• fierce
    Äldre 8 Nov 10:51
    9252 visningar
    53 svar
    53
    9252

    Februari 2013 - någon mer?

    Vi gifter oss den 16 februari 2013, visst borde det finnas fler februaribrudar härinne? ;)
    Vore kul att höra hur det går för er nu när det faktiskt börjar närma sig.  

    Vi har bara fotografen kvar att boka - lite panik haha men kan inte bestämma om vi ska ha en riktig dyr eller nån kompis bara :) Sen ska vi köpa dricka och sånt den här månaden, allt som ska bokas är klart men jag ska binda egen bukett och sminka mig själv och det börjar kännas nervöst, tänk om det går åt skogen totalt.haha :)

    Min ring kom igår och vigselbevisen landade i måndags - nu börjar det bli verkligt, men det känns fortfarande sjukt overkligt! :D 

  • Svar på tråden Februari 2013 - någon mer?
  • charlo­ttev
    Äldre 1 Feb 12:21
    #41

    Imorgon blir jag fru!!!! ska bli så kul och vädret kommer vara perfekt , minusgrader o strålande sol

  • Flodam­amma80
    Äldre 1 Feb 12:33
    #42

    Åh va kul! Lycka till :))

  • Millan­77
    Äldre 1 Feb 13:20
    #43

    Lycka till. Spännande. Du måste ju dela med dig sen.

  • Doofie
    Äldre 1 Feb 21:35
    #44
    charlottev skrev 2013-02-01 12:21:33 följande:
    Imorgon blir jag fru!!!! ska bli så kul och vädret kommer vara perfekt , minusgrader o strålande sol
    Åh vad härligt!! Spännande! :D Tre veckor kvar för oss.. !
  • Doofie
    Äldre 1 Feb 21:38
    #45
    AngelicaSTHLM skrev 2013-02-01 10:41:50 följande:
    Nu närmar dagen D sig med stormsteg!! BARA 22 dagar och 6 timmar kvar tills vår vigsel den 23 februari!!!

    Har haft ett sista möte med restaurangen, träffat fotografen, fixat det sista med kläder till mig, barnen och blivande maken....bokat in ansiksbehandling, maikyr och pedikyr, haft en sista avstämning med hår/makeup. Pratat med florist som är helt med på "noterna" Lämnat in förlovningsringar på putsning...

    Alla gäster har osat å ALLA kommer!! Beställt festprogran från vistaprint...det som är kvar är att fixa lite med "favours" (dom ligger hemma å väntar) samt göra en bra spel lista för "miglet" innan middagen.

    Känns som om jag/vi har läget under kontroll!! ÅÅÅÅ vad jag längtar!!!

    Hur går det för er andra??
    Åh det låter ju helt fantastiskt! Ni verkar ligga helt i tiden med allt.
    Vi har en del med festprogam kvar att ordna, bordsplacering.
    Sen ska jag dubbelkolla allt med alla arrangörer också såklart!

    Mycket smått som är kvar att ordna. Men ändå lite.. :) Imorn är det exakt tre veckor kvar!!
  • lillsm­illa
    Äldre 8 Feb 13:57
    #46

    Nu är jag FRU!!!!

    Vi hade en helt fantastisk dag på alla sätt, snön gnistrade och solen sken. Champagnen öppnades redan på frisersalongen och där satt jag med bubbel, jordgubbar och praliner och blev både sminkad och fick håret uppsatt, så lyxigt! Vår fotograf (Cecilia Engvall som tagit sig hela vägen från Stockholm för vår skull!) arbetade i bakgrunden hela dagen och förutom massor av fantastiska porträttbilder tagna både ute och nere i grottan så lyckades hon fånga flera fina ögonblicksbilder på både oss, detaljer i lokalen och på våra gäster. Hon har bloggat några av dem här: http://ciccis.tumblr.com/post/42207518641/frida-och-anders-2-februari-2013-tykarpsgrottan#disqus_thread

    Efter en snabb lunch var det dags för påklädning, klänningen satt som gjuten på mig och blivande mannen var såååå stilig i sin kostym! Även sonen var finklädd och lite tagen av stundens allvar skötte han sig exemplariskt hela dagen!


    Gästerna hälsades välkomna med varm choklad, rom och marschmallows ute kring öppen eld och sedan gick de i samlad tropp ner till stora salen i Tykarpsgrottan utanför Hässleholm som var upplyst av massor av levande ljus. Till ingångsmusiken "Bless the broken road" gick vi så in och såg alla gäster som var där bara för vår skull! Stora varma leenden, en och annan tår och så mycket värme och kärlek! Prästen, en gammal man på 80 år som både vigt mina föräldrar, döpt mig och döpt min son, satte en fantastisk stämning på vigseln! Min syster sjöng ett par solosånger, min far kompade henne och även psalmerna på keyboard. Mannen och jag läste våra egna löften till varandra och vi sa JA! Utgångsmusiken var "I´m on my way" av Proclaimers (ur Shrek) och den framkallade en del fnissande. När vi kom ut ur grottan väntade våra gäster på oss med sprakande tomtebloss, det var så stämningsfullt och vackert!!!!


    Vi gick tillsammans till festlokalen och åt god mat (färskostavokado med räkor och vitlökstoast, rökt och därefter grillat viltkött med rotfruktsgratäng och diverse tillbehör och till dessert chokladpannacotta med skogsbärskompott). Familj och vänner överraskade oss med det ena fina talet efter det andra och inte ett öga var torrt. Vår toastmadame gjorde ett fantastiskt jobb och likaså gjorde serveringspersonalen och våra grill-killar! Den klassiska skoleken avverkades, och även ett blindtest där brudgummen fick känna på ett antal damers händer för att hitta mina (inga problem ;)).


    Vi dansade till vår låt - Takidas "Curly Sue" och sen blev det den traditionella dansen där jag dansade med min far och brudgummen med sin mor och därefter blev det av någon anledning någon slags conga-line till Ivi Adamous "La la love" :)


    Bröllopstårtan var en underbar skapelse från anrika Duvanders Conditori i Kristianstad. Det var chokladbotten, passionsfruktsmousse och vit chokladmousse och den toppades av vår fina cake-topper - två bröllopsklädda igelkottar med taggar av solrosfrön! Till tårtan serverades kaffe och avec och jag höll mitt tal till brudgummen som avslutades med en uppspelning av en sång jag fått inspelad av Camilla på cbwmusic (Elin Sigvardssons "Lyckorus" med lite omskriven text).


    Sedan dansade vi halva natten, jag höll på att sätta fyr på min klänning och fötterna ömmade - men vad gjorde det!? Jag har nog aldrig njutit så mycket av en dag! Det enda negativa var att den tog slut! :)


  • Äldre 16 Feb 20:20
    #47

    Åh! Bara en vecka kvar för flera av oss! Hur känner ni er? Jag är supersvängig i humöret. Blir tårögd så fort jag tittar på min m2b! En helt makalös eufori........... :0)

  • Doofie
    Äldre 17 Feb 11:32
    #48

    Ja det är verkligen galet att det bara är en vecka kvar!! (eller nu är dset uu faktiskt mindre än en vecka!) Trodde aldrig detta verkligen skulle hända.. det har ju varit så länge kvar hela tiden :P


  • MiaCil­la
    Äldre 21 Feb 20:19
    #49
    Doofie skrev 2013-02-17 11:32:39 följande:
    Ja det är verkligen galet att det bara är en vecka kvar!! (eller nu är dset uu faktiskt mindre än en vecka!) Trodde aldrig detta verkligen skulle hända.. det har ju varit så länge kvar hela tiden :P

    Hur går det? Bara två dagar kvar....du hinner väl andas & njuta av vad som komma skall?? Själv har jag varit fru i 1 vecka & 1 dag så nu vet nog snart alla vänner och bekanta om vad vi gjorde i Norrland.


    Kunde jag vrida tillbaka tiden så skulle jag definitivt vrida den till våra bröllopsdag igen, för det var den mest underbara, fantastiska dagen sen barnen föddes. Den gick alldeles för fort bara.


    Ta vara på varenda minut på din dagen D för den går sååå fort. Hoppas ni får en riktigt kall, solig & alldeles alldeles underbar vinterdag. För det var väl i Luleå va?


    Vi drog till Luleå efter Jukkasjärvi & där sov vi på stads hotellet & firade våran första alla hjärtans dag som gifta. Ett jätte mysigt hotell med ett superstort/fint rum med utsikt mot vattnet (eller isen får men väl säga.)


    Den yngste grabben tyckte dock att isrutchkanan utanför hotellet var roligast så där kanske ni ska ta er en liten åktur om ni går förbi!!


     


    Ett stor lyckokram till dig på lördag, & berätta gärna om din dag sen!!


     

  • Doofie
    Äldre 26 Feb 00:28
    #50
    MiaCilla skrev 2013-02-21 20:19:57 följande:

    Hur går det? Bara två dagar kvar....du hinner väl andas & njuta av vad som komma skall?? Själv har jag varit fru i 1 vecka & 1 dag så nu vet nog snart alla vänner och bekanta om vad vi gjorde i Norrland.


    Kunde jag vrida tillbaka tiden så skulle jag definitivt vrida den till våra bröllopsdag igen, för det var den mest underbara, fantastiska dagen sen barnen föddes. Den gick alldeles för fort bara.


    Ta vara på varenda minut på din dagen D för den går sååå fort. Hoppas ni får en riktigt kall, solig & alldeles alldeles underbar vinterdag. För det var väl i Luleå va?


    Vi drog till Luleå efter Jukkasjärvi & där sov vi på stads hotellet & firade våran första alla hjärtans dag som gifta. Ett jätte mysigt hotell med ett superstort/fint rum med utsikt mot vattnet (eller isen får men väl säga.)


    Den yngste grabben tyckte dock att isrutchkanan utanför hotellet var roligast så där kanske ni ska ta er en liten åktur om ni går förbi!!


     


    Ett stor lyckokram till dig på lördag, & berätta gärna om din dag sen!!


     


    Tack för lyckönskningen! Allt var helt underbart på vår bröllopsdag i lördags! Det var lite disigt ute men just innan vigseln tittade solen fram. Fotograferna var helnöjda med vädret och tyckte det var perfekt. Två plusgrader fick vi njuta av också!
    Håller helt med om att man skulle vilja upplevda den dagen igen! Vi kände nog båda en liten sorg när den var över, just för att allt var så fint och vackert och underbart. Man vill liksom bevara allt och att det aldrig ska ta slut.
    Kände mig vacker som en prinsessa och det känns sorgset att jag aldrig kommer bära min brudklänning igen på samma sätt faktiskt.
    Maken (hihi) är även han lite sorgsen över att dagen behövde ta slut och att han inte får se mig i hela utstyrseln igen.
    Nu ska vi bara landa, ta hand om allt det praktiska och njuta några dagar till innan vi återgår helt och fullt till vardagen.
    Bilder är ju lite dåligt med.. alla våra vänner och bekanta sitter väl och trycker med dem hemma :P Vi väntar såklart på våra från fotografen, tror de kommer vara superbra.

    Hoppas ni andra februaribrudar haft det lika underbart som vi!

    Tusen kramar!
  • Millan­77
    Äldre 2 Mar 13:55
    #51

    Nu har vi kommit hem från våran resa.


    En undebar resa med både extremt myckeet glädje o en del bakslag.


    Det började dagen innan vi reste så fick jag inflensan o låg med feber o hosta, febern satt i hela dom 22 timmarna det tog att åka till Jamaica. Dagen efter fick M2B oxå feber o hosta o på 3 dagen gick vi till läkaren o hade fått LUNGINFLAMMATION...


    Efter medicin blev vi iaf bra. Hostan e ff kvar men det e visst många som har den länge.


    Bröllopsdagen började med en frukost o sen fick jag gå till spaavd o fortsätta med mina naglar. Dom blev jättevackra o sen fick jag lite ledigt ett par timmar innan det var dax för håret o makeup att fixas. Jag var super nöjd med allt.


    Kl 16 var det dax för vigseln o det var strålande sol (jättevarmt) Vi var jättenervösa över att säga allt på engelska men det gick jättebra. Allt var så fint o min man var så strålande vacker.


    edan fick vi gå genom hela hotellomr för att komma till den delen där vi skulle äta tårta o dricka skumpa o dansa. Sedan var det iväg för en tur i en drotska där vi fick mer skumpa. (Här började jag känna av att man inte ätit så mycket pga nerverna) Fotografen var väldigt snäll o froffsig o tog bilder hela tiden.


    sedan var det mer fotografering i solnerdgången på stranden o det var så vackert.


    Våran middag dukades upp på stranden där vi åt på kvällen o drack mer skumpa. kort togs hela tiden o vi var så lyckliga. ( är ff iof)


    Kvällen avslutades helt perfekt.


    Efter 3 flaskor skumpa somnade vi lyckliga o utmattade.


    Personalen på hotellet var jättevänliga på Jamaica. o mina farhågor för att det var mycket barn där besannades men det störde mig inte så som jag trodde att det skulle. Jag kunde lägga undan "mamma" känslorna. Jag behövde inte ha koll på att det var barn utan sina föräldrar som badade o sånt.


    Sedan hade vi lite otur när vi skulle åka hem. Vi var det sista planet som skulle lämna Jamaica den kvällen o personalen på marken tog så lång tid på sig att vi inte fick starta. Jag var helt förstörd då jag bara ville hem o få träffa mina barn. Men efter ett tag fick alla passagerare rum på olika hotell o vi hamnade 15 min ffrån flygplatsen på ett jättefint ställe. fick sova 4 timmar o sen upp för en snabb frukost efter som vi hört att vi skulle bli hämtade redan kl 8. Bussen kom dock kl 09:30. Planet hem gick 13:30 o vi landade säkert i Frankfurt lokaltid kl 6. 7:15 gick planet hem till Göteborg o vi fick plats på det.


    Extremt trötta kom vi hem till vår lille son som längtat efter oss likamycket som vi längtat efter honom. Efter några timmar var det dax att träffa stora dottern o gå på utvsamtal. Sedan iväg o hämta mellanpojken.Som vi läntat efter alla barn. Extremt trötta somnade vi sent.


    Vi fick reda på att våra familjer hade bokat en fin middag åt oss alla men eftersom vi blev försenade fick den ställas in. Nu har mannens föräldrar åkt till Spanien en månad så vi får ta den när dom kommer hem.

  • Äldre 13 Apr 17:10
    #52

  • Äldre 13 Apr 17:10
    #53

    Vi är sååååååå lyckliga och nöjda!

Svar på tråden Februari 2013 - någon mer?