• Sessan6

Gästlistan

Hur gör man den bästa Gästlistan?

Ska man skriva på något speciellt sätt?

Hur har du gjort för att boka av dina gäster?

Och hur gör du för att komma ihåg om där finns någon allergi?

Jag vill ju kunna fylla i om de kommer eller inte kommer.

Och jag får den inte till att funka här på BT.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-22 17:35
    Gärna med bild så jag förstår hur du menar!

Tack så mycket!
  • Svar på tråden Gästlistan
  • Chicita

Jag skrev helt enkelt en lista i Exel
    Eftersom man kan automatsummera kolumnerna där så kunde jag lätt hålla koll på om alla hade svarat eller inte.
    Där kan man ju också göra kolumner för allergier mm och föra in vilka allergier personerna har om det påverkar maten. 

• TheD

Har personer allergier så meddelas det när personen tackar ja till bröllopet. Annars får gästen skylla sig själv.

• Sessan6
    Chicita skrev 2012-10-22 17:36:41 följande:
    Jag skrev helt enkelt en lista i Exel
    Eftersom man kan automatsummera kolumnerna där så kunde jag lätt hålla koll på om alla hade svarat eller inte.
    Där kan man ju också göra kolumner för allergier mm och föra in vilka allergier personerna har om det påverkar maten.
    Men vad skrev du i de olika kulommerna?
  • daniiel

Jag skrev för hand en lista i ett kollegieblock där jag skrev bröllopsrelaterade saker. Samlade allt i en mapp som det stod bröllop på. Enkelt att skriva i, hålla koll på och ta med. Jag fyllde bara i eventuella allergier och sådant efter namnen.

• Sessan6

Jaha. Men gjorde du rutor och sånt eller?

• daniiel

Njae.. det är ju redan randigt i blocket så att säga. De som tackade nej strök jag helt enkelt över bara och sedan skrev jag om listan på en ny sida med dom som skulle komma. Där skrev jag öl/vin/alkoholfritt efter namnet samt eventuell allergi. Mkt mer än så behövde vi ju inte hålla koll på gällande gästerna.

• lurigmumin

Jag använder mig av en färdig mall till excel som jag hittade. Den är visserligen på engelska men det är ju lätt att ändra.

• Chicita
    Sessan6 skrev 2012-10-22 18:34:27 följande:
    Men vad skrev du i de olika kulommerna?
    Spalt för spalt då:

Namn
    Inbjudan skickad
    Kommer
    Kommer inte
    Vill åka med bussen
    Adel
    Borgare
    Bönder
    Vanliga kläder
    Allergi  (här skrev jag in vilken allergi i så fall och inte bara en etta) 

Att jag hade en spalt för om jag skickat inbjudan eller inte var för att vi hade en "B-lista" då vi inte hade råd att bjuda alla i första vändan.
    Och Adel/borgare/bönder/vanliga kläder var pga att vi hade medeltidstema och klädseln skulle påverka bordsplaceringen så vi ville veta vilken kategori dom valde när dom OSA-de.

Du kan ju skriva vilka kategorier du vill. Men namn och om dom kommer eller inte + allergi är väl dom viktigaste?  
  • Sessan6
    lurigmumin skrev 2012-10-22 19:20:46 följande:
    Jag använder mig av en färdig mall till excel som jag hittade. Den är visserligen på engelska men det är ju lätt att ändra.
    Hur hittade du den mallen??
  • Sessan6

Okej ska se om jag kan lyckas klura ut hur jag vill ha det!

• amelian

Jag har också ett Exceldokument. Har följande kolumner

Namn
    Adress
    Inbjudan (skickar ju bara en per par)
    Tackkort (samma som ovan och endast till de som kommer)
    Kommer
    OSAt
    Allergier (här skriver jag isåfall vilken allergi)

• lurigmumin
    Sessan6 skrev 2012-10-22 19:47:14 följande:
    Hur hittade du den mallen??
    Det är en så kallad template. Jag använder mac och då kan man hämta sånna via nätet. Jag gick bara in i programmet och sökte på wedding bland templates. Vet inte hur det är om man inte har mac...
  • Sessan6

Jag har hittat en jätte bra gästlista på nätet så den kommer jag att använda så klart!

• LyckligaBruden

Vi har gjort i Excel, kan man spalta upp hur mycket detaljer som helst.

M2B satt och testade gästlistan här på BT men fick psykbryt efter en stund för den är riktigt kass, mycket enklare att göra en egen på ett Excel-blad.

Sen när folk har OSA-t så bockar vi bara av och även om det finns allergier eller vad det nu kan vara. Rätt simpelt tycker jag och inget man behöver göra svårt för sig.

• Sessan6
    LyckligaBruden skrev 2012-10-22 22:41:43 följande:
    Vi har gjort i Excel, kan man spalta upp hur mycket detaljer som helst.

M2B satt och testade gästlistan här på BT men fick psykbryt efter en stund för den är riktigt kass, mycket enklare att göra en egen på ett Excel-blad.

Sen när folk har OSA-t så bockar vi bara av och även om det finns allergier eller vad det nu kan vara. Rätt simpelt tycker jag och inget man behöver göra svårt för sig.

Ja denna som finns här, lyckades inte jag heller med. Men jag hittade en rätt så bra på nätet som jag tror jag ska använda.

Jag är inte helt säker!

Svar på tråden Gästlistan