• Mumin

    VIlka skor passar till vinterbröllop?

    Jag skall gifta mig borgerligt i December. Bröllopet är superhemligt och jag har ingen att fråga om råd, så därför frågar jag er här! Vad kan man ha för skor till en kort klänning? Klänningen är ärmlös, med ganska breda axelband och i ganska så skir spets, helvit. Jag har tänkt mig en spetsbolero till för att dels täcka upp lite och dels för att göra det lite mer "vintrigt". Men mitt största problem verkar vara skor... Öppna skor, täckta skor, sandaletter, stövletter...HJÄLP!! Jag kan även påtala att skorna inte får ha för hög klack, max ca 5 cm då jag och min blivande man är ganska så jämnlånga.


    //Mumin

  • Svar på tråden VIlka skor passar till vinterbröllop?
  • Mumin

    Tanken är att vi direkt efter vigseln skall åka till flygplatsen och resa bort, så jag har tänkt att använda den både inne och ute... såg precis en sko i ett annat inlägg här och blev störtkär!!


    Jag kan även tänka mig en lite mer "vanlig" sko, men jag vill ju att den skall vara fin. Funderar lite på en ljusrosa sko, då jag hoppas på att få rosa kallor ihop med vita i buketten. Annars kommer allt att vara helvitt.

  • Mumin

    Bild på klänningen kommer så fort jag är ensam hemma! Haha!!

  • Mumin

    L och J; Det var precis dem jag såg!! =) Älskar den skon!! Det enda jag tänker på är om den kanske är lite ömtålig att använda utomhus om det är antingen regn eller slask..men den är verkligen fiiiin!!


    Ska kolla på de andra länkarna också! Tack för att ni svarar föresten!!

  • Mumin
    L och J skrev 2012-10-24 13:04:49 följande:
    gör det, dom e jättesöta! {#emotions_dlg.flower}
    Ja verkligen!! Nu är det bara kappan kvar... blir det en ny tråd då eller? (är ju helt nykläckt här, så jag vet inte hur det går till...)
  • Mumin
    daniiel skrev 2012-10-24 13:59:38 följande:
    Skorna kommer bli toppenbra! :)

    Jag tycker dom här från HM är fina
    www.hm.com/se/product/03391?article=03391-A
    www.hm.com/se/product/03176?article=03176-D

    Rosa ;) Dock mer åt det lila hållet..
    www.halens.se/mode-kvinna-ytterklader-kappor-...

    Den första o den sista var fina!! Dock är kanske den sista lite väl stark i färgen... ska ta en dag på stan snart tror jag allt!!! =D


    Vad gulliga ni är som hjälper mig!!!


    Ps. Om jag inte svarar så har jag varit tvungen att logga ut, då mina bonusbarn snart kommer hem och bröllopet är superhemligt! =D

  • Mumin
    fierce skrev 2012-10-24 14:23:56 följande:
    Misstänkte nog att björnjackan var lite att ta i... ;) Spännande med ett hemligt bröllop! :)

    Ja, det är superspännade, men det kan bli lite svårt ibland när man behöver smakråd o annat... hade varit skönt att bolla med nån ibland känner jag!! Inte ens vittnena känner till att de skall komma! =P


     

  • Mumin
    fierce skrev 2012-10-24 18:46:27 följande:
    Coolt :) Jag har inte heller direkt nå¨n att prata med om brölloppet, alla kompisar har småbarn, jobbar konstiga tider osv så då är det skönt att BT finns så man kan frossa i klänningar, blommor, och få lite smakråd :)
    Precis!! När ska ni gifta er?
  • Mumin

    Ok, så här tänker jag... tror jag! Om jag köper antingen dessa http://www.brandos.se/wildflower-bridal/charity-01460611-97-ivory/a56965eller liknande och snör om dem med ett band som är detsamma som jag skall ha i midjan på min klänning (bild kommer, jag lovar) så blir det en enlighet som jag tror blir fin.


    Alternativt att jag köper dessa http://www.brandos.se/wildflower-bridal/catriona-01464913-97-ivory/a45892


    I vilket fall som helst har jag nog bestämt mig för att köpa ett par snygga stövlar som jag kan resa i efter vigseln! Vad tror ni? Kan det bli nåt? =)

  • Mumin
    Lindan skrev 2012-10-24 17:41:43 följande:
    Tips!
    HM har 50% på den vita jackan... jag beställde just en. :)
    Haha, du smittar av dig!! Det gjorde jag med!! Kommer nog att bli jättefin och sen kan jag ju använda den i vinter med! =)
Svar på tråden VIlka skor passar till vinterbröllop?