vanligt med sånghäfte?
Hej är det vanligt att man har sång häfte till bröllopsmiddagen? Hade inte tänkt tanken att ens ha de innan jag fick frågan om vi ska ha de & varför vi inte ska ha. Vad brukar man sjunga?
Hej är det vanligt att man har sång häfte till bröllopsmiddagen? Hade inte tänkt tanken att ens ha de innan jag fick frågan om vi ska ha de & varför vi inte ska ha. Vad brukar man sjunga?
Hej hej!
På de bröllop jag har varit på har det funnits ett häfte med sånger och lite annat i.
Har hittat en sida med en bra samling som du kan titta på:
http://hem.passagen.se/majeda/mall.htm
Vanligt vet jag inte.
Jag har inte varit på ett enda bröllop som haft det. Det känns mer midsommarfest för mig.
Men vissa sällskap sjunger ju mer eller mindre alltid så då kanske det kan vara något.
Det finns vissa kända låtar som är omgjorda för att passa till bröllop (alltså nya texter till kända melodier).
Så det är säkert sånt dom som frågat menar.
Och jag har nog inte varit på ett bröllop som INTE haft det! Vi hade det också! Googlade massor och valde ut såna som folk rimligtvis borde känna igen melodin till samt såna som vi sjungit mycket i olika sammanhang! Bland annat en som hette Svärmor!
sånghäften för mig är sånt man brukar ha när nån fyller år och vid typ midsommnar. men det kan säkert vara ett trevligt inslag om man har gäster som gillar att sjunga på tillställningar.
vi kommer dock inte ha nått sånghäfte eller så för våra gäster är alla annat än sugen på att sjunga oavsett tillställning
Vi har med en sång i vårt festhäfte, men det är mer en rolig grej. Det är en låt som är väldigt typisk för staden jag bor i, folk brukar kalla den för vår stads "nationalsång" och vi har en del gäster som kommit från olika delar av sverige och från utlandet. Därför tyckte vi att det kunde vara en rolig "lokalproducerad" grej att liksom bjuda på under middagen
Våra gäster är nog inte så mycket för sång, inte vi heller kanske därför jag inte ens tänkt de. Finns de nå roliga lekar man kan ha istället? Inte sko "leken" tack haha
Ja de kanske är så ja vet inte. Givetvis skulle vi aldrig tvinga någon att delta om dom inte vill
Vi hade ett sk. festhäfte. Vi hade menyn, lite info om oss, lite kuliga grejer och några få allsånger. Vill du kika på det, så kan du mejla mig - augustibruden@gmail.com
Vi hade dessutom en rolig lek, som engagerade gästerna lagom mkt tyckte vi. Vår toastmaster hade förberett skyltar med olika ord på. Vi, brudparet, fick sätta oss på varsin stol brevid varandra mitt emot gästerna. Bakom oss stod toastmastern och höll upp skyltarna som det stod tex "Husvagnsägare", "Elektriker", "Öldrickare" osv på. Alla gäster som ordet stämde in på, skulle då ställa sig upp och jag och maken (vi tävlade mot varandra) skulle då gissa den gemensamma nämnaren för gästerna som stod upp = ordet på skylten.