• FruNov­ember
    Äldre 22 Oct 09:44
    6539 visningar
    21 svar
    21
    6539

    Tips på liten present till 9-årig tärna?

    Det enda jag kommer på är ett smycke,
    men!
    Hur pass "mogna" är nioåringarna idag?
    Någon som vill länka något som ni tror skulle kunna falla tjejen i smaken? :P
    Hon älskar hästar och ridning, men jag har fått för mig att det är
    helt fel med tex. ett halssmycke med en häst på i den åldern, har jag rätt?

    Mycket tacksam för hjälp! ;)

  • Svar på tråden Tips på liten present till 9-årig tärna?
  • Äldre 22 Oct 09:59
    #1

    Mogna... Inte tillräckligt mogna för smink som så många barn har tyvärr.


    Svårt. Klart att ni kan ge ett smycke. Jag har nog sen födseln blivit glad för smycken ;)


    Ett charm-bracelet?


    Halsband tycker jag låter fint sen beror det på om hon använder armband, halsband, ringar osv. Örhängen tänker jag inte föreslå då jag är mot att barn ska ha hål i öronen.


    En egen häst? :p

  • Äldre 22 Oct 10:13
    #2

    Våra brudnäbb var 8 år. Hon fick ett Supermodell album som hade temat bröllop. Det är ett klipp, klistra och målaralbum. Till det fick hon pennor och andra tillbehör. Hon blev superglad.  Nu är ju hon ett år mindre, men jag vet att hon hade blivit lika glad för ett halsband med en fjäril eller blomma på.

    Fråga hennes föräldrar om du är osäker.

  • Äldre 22 Oct 11:18
    #3

    Jag skulle nog satsat på ett halsband som kan hänga med några år.

    Exempelvis så fick jag det här hängsmycket + en kedja av en fd arbetsgivare (inte den senaste dock) när jag fyllde år.
    Hängsmycken

    Smycket kommer från Karin Ferner och om du går in på hennes sida och klickar på "smakprov" så kan du hitta lite roliga smycken som kanske passar en ung flicka i dag men som är tidlösa nog att funka när hon blivit äldre

  • Äldre 22 Oct 11:30
    #4

    Jag skrev fel namn, Top Model skulle det vara:
    www.br-leksaker.se/M%C3%A4rken/TOP%20MODEL/TOP%20MODEL%20br%C3%B6llopsm%C3%A5larbok.aspx?id=889418&vid=106719

  • CoG
    Äldre 22 Oct 13:19
    #5

    En del gillar att anv halsband, andra inte.
    Får hon ett fint halsband med en häst och inte vill anv det nu,
    då kanske hon använder det när hon blir något år äldre.
    Det är ju en fin gåva som man kan ha kvar.

    Det kanske går att kombinera med några månaders prenumeration på en hästtidning hon inte redan har?

  • Äldre 22 Oct 13:28
    #6

    Det är väldigt svårt med presenter till barn. Jag vet ju bara hur svårt det är att köpa något till mitt eget barn. Jag hade nog inte köpt ett smycke till en 9-åring. Jag vet själv att jag fick sånt i den ålder, men använde det aldrig. Det var som mjuka paket - inte speciellt intressant. Då är jag ju inte så förtjust i smycken idag heller iofs. Det är så otroligt olika det där, även bland barn.

    Jag föreslår att ni frågar hennes föräldrar vad hon kan tänkas uppskatta. Säger dom att ett smycke är en bra idé, ja då är det förmodligen en bra idé till just den här lilla flickan :)


  • jkjuni
    Äldre 22 Oct 13:28
    #7
    Fjärilen skrev 2012-10-22 11:30:48 följande:
    Jag skrev fel namn, Top Model skulle det vara:
    www.br-leksaker.se/M%C3%A4rken/TOP%20MODEL/TO...
    Det här är ett jättebra tips! Det går garanterat hem. Tjejerna är som tokiga i Top model..
  • Äldre 22 Oct 13:47
    #8

    Om du är inne på ett halsband kanske en hästsko kan vara något annars? Det är ju något man kan ha med hela livet sen.


     

  • FruNov­ember
    Äldre 22 Oct 14:47
    #9

    Tack för alla svar! Jag hittade ett halsband idag faktiskt, vad tror ni? www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=2262871&articleNo=&priceRange=0-500&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&step=4&productType=5&&attributeType_4=&attributeType_2=&attributeType_1=438

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 22 Oct 14:53
    #10
    FruNovember skrev 2012-10-22 14:47:48 följande:
    Tack för alla svar! Jag hittade ett halsband idag faktiskt, vad tror ni? www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=2...
    Den blir säkert kanon!
    Hade min flicka gillat i alla fall. Fast å andra sidan så gillar hon smycken som bara den och byter ett par gånger i veckan både halsband och örhängen.
Svar på tråden Tips på liten present till 9-årig tärna?