• daniiel

Tips på hotell i Umeå och Piteå?

Är det någon här som kan ge tips på bra hotell i Umeå och Piteå?

Vi skulle vilja ge mina föräldrar en hotellövernattning i julklapp i år och letar därför efter ett fint och trevligt hotell, så alla tips och förslag tas tacksamt emot :)

• Svar på tråden Tips på hotell i Umeå och Piteå?
  • Chicita

Clarion Collection Hotel Uman ska vara riktigt bra. Jag har inte varit där själv dock.
    Har bara sett recensioner + en nät-kompis från Umeå hade gäster som jag hjälpte boka in där och dom var supernöjda.

På alla Clarion Collection-hotel så ingår dessutom kvällsbuffé så det är något man kan väga in när man jämför priser Glad 

• daniiel

Tack :) Vi har själva bara bott på två hotell i Umeå, det enda är väldigt bra och det andra inte bra alls. Tänkte dock att det kunde vara kul att höra om det finns andra bra också :) Alltid bäst när man kan få höra av "riktigt" folk och inte enbart förlitar sig på bilderna och texten på hotellets hemsida.

Det lät ju inte alls dumt med kvällsbuffé, det är definitivt något att väga in :)

• Chicita

Kvällsbuffén är ett bra koncept.
    Vi har bott på Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell i Eskilstuna flera gånger + Clarion Collection Hotel Etage i Västerås en gång.
    Och buffén är verkligen pricken över i-et.

Collection-hotellen ska dessutom vara lite unika i sin framtoning.
    Och Uman har exempelvis en lappkåta på en innergård under vintern (har jag för mig) och mycket björk i inredningen (då det ju är björkarnas stad Flört ) och Norrländska specialiteter på menyn.

Testa Tripadvisor, kolla vad som sägs om hotellen i stan. För där kan du ju få massor med input av riktiga människor Skrattande 

• daniiel

Kan tänka mig det :) Och vad ovanligt, inte är det väl så många hotell som erbjuder en sådan sak? Kikade på bilderna och det såg väldigt mysigt ut dessutom :)

Vi brukar bo på Hotell Aveny när vi är i Umeå, såg att det låg som tvåa på Tripadvisor och vi är själva väldigt nöjda med det hotellet.

Svårt dock. Kikade på Piteå Stadshotell och de hade ett väldigt bra pris på en minisvit med ångabastu eller jacuzzi... det kan ju vara något.. ångbastu skulle dom nog verkligen uppskatta :)

• Chicita
    daniiel skrev 2012-10-11 22:42:01 följande:
    Kan tänka mig det :) Och vad ovanligt, inte är det väl så många hotell som erbjuder en sådan sak? Kikade på bilderna och det såg väldigt mysigt ut dessutom :)

Vi brukar bo på Hotell Aveny när vi är i Umeå, såg att det låg som tvåa på Tripadvisor och vi är själva väldigt nöjda med det hotellet.

Svårt dock. Kikade på Piteå Stadshotell och de hade ett väldigt bra pris på en minisvit med ångabastu eller jacuzzi... det kan ju vara något.. ångbastu skulle dom nog verkligen uppskatta :)
    Det låter ju inte helt fel Glad
    Jag skulle ringt upp Uman och kollat lite priser med dom. Alla rum finns inte bokningsbara på hemsidan om det är upplagt på samma sätt som hotellet jag jobbade på förut.

Men en minisvit med ångbastu låter ju defenitivt inte fel Glad

• daniiel

Aha okej, ja det kan man ju göra.. ringa och höra med dom vad som finns ledigt :)

Nej, det är nog precis vad mina föräldrar skulle uppskatta. Dom är inte såna som vill gå ut, utan dom vill nog bara kunna slappa på hotellrummet och då kan det ju vara skönt med ett lite större rum. Dom hade bastu, som användes flitigt i deras gamla hus, men när dom flyttade för ett par år sedan så fanns inte det i nya huset. Tanken har varit att bygga en i stugan, men annat har kommit före.

Fördelen med Piteå är ju dessutom att det är närmare, så det blir inte lika lång tid i bilen.

Jag vet inte hur det funkar, men vissa hotell, har dom sen utcheckning om man betalar extra tex?

• Chicita

Ja många hotell kan man betala extra för sen utcheckning under förutsättning att dom inte har många bokningar till dagen efter.

Vi hade så att om man betalade 200:- extra så kunde man få stanna till kl 16 mot 12 annars. Men sånt brukar hotellen bestämma själva, det är sällan det finns som gemensamt direktiv. 

• daniiel

Nej, men då finns det alltså en chans att det kan gå ifall man frågar :)

Nu har vi nog bestämt oss för en minisvit på Piteå Stadshotell, det blir 1290kr för en natt. Mycket lämpligt pris för vår del :) Bara hoppas att det är ledigt "rätt" helg.

• Chicita

Det låter ju inte alls helt fel Glad
    Hoppas att dom kommer ha en jättehärlig övernattning nu 

Svar på tråden Tips på hotell i Umeå och Piteå?