Mitt i veckan bröllop
Har börjat fundera på ett mitt i veckan bröllop, en tisdag, och efter det åka på en mini-moon weekend! Vad tycks om denna ide'??
Har börjat fundera på ett mitt i veckan bröllop, en tisdag, och efter det åka på en mini-moon weekend! Vad tycks om denna ide'??
Ska tillägga att det skulle bli borgligt och litet, runt 50 nära personer. På restaurang eller hyrd lokal med serverad middag
Jag tycker det låter trevligt, så länge ni inte räknar med att folk ska ta ledig den dagen eller dagen efter, så tror jag det kan bli bra :) De flesta vill nog inte dricka alltför mkt alkohol eller stanna så väldigt sent, men om man mer bara vill ha en trevlig middag och inte håll igång hela natten, så blir det nog som sagt bra :)
Jag tycker det låter jättemysigt. Det gäller ju bara att det är i närheten av där man bor, för iaf jag hade haft svårt att resa iväg mitt i veckan. Jag antar också att det inte handlar om någon direkt fest på kvällen så då är det ju inga problem om man jobbar dagen efter.
Jag tror att det är lika stor risk att folk har aktiviteter eller jobb mitt i veckan som på helger, men det är nog lättare att ordna barnvakt några timmar mitt i veckan än en helg.
Vi vill inte ha en stor fest utan hellre en riktig Michelinstjärnemiddag :) Sen så är många gäster under 15år, så ingen fylla av vuxna Tack, bordsberusning hellre ;) Detsamma skulle gälla om vi väljer klassiskt-lördag. Tänkte kanske start vid 16-17, så en liten flex kanske nån måste ge sig på!?
Jag blir mer och mer förtjust i upplägget! Och eftersom man då ev skulle åka på mini-moon på onsdagen så kan nog våra barnvakter tänka sig att ha barnen en natt extra ;) Om vi nu inte tar med dem, vilket oxå måste beslutas om :)
Så länge alla gäster bor så nära att de bara kan svänga förbi efter jobbet borde det väl vara helt ok. Dock kan det ju bli så att vissa sitter och börjar känna tiden rinna iväg redan efter halva middagen och stressar igenom slutet för att hinna hem med barnen i anständig tid (verkar vara en aktuell fråga eftersom att du säger att många gäster är under 15 år) och sig själva för att orka upp till jobbet. Tror du inte gästerna ev skulle uppskatta att få umgås med er i lite mer lugn och ro på en fredagkväll eller lördagkväll? Då har ni sedan ett par dagar ledigt att packa och varva ner lite innan er mini-moon med.
Har endast ens familj som bor en timme ifrån, annars de andra i stan. Du har rätt ang att gästerna kanske kollar på klockan tillslut, därför känns det som en bra planering med middagen är ett måste! En tre rätters tar ju ändå tvåochhalv-tre timmar att avnjuta. Men vi vill inte ha nå spex bara en avslappnad fin-middag, så känns som om alla kommer att få tid med alla. Sen så känner ju alla alla då vi är ett "gäng" som står varandra nära :)
Himla tacksam för alla era inlägg är jag!!
Vi vigs torsdag den 8 november på Arlanda och åker på weekend till Prag med vår familj och närmsta vänner Vi är totalt 16 personer och vi bjuder på bröllopsmiddagen i Prag. Det är väldigt prisvärt...vi bokade i maj och alla betalade 3000 kr för flyg och 4-stjärnigt hotell...det är ju lite av lågsäsong där då. Middagen har vi på en restaurang som heter Bellevue...riktigt fin restaurang. Vi betalar för 4 rätter med passande vin till och kaffe och avec för ca 14000kr för allihop. Resten av helgen besöker vi trevliga små restauranger och det är verkligen prisvärt och Prag är en vacker stad. Vi förlovade oss förövrigt på Karlsbron 2007