• Hannis23

Annorlunda klänning - vilken är finast?

Jag vill inte ha en helvit klänning, utan någon mer annorlunda. Har hittat dessa tre på Landybridal, men har jättesvårt att välja! :) Färgtemat kommer vara vit/svart/röd på dukning och annat.

1.

2.

3.

• Svar på tråden Annorlunda klänning - vilken är finast?
  • daniiel
    majjja skrev 2012-11-08 18:24:30 följande:
    den översta var fin men när man tittar närmre så är ju den inte alls så fin som man trodde vid första anblicken.
    Kollade lite på landys klänningar och om det nu vore jag som skulle ha en klänning med svarta detaljer hade jag valt typ nåt sånt här men bett om att få i svarta detaljer istället..

www.landybridal.co/a-line-sweetheart-chapel-t... 
    Det knepiga med det är att det inte är säkert att just den där spetsen och applikationerna finns i svart och då kan dom inte göra en klänning som ser ut som på bilden, utan då kommer dom måsta använda sig av andra applikationer och då vet man ju inte riktigt vad dom tar istället. Risken finns ju då att det blir som på första klänningen här i tråden.
  • daniiel
    Hannis23 skrev 2012-11-08 18:28:52 följande:
    Ja jag har sett det och det är tråkigt att de ser så billiga ut... :( Tror faktiskt också att jag gillar den tredje mest i broderierna, men nummer ett med modellen :) Vi får väl se....
    Vad tycker du om den här klänningen då? www.landybridal.co/a-line-strapless-tea-length-white-wedding-dress-h1lbld0643.html Den är ju vadlång, men går ju att få hellång om man vill. Jag tänker att den liknar ju den första klänningen väldigt mkt i modellen, men har ett fint svart broderi istället.
  • karamell

Jag röstar på ettan eller trean, trean ser ju mest "bröllopsklänning-akig" ut tycker jag. Efter att ha sett att detaljerna på ettan inte var särskilld snygga skulle jag definitivt ta trean, den var hur snygg som helst!!!!

• Hannis23
    daniiel skrev 2012-11-08 19:08:03 följande:
    Vad tycker du om den här klänningen då? www.landybridal.co/a-line-strapless-tea-lengt... Den är ju vadlång, men går ju att få hellång om man vill. Jag tänker att den liknar ju den första klänningen väldigt mkt i modellen, men har ett fint svart broderi istället.
    Ja den va ju jättefin! Älskar prickar Skrattande Tack för tipset, den är definitivt med i toppen nu!
  • daniiel
    Hannis23 skrev 2012-11-08 19:43:01 följande:
    Ja den va ju jättefin! Älskar prickar Skrattande Tack för tipset, den är definitivt med i toppen nu!
    Ja, jag tycker själv att den är superfin och hade mer än gärna haft den på mitt eget bröllop, men då hade jag inte hittat den ännu :P
  • frida o björn

Av dina tre förslag gillar jag trean mest, kändes mest bröllopsaktig i min smak. Men daniiels förslag om den prickiga gillar jag också. Jättesöt klänning!

• Chicita

Jag röstar på daniiels förslag Skrattande

Av dom tre som du TS, la upp så gillade jag ettan bäst, men inte hur dom har gjort med applikationerna. Om det hade varit brodyr direkt på klänningen så hade jag röstat för den. Men inte som det ser ut nu.

• maxmamma
    Hannis23 skrev 2012-11-08 18:30:02 följande:
    Kul! Har du bild? Skrattande
    nej tyvärr inte, den är köpt av missmoneypenny från tradera, men när jag får hem den ska jag ta en bild på den o försöka lägga in här.
  • Hannis23

Om jag väljer den här som daniiel tipsade om:

Behöver jag ha underkjol med ring då? Kanske blir snyggast om den får "hänga" som klänning nr 1? 

• daniiel

Jag tror och tycker inte att du behöver ha en underkjol med en ring till den klänningen om du inte vill. Den kan nog bli väldigt fin om den får hänga lite mer som första klänningen i TS :) Det var så jag tänkte när jag tipsade om den.

Svar på tråden Annorlunda klänning - vilken är finast?