• sanon

    svensexa för mannen, ingen möhippa för mig

    Jag & min blivande gifter oss om några veckor. Hans svensexa är snart. Fick höra av en vän att hon gjort allt i sin makt att ordna en möhippa åt mig. Men dom flesta tjejer haft dåliga ursäkter. Känns så jävla piss. Jag önskar mig inget extravagansa, bara veta att någon kan tänka sig att träffas ihop & käka åtminståne med mig som blivande brud. Jag känner mig faktiskt riktigt deppig att dessa tjejer inte kan anstränga sig lite grann bara för min skull & strunta i för några minuter att man kanske inte känner alla på möhippan. Men att veta att 2 vänner verkligen slitit & knåpat för att göra nått för mig, det värmer i hjärtat. Att några iallafall kunde tänka sig att göra något åt MIG för att göra MIG glad. Även om det inte blir nått, men tanken.. Känns så jävla ledsamt att sitta hemma medans gubben får ha svensexa men mina vänner ids inte engagera sig.. :'(

  • Svar på tråden svensexa för mannen, ingen möhippa för mig
  • MoN
    kan du inte sätta dig ner med dessa två underbara vänner som du har och se om ni kan komma på något kul tillsammans och berätta att du vill gå ut! 
  • Marjasinus

    Jag blir så arg när jag läser sånt här. Ett brudpar lägger många tusen spänn och flera månader av planering på att se till att gästerna ska få det bra och det är inte så mycket att kräva av gästerna att de ska göra sig fria en lördag för en möhippa/svensexa. På något sätt är det ju inte de två som försökte dra ihop något som är de duktiga utan alla andra som är kassa.  

  • Hoffsennanen Tottoplex

    Är du helt säker på att det inte blir något? De kanske lurar dig?

  • fiffi71

    håller med vilka tråkiga vänner du har! som dom andra har oxå sagt så kan du väl hitta på nåt med dom två som verkligen försökte att fixa en möhippa till dig!

  • TheD

    Finns faktiskt personer som har fullspäckade kalendrar och vissa vill inte. Då är det så. jag förstår inte varför man vill ha en möhippa, jag ville inte ha och slapp det :)

    Men ta en kväll och mys med de två som vill. Om du nu måste dricka alkohol så gör det då.

  • Grodprinsens brud
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-10-11 17:58:21 följande:
    Är du helt säker på att det inte blir något? De kanske lurar dig?
    Låter som ett ganska solklart lur... Om jag hade varit vän till en blivande brud så skulle jag ju om det inte blev något av inte berätta det för henne...
  • sanon

    Jag tror inte hon försökte lura mig för hon berättade vad tjejerna sagt. Hon lät frustrerad och ville nog bara berätta att hon åtminstone försökt & vilka som varit negativa.

  • Hoffsennanen Tottoplex
    sanon skrev 2012-10-11 20:39:23 följande:
    Jag tror inte hon försökte lura mig för hon berättade vad tjejerna sagt. Hon lät frustrerad och ville nog bara berätta att hon åtminstone försökt & vilka som varit negativa.
    Hade jag varit kompisen hade jag nog som de andra tycker ändå styrt upp något och inte talat med dig om det var många som skulle med eller inte. 
    TheD skrev 2012-10-11 19:20:25 följande:
    Finns faktiskt personer som har fullspäckade kalendrar och vissa vill inte. Då är det så. jag förstår inte varför man vill ha en möhippa, jag ville inte ha och slapp det :)

    Men ta en kväll och mys med de två som vill. Om du nu måste dricka alkohol så gör det då.
    Varför vill man slippa en möhippa? Jag är ledsen men har verkligen inte förstått det. Jag resonerar så att de man har som sina närmaste, tärna eller syster är ju de som står för planerandet. Och de känner en ju bäst. Alltså gör de inget som man absolut inte skulle vilja göra under dagen. Jag ser det som en dag då man samlar alla kvinnliga gäster, förutom då kanske föräldrar och mostrar och de, och har en dag då bruden står lite mer i centrum än de andra och alla får en lite lära känna dag inför bröllopet. För tänk om man har en jättekul svensexa och tar tillfället i akt och lär känna varandra då ni alla har en koppling, brudparet, då kommer ju det vara hur kul som helst att sen träffas igen på bröllopet! 
  • sanon

    Ja jag kan ju ha blivit totalt grund lurad, men jag vet inte vad jag ska tro. Hursomhelst är det inte länge kvar & jag får väl skriva sen om det blev eller inte. Om nån är nyfiken. Det är jag, men jag törs inte tro nått så jag inte blir besviken en andra gång.

  • TheD
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-10-11 22:17:09 följande:
    Hade jag varit kompisen hade jag nog som de andra tycker ändå styrt upp något och inte talat med dig om det var många som skulle med eller inte.
    TheD skrev 2012-10-11 19:20:25 följande:
    Finns faktiskt personer som har fullspäckade kalendrar och vissa vill inte. Då är det så. jag förstår inte varför man vill ha en möhippa, jag ville inte ha och slapp det :)

    Men ta en kväll och mys med de två som vill. Om du nu måste dricka alkohol så gör det då.
    Varför vill man slippa en möhippa? Jag är ledsen men har verkligen inte förstått det. Jag resonerar så att de man har som sina närmaste, tärna eller syster är ju de som står för planerandet. Och de känner en ju bäst. Alltså gör de inget som man absolut inte skulle vilja göra under dagen. Jag ser det som en dag då man samlar alla kvinnliga gäster, förutom då kanske föräldrar och mostrar och de, och har en dag då bruden står lite mer i centrum än de andra och alla får en lite lära känna dag inför bröllopet. För tänk om man har en jättekul svensexa och tar tillfället i akt och lär känna varandra då ni alla har en koppling, brudparet, då kommer ju det vara hur kul som helst att sen träffas igen på bröllopet!
    Kontrollfreak kallas det ;) Sen fanns det inga jag skulle vilja ha haft med iaf. min syster och mamma bjöd mig på middag och det räckte gott och väl för jag fick panik när min syster sa att jag skulle vara finklädd kl XX. Jag grät, skakade osv. Jag litar på min syster. Men jag tål inte överraskningar!!!!!!! Vissa överraskningar kan gå.... Men inte sånt här. Jag vill välja när och vilka jag ska umgås med inte bli tviingad till det :)
Svar på tråden svensexa för mannen, ingen möhippa för mig