Mitt i veckan bröllop
Har börjat fundera på ett mitt i veckan bröllop, en tisdag, och efter det åka på en mini-moon weekend! Vad tycks om denna ide'??
Har börjat fundera på ett mitt i veckan bröllop, en tisdag, och efter det åka på en mini-moon weekend! Vad tycks om denna ide'??
Låter helt underbart!! Och kul att så många följer med Er.. En oförglömlig resa för alla parter :)
Och det börjar närma sig :)
Om ni har ett bröllop med middag efter och inte fest som i dansa-hela-natten så kan det nog funka för era gäster. Räkna dock med att en del kommer vilja gå hem rätt tidigt för att orka upp och jobba dagen efter.
Även en middag utan partaj efter kan dra ut på tiden.
Tänk på att alla inte har flextid och att alla har inte arbetstid 08-17. Alla har inte arbeten där de kan jobba in ett par timmar och flexa ut när det passar dom.
Fundera på hur era gästers arbetstider ser ut innan ni bestämmer tid och bestämmer er för bröllop mitt i veckan. Fråga era gäster hur de jobbar och vad de har för tider (kanske kan ni ta upp frågan i nån konversation på ett smidigt sätt så ingen misstänker nåt? ) Ta inte för givet att ni vet gästernas arbetstider för sånt kan ju ändras.
Och OM ni väljer bröllop mitt i veckan är det extra viktigt att skicka inbjudningar i god tid för vissa kan ha jobb där de får schema flera månader innan och det kan vara svårt att få ledigt även om det bara gäller att få sluta ett par timmar tidigare. Vissa verksamheter planerar lååångt i förväg och kommer man efter schemat är lagt så kan det vara extremt svårt att få ledigt.
Och innan ni bestämmer klockslag så ska ni ta med i beräkningen att era gäster vill hinna göra sig fina innan och att de ska hinna ta sig från jobbet och kanske hem för att fixa sig och sedan ta sig till vigselplatseni god tid innan allt börjar. Jag skulle inte vilja gå direkt från jobbet till ett bröllop utan jag skulle vilja hinna hem, fixa mig och sen hinna till vigselplatsen och vara där i god tid utan att komma med andan i halsen och "jobbet kvar i huvudet". Jag vill hinna ställa om och släppa jobbstressen innan
Det där med att de vill göra sig fina hade jag inte tänkt på riktigt....Men hur våra närmsta arbetar vet vi! Iaf med de arbeten de har nu, som sagt dessa vi bjuder är BARA sådana som bryr sig om oss och vi om dem, bara "grädden på moset" så att säga ;) Tur vi har ett tag kvar att fundera :D Tack för alla funderingar och åsikter
Det kommer att bli ett tisdagsbröllop till 99% :) vi skippar sittande middagen och har ett "mingelbröllop" istället!! Känns sååå kanon!! Vi väntar bara ett godkännande av upplägget av den ansvarige för platsen vi hoppas kunna vara på,,så håll tummarna!! Har fått Ja för vigseln men upplägget för mingel kvar... Sedan åker vi på minimoon utan barn direkt efter och den stora, långa bröllopsresan blir 2016 med barnen :)
Härligt att se någon annan som planerar ett tisdagsbröllop!
Tror det kommer bli jättebra med mingelbröllop, trevligt och avslappnat, lycka till och håller tummarna för att ni får ett ja :)
En tanke bara.
Ni skulle ju kunna vrida eran smekweekend.
Säg att ni har vigsel på fredagen och att ni åker iväg på lördagen.
Ni kan ju stanna borta till efter helgen, komma hem på måndag eller tisdag
Planerar ni med för det?? Berätta mer :)
Tack, ja en avslappnad kväll med guldkant (cocktailmingel) med de utvalda, sedan är lyxig minimoon bara vi två, middag för närmsta vänner (ca 10st) helgen efter vi kommit hem och bröllopsresa två år senare med våra barn till nå varmt! Vi är så nöjda över detta upplägg, och att vi valde att skämma bort oss själva lite extra ;)
Nä, det är på tisdagen det datum vi vill vigas på är :)
annars hade man helt klart kanske valt en lördag,,har ju vi varit inne på innan beslutet togs..
Vi har satt datum till 6 augusti, en tisdag, anledningen att vi valde det datumet är för att vi planerar att gifta oss i england (m2b är engelsman) och att min familj/släkt ändå lägger sin semester då, det har varit med och bekräftat datumet. Så det blir tidig cermoni mitt i veckan, alla är förvarnade och med tanke på närståendes arbeten så fungerar det bra, sen vidare med buffe och fest efteråt men då vi startar tidigt behöver det inte bli så sent :)
Är nöjd med planeringen, ska över i mars och få det mesta bekräftat! :)
Tycker det låter som en kanonidé att köra minimoon direkt efter, lyxigt värre :)
Vad mysigt att åka iväg med alla och dem som bor där givetvis. Då får ni ju oxå en liten minimoon :) då blir det spännande i mars då!! Tack så mycket för positiv feedback!! Är nog inte vad våra gäster väntar sig....
Äsch, någonstans får man se till vad man själv vill, åtminstone jag räknar bara med VÅR DAG en gång i livet, och får är det vad man själv vill och räknar med som ska räknas ;)
Så sant så med minimoon, åh vad ajg ser fram emot det!
Lycka till igen! Och skulle du vilja prata, brainstorma eller bara skriva av dig är du välkommen att skriva!!
Låter som underbara upplägg på bröllop, lycka till
Gulle! Tack!
Elyea - detsamma, bara att skriva :)