• Skogus

    Förlovning, men med "villkor"...

    På vilken nivå läser du? Varför måste du klara denna tenta för att få plugga vidare? Har du fler chanser?
    Jag tycker tat du gör ditt bästa utifrån dina förutsättningar för att nå DINA mål, inte någon annans. Det låter kanske fel att din kille ger dig sån prestation för att ni ska förlova er, men jag kan ändå tänka mig att han gör det för att peppa dig till att klara tentan vilket då visar på att han verkligen vill ditt bästa, även om han anvä'nde sig av en dum  "morot". Sätt dig ner, gå i genom lärandemålen och plugga utifrån dem så klarar du med säkerhet tentan och du gör det då för din EGEN skull!

  • Skogus

    Vid vilket lärosäte? Låter konstigt att man måste ha klarat alla poäng under den termin man läser, det brukar ju annars vara 15 hp, dvs hälften... Men det kanske är olika beroende på var man läser?  Vilken termin läser du? Vilket ämne?

  • Skogus
    NeutronStar skrev 2012-11-16 17:27:11 följande:
    Läser vid GU, och termin 5 har jag läst. Det är bara läkarlinjen som har sådana förskunskapskrav på GU tror jag, men det är för att de tyckte att det var för låg nivå på läkarlinjen och ville höja standarden, så de satte upp de kraven. Det som jag har tenta i är anatomi och utvecklingsbiologi, och 2 gånger har jag inte klarat den pga att de har ändrat så mycket i kursen så att den har varit totalt annorlunda jämfört med när jag läste den, det har tom föreläsarna sagt... =/ Lite taskigt...

    Men nu har jag aktuella anteckningar och fått en uppgift som om jag får godkänt på den så har jag 5 poäng extra på tentan, så hoppas på att det ska gå denna gången. =)
    Låter som om du har helt rätt inställning! Du kommer säkert klara det galant och därmed även ha en ring på fingret inom ett år...
Svar på tråden Förlovning, men med "villkor"...