Är det någon som handlat från ASOS?
Är det någon som handlat från ASOS (www.asos.com) och vet hur det funkar om man vill skicka tillbaka något? Vad det kostar?
Är det någon som handlat från ASOS (www.asos.com) och vet hur det funkar om man vill skicka tillbaka något? Vad det kostar?
Har handlat, aldrig bytt. Snabba leveranser från England. De har många svenska kunder så det borde inte vara svårt el dyrt att byta.
Jag har handlat och jag tror att jag lämnat tillbaka/bytt någon gång. Det tar ju lite tid och om jag minns rätt så kostar det inget att skicka tillbaka men frakten om du byter läggs nog på. Det lär stå på deras hemsida under fraktinfo :)
har handlat där men aldrig lämnat tillbaka nåt, väldigt snabb leverans och jättenöjd med servicen när jag mailade angående storlekar etc..
Det står att frakten är gratis när man beställer och det ska ta max 7 arbetsdagar att få sakerna. Det står också att man självklart får skicka tillbaka, men att man måste stå för returfrakten själv, det är bara kostnadsfritt inom England. Går man då efter postens priser? Vissa företag har ju en fast kostnad för returfrakt också, men hittar inget sånt. Går man efter postens, och ska skicka kanske 4-5 plagg till England, så kan det väl lätt bli lite dyrt?
Jag rekommenderar inte deras egna marke. Jag har kopt lite saker darifran men har skickat tillbaka flera ganger och det jag har kvar har haft valdigt dalig hallbarhet i tvatten. Materialen ar ofta tunna och saknar foder kjolar ar genomskinliga och klanningar har varit sa korta ibland att man ser skinkorna. Men man kan ju alltid kopa andra marken pa sajten ocksa.
Ptja, jag kan ju bara ha deras pluskollektion och då är ju allt deras egna märke. Jag tänker att det ska vara ungefär samma kvalitet som HM? Och att en klänning skulle vara alldeles för kort behöver nog inte jag oroa mig över, då jag aldrig någonsin skulle ta på mig en klänning där den ens fanns en risk för en sådan sak :P
Det är nämligen så att vi ska på en julfest med makens jobb och allt jag äger är jeans. Jag ville försöka hitta mig en klänning att ha på julfesten och utbudet för oss lite större är i princip minimalt. Speciellt om man har en klädbudget som borde vara noll kronor. Jag hittade då den här klännigen som jag blev lite kär i www.asos.com/ASOS-Curve/ASOS-CURVE-Exclusive-Midi-Dress-With-Contrast-Piping/Prod/pgeproduct.aspx&cid=9577&Rf900=1465&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=-1&clr=Wine men det är ju lite svårt att veta om det är värt att beställa eller inte...
Jag verkar dock inte hitta någon annan klänning som känns riktigt rätt... Den där hade ärmar, var en fin färg, lagom längd och i hyffsat rätt prisklass.
Vad konstigt att den röda kostar mer än den svarta!! Den är ju i två lager så du borde inte behöva oroa dig för att den blir genomskinlig... Lycka till!
Jag tycker de är fantastiska. Gratis frakt och retur och snabba leveranser och svar på mejl. Kläderna från deras eget märke är lite små i storleken, tycker jag. Men man kan ju beställa flera storlekar, det förlorar man ju inget på.
Annars så brukar olika färger på samma modell kosta olika. Vet inte om det har något med vad som säljer mest att göra eller om de kostar olika att producera...?
Nej, att den ska bli genomskinlig oroar jag mig inte för. Jag ska ju ändå ha en bh och svarta strumpbyxor under och det är inte direkt dagsljus där vi ska vara :P
Men är det verkligen gratis retur från Sverige? Varför står inte det på hemsidan?
Och om deras egna märke är små i storlekarna, stämmer inte måttabellen då?
Den var jattesnygg.
Det jag har bestallt har nog varit sana riktigt billiga grejer nar jag var student och hade 0 kronors kladesbudget, sa att det var dalig kvalitet var nog inte sa konstigt. Denna ser inte alls billig ut.
Det ar gratis retur fran England men jag vet inte om det galler utlandet. Du far nog stalla en fraga pa kontakt-formularet:
http://www.asos.com/infopages/pgecontactcare.aspx?sel=17
Haha men vad är detta... igår fanns den i svart och rött som sagt, när jag ville beställa den så fanns den bara i den dyrare - röd. Nu finns den i svart igen :P Hoppas de svarta finns kvar tills maken kommer hem!
Det enda jag har kunnat läsa mig till på deras hemsida är att returfrakten från Sverige kostar och att man måste betala den själv. Jag hittar ingenstans någon info om hur mkt den är på dock. Jag antar att det är typ postens avgifter som gäller och då finns väl risken att det blir rätt dyrt...
Men förhoppningsvis ska jag väl inte behöva skicka tillbaka den :)
Angående storlekarna. Jag ligger ganska precis mitt emellan två storlekar, om jag då tar den större, så bör den väl passa?
Som Kaffegrus sager, storlekarna tenderar att vara i minsta laget.
Bör jag ta ännu en storlek större då kanske?
Hmm... Ingen aning faktiskt. Jag vet inte om denna kollektionen ocksa ar liten i storlekarna. Den kanske ar mer 'normal'? Men om du ligger mellan tva sa ar det helt klart den storre som galler.