• sirifredde

bu eller bä=)

vad tycks om detta?
  • Svar på tråden bu eller bä=)
  • Chicita
    sirifredde skrev 2012-10-13 21:18:54 följande:
    Ja det är alviska Glad
    Rättare sagt Tengwar.
  • sirifredde
    Chicita skrev 2012-10-13 21:58:16 följande:
    Ja det är alviska Glad
    Rättare sagt Tengwar.
    ahh vad häftigt=) ja jag längtar tills maj =) spricker snart av att tiden går sååå sakta =)
  • Chicita
    sirifredde skrev 2012-10-13 21:59:14 följande:
    ahh vad häftigt=) ja jag längtar tills maj =) spricker snart av att tiden går sååå sakta =)
    Jag kan ju "trösta" med att tiden springer iväg när det börjar närma sig i alla fall Flört
  • sirifredde

jag är nervös redan men jag har löst det med frisör och makeupartist. det är en tjej jag hittade här på bröllopstorget som kan komma hem och fixa mig=)

Chicita skrev 2012-10-13 22:03:10 följande:
    Jag kan ju "trösta" med att tiden springer iväg när det börjar närma sig i alla fall Flört
  • Chicita

Kolla backup-alternativ också. Även om hon är duktig och seriös så kan hon ju bli sjuk. Eller något annat kan hända. Så kolla om det finns någon frisörsalong eller något som kan ställa upp med kort varsel om något skulle hända.

Jag brukar be folk som vill att jag ska göra tårta att noga överväga riskerna med att anlita mig. Risken finns ju liksom att jag blir sjuk eller att något annat händer. Och eftersom jag bara är en person och inte ett fullt utrustat kondis så kan ju ingen annan göra tårtan i så fall...
    Så därför är det bra att i alla fall ha frågat runt lite även om risken kanske är liten Glad 

• sirifredde

Ja jag tänkte göra det:) Jag kollar upp olika alternativ=)

Chicita skrev 2012-10-13 22:11:16 följande:
    Kolla backup-alternativ också. Även om hon är duktig och seriös så kan hon ju bli sjuk. Eller något annat kan hända. Så kolla om det finns någon frisörsalong eller något som kan ställa upp med kort varsel om något skulle hända.

Jag brukar be folk som vill att jag ska göra tårta att noga överväga riskerna med att anlita mig. Risken finns ju liksom att jag blir sjuk eller att något annat händer. Och eftersom jag bara är en person och inte ett fullt utrustat kondis så kan ju ingen annan göra tårtan i så fall...
    Så därför är det bra att i alla fall ha frågat runt lite även om risken kanske är liten Glad
  • Chicita
    sirifredde skrev 2012-10-13 22:14:14 följande:
    Ja jag tänkte göra det:) Jag kollar upp olika alternativ=)
    Det låter bra Glad
  • sirifredde

jag är sugen på att hålla tal till min underbara man men vet inte om ja kan för jag är den blödiga typen.. Vi kommer va ett enklet sällskap på 6 pers vid middagen vi och våra föräldrar:) Mina svärisar bjuder oss på middagen =)

Chicita skrev 2012-10-13 23:29:30 följande:
    Det låter bra Glad
  • sirifredde

ja jag hoppas jag får den för en bra penning. Jag vill ju ha CZ stenar men det avråder guldsmeden i från för dem blir så lätt slitna. Men ja skall försöka få CZ i den ändå man får ju va försikig:)

daniiel skrev 2012-10-13 21:27:57 följande:
    Ja, och det är ju så otroligt olika vad man föredrar. Huvudsaken är ju att man är nöjd själv och jag tycker som sagt att kombinationen med en slät guldring och den med stenarna i är jättefin :)
  • sirifredde

=) ja ja gillar kombiationen av ringarna våra;)

daniiel skrev 2012-10-13 21:37:20 följande:
    Jag förstår det :) Och ju fler saker som faller på plats och blir klart, desto mer "på riktigt" känns det och man längtar mer och mer :)

Jag hade gärna haft några liknande ringar själv :)
  • Chicita
    sirifredde skrev 2012-10-13 23:47:10 följande:
    jag är sugen på att hålla tal till min underbara man men vet inte om ja kan för jag är den blödiga typen.. Vi kommer va ett enklet sällskap på 6 pers vid middagen vi och våra föräldrar:) Mina svärisar bjuder oss på middagen =)
    Jag skulle inte klara av att hålla tal. Jag kände mig lite halvt om halvt tvingad på kompisens bröllop där jag var tärna. Men det blev en sån där impuls-grej eftersom hon hade sagt många gånger att hon hoppades på många tal. Och så var det i princip bara hennes svärmor som höll tal. 
    Men jag kände inte för att stå och berätta hur mycket jag älskade honom inför alla.
    Om jag inte älskat honom så skulle vi ju inte gift oss kände jag, så för mig kändes det bara konstigt att säga något... 
  • sirifredde

Jag och min blivande har sagt Nej till tal eftersom vi tycker det är jobbigt att man berättar så intima grejjor ,,

Chicita skrev 2012-10-13 23:52:04 följande:
    Jag skulle inte klara av att hålla tal. Jag kände mig lite halvt om halvt tvingad på kompisens bröllop där jag var tärna. Men det blev en sån där impuls-grej eftersom hon hade sagt många gånger att hon hoppades på många tal. Och så var det i princip bara hennes svärmor som höll tal.
    Men jag kände inte för att stå och berätta hur mycket jag älskade honom inför alla.
    Om jag inte älskat honom så skulle vi ju inte gift oss kände jag, så för mig kändes det bara konstigt att säga något...
  • Chicita
    sirifredde skrev 2012-10-13 23:54:06 följande:
    Jag och min blivande har sagt Nej till tal eftersom vi tycker det är jobbigt att man berättar så intima grejjor ,,
    Men det behöver man ju inte göra...
    De flesta tal jag har hört är av typen "grattis på er stora dag, hoppas ni kommer att få ett lyckligt äktenskap".

Hade det inte varit bättre att helt enkelt säga "vi vill inte ha några pinsamma detaljer från när vi var små"
    Flört 
  • sirifredde

Jo pappa berättar alltid en lite pinsam historia om mig för folka han möter . Jag va väl en 8-9 år och vi var i vår sommarstuga. Min storebror hade fått en skål ostkrokar och jag fick också det. Pappa gick och la sig och vilade. Jag fick för mig att klättra upp till min bror på övervåningen med en skål med ostkrokar i ena handen och plötsligt tappar jag skålen som är av plast (den va gul) och pappa flyger upp och tittar på mig men då svarar jag KLANG O COMPANY hahahahahah

Chicita skrev 2012-10-14 00:04:39 följande:
    Men det behöver man ju inte göra...
    De flesta tal jag har hört är av typen "grattis på er stora dag, hoppas ni kommer att få ett lyckligt äktenskap".

Hade det inte varit bättre att helt enkelt säga "vi vill inte ha några pinsamma detaljer från när vi var små"
    Flört
  • Chicita
    sirifredde skrev 2012-10-14 00:11:54 följande:
    Jo pappa berättar alltid en lite pinsam historia om mig för folka han möter . Jag va väl en 8-9 år och vi var i vår sommarstuga. Min storebror hade fått en skål ostkrokar och jag fick också det. Pappa gick och la sig och vilade. Jag fick för mig att klättra upp till min bror på övervåningen med en skål med ostkrokar i ena handen och plötsligt tappar jag skålen som är av plast (den va gul) och pappa flyger upp och tittar på mig men då svarar jag KLANG O COMPANY hahahahahah
    Den var väl inte så farlig Flört
  • sirifredde

Nej iofs inte.. Vad har du för väder i dag chicita? Här är de grått.. Önskar tiden kunde flyga i väg lite till

Chicita skrev 2012-10-14 11:41:18 följande:
    Den var väl inte så farlig Flört
  • Chicita
    sirifredde skrev 2012-10-15 10:40:41 följande:
    Nej iofs inte.. Vad har du för väder i dag chicita? Här är de grått.. Önskar tiden kunde flyga i väg lite till
    Här har vi regn...
    Det har regnat flera dagar nu med bara kortare perioder med uppehåll, molnigt ändå dock Obestämd 
Svar på tråden bu eller bä=)