• minichristina

De flesta bröllopsklänningar kan jag inte ha, hjälp...

Jag har börjat titta lite på klänningar och har ett litet problem. Det är nämligen så att jag har ett ganska stort födelsemärke över bröstkorgen och ena axeln, så kan inte ha de flesta klänningar typ sweetheartmodeller. De jag har sett med ärm är väldigt trista. Blir lite ledsen när jag ser så många fina klänningar och jag kan inte ha någon av dem...

Tänkte därför be om hjälp om att hitta något bra. Jag tänker mig en överdel som ser ut typ såhär:

www.landybridal.co/a-line-one-shoulder-court-train-champagne-wedding-dress-h1sp0044.html (fast utan släpet och att tyget går längre ut på armen, samt att det går ut på andra sidan också)

Eller såhär:

www.landybridal.co/a-line-one-shoulder-chapel-train-ivory-wedding-dress-h1lblb2472.html (lite ärm på andra sidan också, och liiite längre ärm på ärmsidan)

Vill ha sådana här egentligen, men de måste vara täckt upptill:

www.landybridal.co/ball-gown-strapless-chapel-train-white-wedding-dress-h2lbld1483.html

www.landybridal.co/ball-gown-wedding-dresses-sweetheart-ankle-length-champagne-h2lbhs4231.html

www.zarabridal.com/chic-sweetheart-strapless-crystal-beads-working-dropped-organza-satin-wedding-dress-for-brides-p-880.html

Eller kanske en sådan:

www.landybridal.co/ball-gown-sweetheart-chapel-train-wedding-dress-h2lblb2912.html

• Svar på tråden De flesta bröllopsklänningar kan jag inte ha, hjälp...
  • Chicita
    Brudiframtiden skrev 2012-11-09 19:00:03 följande:
    Oj...jag är alldeles full av bruna leverfläckar på ryggen och min klänning går ner lite i ryggen...Har inte alls tänkt på det innan men det kommer kanske att se fult ut? Har aldrig brytt mig om att täcka dem, ett arv från mammas sida där både mamma och min morfar ser /såg ut så...
    Jag förstår att man vill dölja något man har problem med. Alltså något som man har mått dåligt över länge.
    Men om du inte har ångest över dina leverfläckar, så låt dom synas. Dom är en del av dig, de flesta du känner associerar säkert dina fläckar med dig och om du ska dölja dom så döljer du ju alltså en del som är du...
    Jag har ett ärr på ena kinden som följt med mig sen jag var spädbarn. Jag var faktiskt bara 2 dagar gammal när jag lyckades riva upp ett stort och djupt sår på kinden. Sen lindade dom mina händer så jag inte kunde riva mig men skadan var ju redan gjord.
    Ok nu när jag gått upp lite i vikt dom senaste åren så har ärret fyllts ut (det har sett ut ungefär som när man drar ett vasst och hårt föremål över en mjuk träplanka, det har liksom varit som ett "dike", ca 10 cm långt från örat och in mot näsvingen).
    Så det har inte varit synligt för andra än mig själv och de allra närmaste som vet vart dom ska titta. Men det där var ett stort problem för mig. Tänk om det skulle synas... Då skulle jag ju inte vara så där perfekt som jag hade hoppats innerst inne med hjälp av makeupartist och allt...
    Och efter några vaknätter så berättade jag för maken vad jag låg vaken och funderade på.

Han säger då (klok som han är).
    Älskling. Jag gifter mig med dig, inte med dina ärr. Och om någon tittar mer på ditt ärr än på resten av dig så är det något fel på dom
  • Annamolly

Ah jag tycker det ar sa fantastiskt fint med lite spets-arm!! Men jag kan inte ha det eftersom mitt brollop ar utomlands och det kommer vara jattevarmt. Nar ska du gifta dig? 

Efter det kungliga brollopet mellan Prins William och Kate Middleton har det tydligen blivit valdigt trendigt med langarmade spetsklanningar och jag forstar ju varfor nar jag ser hur den sag ut. (jag var inte sa intresserad nar det hande eftersom jag ar valdigt anti-rojalist ;)

http://fanclub.bingohollywood.com/wp-content/uploads/2011/04/lace_pa_888303t.jpg

Jag tycker nog inte att du ska sminka over market. Du har ju ett marke dar, och jag tycker inte du ska latsas att du inte har det. Daremot forstar jag att du inte vill ha en klanning dar fodelsemarket star i fokus. Men med lite arm slipper du det. Lycka till! Glad

2013.06.22 Samos, Grekland
  • minichristina

Tack för era inlägg! Mitt födelsemärke är väldigt stort och har en väldigt ovanlig färg, den går över hela bröstkorgen och ut över ena armen, så det är verkligen ingenting som jag känner mig bekväm med. Därför fungerar inte ens (!) de klänningar som daniiel föreslog, de är för öppna där fram. Jag funderar på att låta sy upp något själv, men har ingen uppfattning om vad det skulle kunna kosta (och om det blir bra...).

Har funderat på smink, men vill inte riskera att smeta av mig på klänningen/vännerna när man kramas...

Suck. 

• daniiel
    minichristina skrev 2012-11-12 22:42:26 följande:
    Tack för era inlägg! Mitt födelsemärke är väldigt stort och har en väldigt ovanlig färg, den går över hela bröstkorgen och ut över ena armen, så det är verkligen ingenting som jag känner mig bekväm med. Därför fungerar inte ens (!) de klänningar som daniiel föreslog, de är för öppna där fram. Jag funderar på att låta sy upp något själv, men har ingen uppfattning om vad det skulle kunna kosta (och om det blir bra...).

Har funderat på smink, men vill inte riskera att smeta av mig på klänningen/vännerna när man kramas...

Suck. 
    Mitt förslag var mest på hur du kan mixa klänningar och få fram vad du vill ha :) Du kan ju googla fram bilder och klippa och klistra ihop, bara för att få ett hum om hur det kan se ut tillsammans de olika delarna :)

Det finns så otroligt många olika brudklänningar, med högre ringning och ärm, att du ska nog definitivt kunna hitta någon överdel som faller dig i smaken och som kan hjälpa till att dölja ditt födelsemärke. Om klänningen har lite för kort eller lång ärm, så är det ju bara att korta av den eller förlänga den. Samma sak med halsringning, den går alltid att göra lite högre och mer täckande om man vill.

Varning, nu kommer en bildbomb!

• minichristina

Tack för bildbomben! Jag är lite inne på spetsöverdel, men osäker på hur väl det skulle passa med en underdel som är som de jag hade i mitt första inlägg (lite tyll-prinsessigt).
    Tänkte att man kunde ha ett tunt vitt tyg under spetsen så att det inte skiner igenom... 

• daniiel

Jag tror att det skulle passa utmärkt ihop faktiskt :) Du kan ju välja överdelen i tex chiffong med spets över, så blir det inte så tjockt, men ändå mer täckande :) Det finns väl spetstyg som är lite tjockare och tätare också, som kanske täcker bra i sig iofs.

• minichristina

Vad tror ni om denna kombo:

Den här:

Tillsammans med överdel som liknar något sådant här:

eller

Blir det för mycket spets? Och hade det blivit för svårt att skicka bild till någon kinasida på en sådan kombo och försöka förklara att det skall vara tunt tyg under spetsen så att huden inte syns?

• daniiel

Haha förlåt för mina fula paintbilder, men det är bara för att få en liten aning om hur det kan bli. Jag tror att överdelen skulle passa väldigt bra ihop med den kjolen.

När det gäller att skicka in till kinaföretag, så tror jag inte att det ska vara något problem att förklara hur du vill ha det med chiffong under spetsen. Dom är ju vana att sy upp klänningar utifrån kundernas önskemål :) Jag skulle dock rekommendera Landy faktiskt :)
  • minichristina

Hahaha, tack så mycket för ditt engagemang, uppskattar det väldigt mycket! Och det blev ju inte så pjåkigt!

Skickar man in bilder (med närbilder på detaljer antar jag) och får sedan ett kostnadsförslag, eller hur fungerar det? 

• daniiel

Ingen fara, eftersom jag redan är gift, men inte kan slita mig från bröllop och främst brudklänningar är det bara kul att engagera sig i andras :P

Ja, precis. Du skickar in bilder på klänningarna och skriv gärna på bilderna vad det är du vill ha och vilka ändringar du vill göra samt skriver det i mejlet. Då kommer du få ett kostnadsförslag och om det känns okej, så beställer du klänningen :) Då får du instruktioner på hur betalning och sånt går till.

Svar på tråden De flesta bröllopsklänningar kan jag inte ha, hjälp...