mitt efternamn kan ju inte alla ha som heter som jag i förnamn. Ja o de uppgifter jag skrev ut här i ovanstående inlägg är ju de uppgifter alla kan se om de går in på min profil. Ska nog ta bort mig från andra sajten....så inga smiliga fotografer hör av sig. Men tycker ändå de beter sig fel åt som snokar sig in hos folk i försöker pracka på en tjänster man inte bett om.

  • maxmam­ma
    Äldre 20 Nov 22:16
    #22

    Men nu har jag helgarderat migFörvånad, jag har rensat uppgifter både på den här sajten o den andra bröllopssajten från sånt som skulle kunna kopplas till mig  o vad jag heter, inga mailuppgifter finns kvar o inga telefonnr heller som jag tyvärr så klumpigt hade lagt ut i den andra sajten så då var det ju inte så svårt o kolla vart jag fannsRynkar på näsan. så nu måste jag väl kunna bli lite lagomt anonym här i bröllops-sajterna o i DalarnaTungan ute

    så nu sänker sig friden över migDrömmer o jag kan fortsätta BT som vanligt Solig

  • Äldre 20 Nov 22:17
    #23

    Ja det är ingen som har sagt att dom beter sig bra och att det är rätt av dom.
    Vi har bara försökt förklara hur dom kan hitta dig (och andra) Flört 

  • maxmam­ma
    Äldre 20 Nov 22:19
    #24

    japp o det var tur ni förklarade hur det funkade med personuppgifterna så nu är jag lugn igen för nu blir det svårare o snoka tag på mig hihi

  • Äldre 20 Nov 22:20
    #25

    Bra det Glad

Svar på tråden Förvirrad.....