• maxmamma

    Tiara på huvudet o en hårmunk i håret.

    har sett att nån frågat om hur det skulle se ut med slöja o krona i håret när man har satt upp en frisyr med en ska hårmunk.

    Tänkte höra om någon tror att det skulle kunna funka med hårmunk o en tiara i huvudet o håret?

    nån som vet nått eller har provat att ha så? 

  • Svar på tråden Tiara på huvudet o en hårmunk i håret.
  • daniiel

    Jag tror det kan funka bra :) Sätt tiaran framför munken så att säga och fäst slöjan under munken. Då syns allt och du jan enkelt plocka ur slöjan senare om du vill utan att förstöra frisyren :)


  • Chicita

    Nu hade jag inte slöja, men jag har en munk under uppsättningen och pannsmycke istället för tiara.
    Så kanske du kan få en liten hint om hur det kan se ut i alla fall



     
  • maxmamma

    chicita: Så gott som sådan frisyr jag vill ha, det gav verkligen en rättvis bild på hur det ska se ut som jag vill o jag ser att det inte kommer bli problem med att ha både tiara och ev slöja.


     


    En fråga har du fyllt på ditt hår med löshår?? eller är allt ditt naturliga hår.


    Har som sagt medeltjockt hår men skulle nog behöva använda nån sorts av löshår för att få volym i det som ska sitta runt hårmunken. Vill helst EJ använda äkta hår om jag ska ha lös hår vill ha konstgjort hår.

  • sirifredde

    Så vill ja ha mitt hår enklet och snyggt=)


    Chicita skrev 2012-10-20 17:09:57 följande:
    Nu hade jag inte slöja, men jag har en munk under uppsättningen och pannsmycke istället för tiara.
    Så kanske du kan få en liten hint om hur det kan se ut i alla fall


  • maxmamma

    daniiel: tror oxå man måste fästa slöjan under hårknuten kan nog se knepigt ut om man sätter den ovan för knuten.


    Men vilken längd bör slöjan vara då?


    Jag är själv ganska kort i växten bara 155cm lång o ska ha skor med endast 2cm halvplatt klack på mig brudklänningen når helt ner till golvet med ett släp som är ca 50-80cm långt.


     

  • Chicita
    sirifredde skrev 2012-10-20 17:43:11 följande:
    Så vill ja ha mitt hår enklet och snyggt=)
    Ja jag var supernöjd Glad
    maxmamma skrev 2012-10-20 17:41:13 följande:

    chicita: Så gott som sådan frisyr jag vill ha, det gav verkligen en rättvis bild på hur det ska se ut som jag vill o jag ser att det inte kommer bli problem med att ha både tiara och ev slöja.


     


    En fråga har du fyllt på ditt hår med löshår?? eller är allt ditt naturliga hår.


    Har som sagt medeltjockt hår men skulle nog behöva använda nån sorts av löshår för att få volym i det som ska sitta runt hårmunken. Vill helst EJ använda äkta hår om jag ska ha lös hår vill ha konstgjort hår.


    Jag hade löshår i den också, men det var bara för att jag ville ha en "fast" knut. Det går lika bra att typ tupera underhåret och spara lite slätt överhår och täcka över "rufs-fluffet" med. 
    Så gjorde vi när vi var på Medeltidsveckan i somras. Då var det inget löshår i och knuten blev ännu större då Flört 

    Jag har väl normaltjockt hår och såpass långt att jag sitter på det om det är utsläppt 
  • maxmamma

    okej jag tror jag kommer att välja att ha löshår som är konstgjort för jag vill mer volym o fasthet i knuten.


    Gillar inte att "tuppera" håret då jag har så knepig kvalitet på mitt hår pga mycket mediciner o fysiska åkommor, så därav min undran om det gick att ha löshår


    jag har oxå haft så där långt hår som gick ner till rumpan typ, klippte av det pga orsakerna jag nämnde ovan o nu räcker det till strax nedanför skulderbladen.


    tack för hjälpen

  • Chicita

    Vi gjorde som så att vi sparade en tofs av överhåret.
    Och sen när munken satt där den skulle så lindade vi en hel träns med löshår (löshåret var 75 cm långt och tränsen var ca 80 cm lång)  runt munken, alltså så att håret hängde ner i en typ hästsvans med tränsen fäst mot hårbotten. Sen när det satt fast så lindade vi löshåret runt munken, "fällde ner" överhåret och fäste in det slätt och fint över alltihop.
    Med min svägerskas hjälp gick allt supersmidigt Glad 

    Lycka till med din uppsättning, ser fram emot att få se bilder längre fram Flört 

  • Krystal

    Jag ska ha krona, slöja och hårmunk där i mellan. Har en bild på datorn jag kan lägga upp när jag kommer hem. På den bilden har jag inte riktigt en hårmunk utan en annan typ av grej man rullar upp håret på. Men jag har testat en hårmunk vid ett senare tillfälle och tyckte att det blev bättre, mer fylligare. Tror jag har en bild på det också..men utan krona och slöja då

  • maxmamma

    Chicita, så som du beskriver hur du gjorde med håret ink löshåret var ungefärt dom banorna men tack för att du beskrev det så bra. 

    Ska försöka komma ihåg det o visa din beskrivning för tjejen som ska göra håruppsättningen på mig o tärnan o brudnäbben (den näbben av kvinnligt kön alltsåTungan ute)

Svar på tråden Tiara på huvudet o en hårmunk i håret.