• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • daniiel
    sandrachristofer skrev 2013-06-09 18:32:28 följande:
    Tack för all hjälp, lutar åt att beställa en ny klänning och jämföra med. Är det Dino du rekomenderar mest? Jag kommer säkert beställa en utan det fluffiga och isåfall hellre fixa det i efterhand. 
    En med rak urringning tror jag kommer kännas bättre för det värsta jag vet är urringat! 
    Ja, men då är det ju såklart en med rak ringning som du ska ha! :) Och ja, jag har bra erfarenheter av Dino, precis som många andra :) I övrigt är det väl Landy och Jenjen som verkar vara något att satsa på.
    sandrachristofer skrev 2013-06-09 18:36:14 följande:
    En liten fråga till, 
    Jag gillar denna jätte mkt men är det svårt för Dinobridal att förstå om man förklarar att man vill ha den utan en massa paljetter?
    www.nuance.cz/svatebni-saty/full/leonie-b.jpg 
    Den är också väldigt vacker :) Om du bara skriver "No beads or sequins!", så brukar det gå bra :)
  • Stålbruden 2013

Hej tjejer. Är det någon som vet om man behöver betala tillsvidare och moms på klänningarna man beställer från div Kina sidor? Jag känner att om det läggs på en massa mer tusingar blir det ju inte så billigt ändå och så kan man väl lika gärna beställa i butik. Vad har ni som beställt för erfarenheter! Tack på förhand.

• Stålbruden 2013

Skrev fel. Inte "tillsvidare" utan det ska stå att jag undrar om man på div Kina sidor behöver betala "FRAKT kostnader" och tull och moms? Vid en beställning.

• Stålbruden 2013

En sak till. Jag är september brud och vet att jag är sent ute. Är det kört för mig att beställa en Kina klänning med tanke på leveranstid?? Pliis hjälp då jag har lite kort om tid

• daniiel
    Stålbruden 2013 skrev 2013-06-09 22:16:35 följande:
    Skrev fel. Inte "tillsvidare" utan det ska stå att jag undrar om man på div Kina sidor behöver betala "FRAKT kostnader" och tull och moms? Vid en beställning.
    Här har jag skrivit lite om tull och moms, augustibrud.bloggplatsen.se/2013/03/22/9628038-rakna-ut-tull-och-moms/ och ja, det är något man alltid ska räkna med att få betala, även om långt ifrån alla behöver göra det.
    Stålbruden 2013 skrev 2013-06-09 22:37:15 följande:
    En sak till. Jag är september brud och vet att jag är sent ute. Är det kört för mig att beställa en Kina klänning med tanke på leveranstid?? Pliis hjälp då jag har lite kort om tid
    Nej, det är inte kört, men jag skulle definitivt råda dig till att definitivt beställa innan juni är slut. Helst redan under den här veckan. Dino brukar vara snabba på att sy och skicka klänningarna. Landy kan också vara snabba, me mig veterligen är det oftare förseningar där. Jenjen har jag fått för mig kan vara ganska snabba också :)
  • Stålbruden 2013

Å tack snälla söta för svar. Har fått datum nu. 24 augusti gifter vi oss!! Wiiiiii Måste tokleta nu!

• daniiel
    Stålbruden 2013 skrev 2013-06-11 19:23:33 följande:
    Å tack snälla söta för svar. Har fått datum nu. 24 augusti gifter vi oss!! Wiiiiii Måste tokleta nu!
    Vad roligt :) Hoppas du hittar en klänning!

Om du inte redan vet, så kan jag kan ju tipsa om www.lilly.nu och deras reaklännigar. Dom finns på lager, behöver alltså inte sys, och är väldigt prisvärda :)
  • daniiel
    septembersol skrev 2013-06-12 12:42:39 följande:
    Hej!

Jag tror att jag har bestämt mig för en brudklänning nu, den här:
    www.jjshouse.com/se/Balklanning-Axelbandslos-...#have_reviews

Vad tror ni jag ska ta för underkjol till den så att den får den formen? Och så att släpet faller på det sättet som på bilderna. :) 
    Jag skulle rekommendera den här underkjolen www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-kapellet-taget-3-tier-slip-stil-brollop-underkjolar_p51952.html eller den här www.lightinthebox.com/sv/nylon-kapell-tag-3-klassens-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p21701.html för att få till den där siluetten och fallet på släpet :)
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill