• Pernilla634

Hur beställer jag från Landy???

Nu har jag till 98 % bestämt mig för att beställa en brudklänning från Landybridal. Dock med några ändringar på ursprungsklänningen. Nu till min fråga: hur gör jag när jag ska beställa? Jag kan ju inte lägga klänningen i varukorgen så att säga, då vet de ju inte mina ändringar?! Ska jag skicka ett separat mail med min beställning eller hur går jag tillväga?? Och betalar man direkt när man lagt in sin beställning? Får man kontakt med någon så att man kan "följa" klänningen, dvs. skickar de bilder innan den skickas till mig?

Många frågor som ni säkert skrivit om tidigare men jag orkar inte bläddra igenom alla "Kina-trådar" för att söka svar så jag HOPPAS att någon kan hjälpa mig och göra mig klokare! :)

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur beställer jag från Landy???
  • Pernilla634

Hej igen! Har nu varit i kontakt med Ella på Landy via mail där jag skickade bilder och skrev om mina ändringar. Priset blir detsamma som på bilden enligt henne! :)

Dock skrev hon att jag skulle ta mina mått och skicka till henne samt att jag skulle beställa klänningen från hemsidan direkt. Hur kan de då veta ändringarna?? Jag tycker inte jag hittar någon ruta där jag kan skriva i dem?! Sen har jag tagit mina mått hos en sömmerska och de överrensstämmer med en EUR 36 så när som på nån cm vid höfterna ( är ju obetydligt med tanke på hur klänningen ser ut) så jag tänkte faktiskt beställa standardstorlek. Undrar bara HUR jag ska beställa alltså!

• daniiel
    Pernilla634 skrev 2012-11-22 22:25:18 följande:

Hej igen! Har nu varit i kontakt med Ella på Landy via mail där jag skickade bilder och skrev om mina ändringar. Priset blir detsamma som på bilden enligt henne! :)

Dock skrev hon att jag skulle ta mina mått och skicka till henne samt att jag skulle beställa klänningen från hemsidan direkt. Hur kan de då veta ändringarna?? Jag tycker inte jag hittar någon ruta där jag kan skriva i dem?! Sen har jag tagit mina mått hos en sömmerska och de överrensstämmer med en EUR 36 så när som på nån cm vid höfterna ( är ju obetydligt med tanke på hur klänningen ser ut) så jag tänkte faktiskt beställa standardstorlek. Undrar bara HUR jag ska beställa alltså!

Du kan skicka ett mejl med ordernummer i och beskriva ändringarna, efter du lagt din beställning alltså. Om jag inte har helt fel, så tror att man när man kommit en bit i beställningen kan fylla i ändringar också.
  • karamell

Hej Pernilla! 

Jättesnygg klänning verkligen! Jag tittade också på den, men tänkte inte på att man kunde göra den till golvet.

Jag var i exakt samma sits som du, testade en klänning i butik som jag blev kär i, kostade 12,000 och då skulle det ändå göras ändringar. Sen såg jag en som såg i princip likadan ut på landy och valde att chansa och beställa den. Tänkte det är ändå värt, den på landy kostade 2000kr, spara 10,000 liksom! Pengar är pengar oavsett om det är bröllop eller inte!

Jag gjorde bara en ändring, det var att jag ändrade till snörning i ryggen från dragkjedja och då skrev jag bara in det i beställningen, samt mailade Ella om det.
    Det tog ca. 3-4 veckor innan klänningen anlänge, hade ingen aning vad jag skulle förvänta mig men jag blev positivt överaskad och väldigt väldigt nöjd!
    Jag beställde denna, hoppas du blir nöjd med din! Lycka till! 

• MissLinoubli

Åh, jag har med tittat på den. Du har ingen bild på hur den såg ut när du fick hem den? :)

• karamell

På bilden har jag ingen underkjol, ska köpa det så den puffar ut sådär mkt som den gör på bilden.
    Jag valde snörning i ryggen, tycker det är himla snyggt, och också praktist, då spelar det inte någon roll om man går upp eller ned något kilo innan bröllopet. =)
    Jag kan rekomendera den starkt, jag valde den i Ivory och färgen blev jättefin! :) Vilka väljer du mellan?  

• Pernilla634

Ok tack för svar! Mailade med Ella och vet nu hur jag gör! :) En till fråga; när man beställer står det QTY och där står det en 1:a och man kan ändra denna siffra. Vad betyder QTY?? Är det samma som kvalitet??? Och ska man ändra den siffran? Är kvalitet 1 sämre liksom???

• daniiel
    Pernilla634 skrev 2012-11-23 21:01:34 följande:
    Ok tack för svar! Mailade med Ella och vet nu hur jag gör! :) En till fråga; när man beställer står det QTY och där står det en 1:a och man kan ändra denna siffra. Vad betyder QTY?? Är det samma som kvalitet??? Och ska man ändra den siffran? Är kvalitet 1 sämre liksom???
    Jag skulle tro att det står för quantity faktiskt, alltså hur många saker du har beställt. En klänning = en sak = quantity 1 :) Är du osäker, så kan du ju alltid fråga :)
  • MissLinoubli

Gud så fin den ser ju precis ut sopå bilden, jag har precis börjat leta, ska beställa i Januari så har på mig till dess. Haha ska åka i väg och testa lite först så man vet vilken modell man passar i men som det ser ut nu är den här på top listan. :)

• Juli2013

Wow den är jättesnygg och ser ju precis ut som på bilden! Jag förstår att du är nöjd!!

Jag är också så himla sugen på att beställa från Landy men funderar lite på det här med färg, jag tänkte beställa Ivory eftersom jag inte vill ha den kritvit, men var rädd att det blir för mycket beige/champagenfärgat typ.. men din ser ju jättesnygg ut!

karamell skrev 2012-11-23 09:51:03 följande:
    På bilden har jag ingen underkjol, ska köpa det så den puffar ut sådär mkt som den gör på bilden.
    Jag valde snörning i ryggen, tycker det är himla snyggt, och också praktist, då spelar det inte någon roll om man går upp eller ned något kilo innan bröllopet. =)
    Jag kan rekomendera den starkt, jag valde den i Ivory och färgen blev jättefin! :) Vilka väljer du mellan?
Svar på tråden Hur beställer jag från Landy???