Förlovning, men med "villkor"...
Igår satte jag och min sambo oss ner för att prata då det var något han hade velat säga till mig under en lång tid. Han berättade att han känner att han vill förlova sig med mig (yay!) och är redo för det, men han vill att jag ska komma igång med mina studier (har just nu studieuppehåll) och att jag ska känna att jag har ambitioner och pluggar till något jag trivs med, och att efter jag har pluggat i ett år till så kan vi förlova oss. Detta i sig kan jag förstå då han varit förlovad tidigare med en människa med 0 ambitioner i livet och det fungerade inte så bra i slutändan...
Det är bara det att jag har en tenta om 1,5 vecka som jag MÅSTE klara för att få börja plugga igen, och denna tentan har jag skrivit förut och inte klarat, så min tro på mig själv är väl inte den bästa när det gäller just förmågan att klara denna tentan... Sedan känner jag ju såklart av pressen av att jag nåste klara den för att få börja igen, och nu även att jag vill klara den för att få förlova mig om ett år...
Det jag väl egentligen undrar är om någon har några bra tips på hur jag ska hantera all stress och mitt dåliga självförtroende, eller om det är någon som varit i en liknande situation och hur ni hanterade den..?