Anonym (Ledsen) skrev 2012-10-16 13:43:44 följande:
jopp det är de ha just cyklad 20 min på motionscykeln:) nu myser ja i soffan =)
Härligt det har du gjort dig väl förtjänt av! Tråkigt att det ska vara på det viset med din pappa och om han är svår att prata med försök (om du kan) att inte lyssna vid dessa tillfällen... antingen stänga av "osynligt" eller gå iväg/lägga på när han börjar mala på om din vikt, det är ju han som inte mår bra genom att han pikar dig för en övervikt som så gott som är obefintlig... min pappa kan vara lite "plump" ibland fast väldigt sällan jag vet att han inte menar något illa med det och jag vet ju egentligen om när jag ökat i vikt fast det är jobbigare att höra från andra... min mamma har själv gått ner till sin målvikt och jag har i princip varit den "smalaste" i familjen och då är ingen direkt överviktig nu är det jag som bär på ca 6 kg övervikt och det är ju inte så roligt att va den som är "störst" även om jag inte är så stor egentligen...
Så mamma har väl inte pikat utan mer sagt att om jag försöker gå ner några kilo inför bröllopet så kommer det göra stor skillnad och jag håller med henne så hon har peppat mig att försöka gå ner de sista kilon (i och med att jag alltid varit "normalbygd" så vill jag ju inte bära på dessa kilon just på bröllopet- kanske det hade varit skillnad om jag alltid haft dessa kilon i övervikt och inte mått dåligt av det då är det ju jag men just nu är det ju inte jag då dessa kilon har kommit de två senaste åren... :)
Men jag fungerar som så att det är jag själv som måste vilja och bestämma mig det spelar ingen roll hur mkt andra tjatar det hjälper inte det blir bara värre som chicita säger då tröstäter man istället och mår dåligt över hur misslyckad man är... fast visst många som inte fattar det utan tror att det är av välvilja de slänger ur sig sånt.
Hade en pojkvän en gång som började tjata på mig om att jag borde motionera mera och tänka på vad jag äter för om jag fortsätter i min takt så skulle jag snart bli ganska överviktig när jag närmade mig 30... visserligen hade han säkert rätt då jag förr kunde stoppa i mig var som helst utan att motionera och inte öka ett gram men det går ju inte längre, tyckte dock inte att det va han som skulle påpeka detta... det höll inte så länge till efter det. :) Han sa "Så du gör slut för att du vägrar börja träna?" En riktig idiot ;)