• Äldre 23 Oct 11:53
    15711 visningar
    29 svar
    29
    15711

    Tatuerad kärlek - bildtråd

    Jag håller med om att man ska vara försiktig med att sätta namn och datum på kroppen som är kopplade till kärleksrelationer. Jag och maken har dock matchande tatueringar på samma ställe - fingermustascher. Det var en kul grej vi kom på en kväll före en fest för ett par år sedan. Om det nu mot all förmodan en dag skulle bli så att vi väljer att gå skilda vägar, så kommer jag förmodligen uppskatta tatueringen och minnet kring den ändå, för det är mkt större och mkt mer än bara en "kärlekstatuering". Och hur livet framöver än blir, så kommer mitt förflutna alltid att vara mitt förflutna. Jag ser tatueringar lite som minnesmärken över hur ens liv varit och hur man önskat att livet skulle/ska vara.

    Jag har haft en bild på våra tatueringar, men alla våra bilder försvann för något år sedan och vi lyckades inte få tillbaka alla, så den bilden är tyvärr borta nu och vi har inte tagit något ny. Bilden nedan är alltså hur min tatuering ser ut just nu. Den är väldigt nött och jag har inte fyllt i den på över 2år, men jag tycker om den ändå. Maken har alltså en likadan på samma finger på sin hand, vänster pekfinger.



  • Äldre 23 Oct 12:18
    #5
    mariath skrev 2012-10-23 12:14:41 följande:
    Exakt, jag har den kvar som ett minne för allt vi hade tillsammans. Det kanske hade varit värre om vi skiljts som riktiga ovänner. Min m2b tycker inte att det spelar någon roll att min xmake har ritat den. jag älskar min tatuering och skulle inte vilja vara utan den. Kan desvärre inte ta en bild på den och lägga upp, har inte tillräckligt långa armar för det Cool
    Ja, det är ju alltid svårt att sätta sig in i en situation man inte varit i, som att skiljas från någon som riktiga ovänner. Det finns ju många omständigheter som kanske skulle kunna göra att man inte vill vara "märkt" med ett minne från en viss tid eller person. Jag tycker dock inte att man kan gå genom livet och försöka undvika sådant som eventuellt, men förmodligen inte, kommer hända. Jag har fler tatueringar och min make har ritat och tatuerat alla av dom, det är dock enbart blommor. Jag älskar det :)
  • Äldre 29 Nov 09:34
    #15
    Brudivinter2012 skrev 2012-11-28 15:51:51 följande:
    Jag tänkte tatuera in Love i skrivstil på ryggen, nedanför höger axel där o:et ska vara ett rött hjärta med bara konturer.. Jag vill gärna göra den på morgonen samma dag, så att den blir kopplad till bröllopsdagen. Men är osäker på om jag vågar eftersom man kan bli svullen och sånt. Fast den ska ju vara så liten så undrar om det verkligen är ett problem.. Och annars, tycker ni man ska göra den dagen efter eller dagen innan?
    Gör den dagen efter tycker jag. Då kan det vara ett fint minne av er första hela dag tillsammans som man och fru :) Att göra den samma dag, även om den är liten, är inte att rekommendera. Först ska den vara täckt och man ska smörja den och hålla på. Vill du gå undan på festen osv för att smörja tatueringen? Jag förstår tanken med att den ska vara från samma dag, men jag tror att dagen efter kan bli lika bra. Varför inte önska dig en tatuering i morgongåva av din blivande?, istället för tex ett smycke som många andra får.
Svar på tråden Tatuerad kärlek - bildtråd