• minichristina

De flesta bröllopsklänningar kan jag inte ha, hjälp...

Jag har börjat titta lite på klänningar och har ett litet problem. Det är nämligen så att jag har ett ganska stort födelsemärke över bröstkorgen och ena axeln, så kan inte ha de flesta klänningar typ sweetheartmodeller. De jag har sett med ärm är väldigt trista. Blir lite ledsen när jag ser så många fina klänningar och jag kan inte ha någon av dem...

Tänkte därför be om hjälp om att hitta något bra. Jag tänker mig en överdel som ser ut typ såhär:

www.landybridal.co/a-line-one-shoulder-court-train-champagne-wedding-dress-h1sp0044.html (fast utan släpet och att tyget går längre ut på armen, samt att det går ut på andra sidan också)

Eller såhär:

www.landybridal.co/a-line-one-shoulder-chapel-train-ivory-wedding-dress-h1lblb2472.html (lite ärm på andra sidan också, och liiite längre ärm på ärmsidan)

Vill ha sådana här egentligen, men de måste vara täckt upptill:

www.landybridal.co/ball-gown-strapless-chapel-train-white-wedding-dress-h2lbld1483.html

www.landybridal.co/ball-gown-wedding-dresses-sweetheart-ankle-length-champagne-h2lbhs4231.html

www.zarabridal.com/chic-sweetheart-strapless-crystal-beads-working-dropped-organza-satin-wedding-dress-for-brides-p-880.html

Eller kanske en sådan:

www.landybridal.co/ball-gown-sweetheart-chapel-train-wedding-dress-h2lblb2912.html

• Svar på tråden De flesta bröllopsklänningar kan jag inte ha, hjälp...
  • Chicita

Landybridal kan sy klänningen med ändringar till dig bara du förklarar ordentligt vad du menar.
    (gärna photoshoppa bilden) 

• minichristina
    Chicita skrev 2012-11-07 22:18:23 följande:
    Landybridal kan sy klänningen med ändringar till dig bara du förklarar ordentligt vad du menar.
    (gärna photoshoppa bilden) 
    Det är mest att jag är osäker på hur det kommer se ut när man sätter ihop något man aldrig sett i verkligheten...Kanske skall fråga en vän om hon kan hjälpa mig att rita upp något...
  • Chicita

Om hon är duktig på photoshop så kan ni klippa ihop delar av alla möjliga klänningar för att få fram din drömklänning.
    Och då ser du ju också rätt klart hur klänningen är tänkt att bli Glad 

• ThereseV

Det ska ju finnas smink som är jättebra att täcka födelsemärken och liknande med, du har inte funderat på att testa det? Alternativt att ha en bolera eller liknande? 
    Jag tror annars du kan få till en jättevacker klänning med en ärm, men det är ju lite tråkigt att inte få ha det man innerst inne egentligen vill ha. 

• daniiel

Precis som Chicita säger, så går det att klistra ihop klänningar och på så sätt få fram sin drömklänning :) Alternativt att rita upp en helt själv. Det tar bara någon minut att svänga ihop något i paint, bara för att få ett hum om hur det ser ut och för att veta om man ska gå vidare med idén.

Nu har jag ju ingen aning om hur du vill att överdelen ska se ut, hur täckande du vill att den ska vara osv, men här är två exempel på hur man kan göra, bara för att känna på en kombo lite.

• ThereseV

Jag gillar också ärmlösa klänningar men jag måste säga att jag tyckte att överdelen på klänning nr 2 som daniiel lade ut var väldigt söt:) 

Ett tips bara om du testar att sminka över det istället.. testa det några gånger innan så att du känner dig trygg med att det inte försvinner eller färgar av sig..tråkigt om man ska behöva gå och oroa sig över det hela dagen och om det visar sig att sminket faktiskt inte håller.  

• Brudiframtiden
    Oj...jag är alldeles full av bruna leverfläckar på ryggen och min klänning går ner lite i ryggen...Har inte alls tänkt på det innan men det kommer kanske att se fult ut? Har aldrig brytt mig om att täcka dem, ett arv från mammas sida där både mamma och min morfar ser /såg ut så...
  • ThereseV
    Brudiframtiden skrev 2012-11-09 19:00:03 följande:
    Oj...jag är alldeles full av bruna leverfläckar på ryggen och min klänning går ner lite i ryggen...Har inte alls tänkt på det innan men det kommer kanske att se fult ut? Har aldrig brytt mig om att täcka dem, ett arv från mammas sida där både mamma och min morfar ser /såg ut så...
    Nej, börja inte nojja över något sådant! Leverfläckar är helt naturligt och jag kan inte tänka mig att någon skulle reagera på det.
    När jag var liten var jag jätteavundsjuk på alla som hade leverfläckar. Jag tyckte det var jättefint och mycket mer personligt. Jag kände mig jättetråkig som inte hade en enda prick:P 
Svar på tråden De flesta bröllopsklänningar kan jag inte ha, hjälp...