• AngelicaSTHLM

Jag har provdukat !

Nu har jag och min bästa sambo provdukat...vi dukade bara 4 platser mest för att få en "feel" på hur det kan se ut.

Det som saknas är placeringskort som kommer knytas med "hampa-snöre" runt mitten glaset sen även en organsa påse med godis som kommer stå/ligga till höger om vatten glaset. Menyn kommer att ligga på tallriken...har inte den ännu så det fick bli utan ,-)

Till servetter har vi istälet för "linne eller pappersservetter" användt oss av diskhanddukar...tycker det är sååå snyggt...har snot ideen direkt från Erik Lalelrstedt å hans resturang gondolen ,-)

VAD säger ni?? Godkännt?? Eller behöver jag tänka om på nått sätt...kom GÄRNA med synpunkter.

• Svar på tråden Jag har provdukat !
  • frida o björn

Vad fint!! Håller själv på och tänker igenom dukningen nu, mest för att tänka ut hur många ljus och vaser vi ska ha. Det är så roligt! :)

Har ni tänkt att ha tillbringare/karaffer med vatten på borden? Tänkte bara att de är lätta att glömma bort, men de tar ju också en del plats.

• L och J

Personligen gillar jag inte att det är olika mönster på servetterna.. 
    Och det är väldigt... vitt?  Gillar också när det inte är för mycket lulllull, men detta är lite väl stelt för min smak. 
    Snygga glas!
    Men hey, gillar ni det så är det ju skitsamma vad vi på bt  tycker

• CoolJen

Fint!
    Centrera glasen till mitten av kuvertet.

Har själv funderat på hur det funkar med höga vaser och blommor...om det stör, så att gästerna inte ser varandra.

• AngelicaSTHLM

Vi kommer att ha middagen i en gammal lada som är ombyggd till resturang - där av det avskalade...det passar liksom in i miljön...sen så avskyr jag rosa fluff å en massa ombygda burkar till ljuststakar...detta är lite mer VI. Sen så gillar jag själv att det är olika mönster på servetterna det får dukningen att se levande ut detta trots att det är lite avskalat...tror att det blir lite mer liv när ljus tänds...ska prova när det blir lite mörkare ikväll...vi gifter ju oss den 23 februari å då är det mörkt ute

• AngelicaSTHLM
    CoG skrev 2012-10-07 17:17:47 följande:
    Vad har ni för färgtema? (om ni har något)
    Vårt tema är vitt, silver och grå/blå...när det gäller dukning etc...när det gäller kläder så kan du lägga till brun/naturfärgat...då det blir brun minkpäls på etc...
  • frida o björn

Kollade på bilden igen och funderar på om gästerna som sitter snett mittemot varandra och har blommorna mellan sig - ser de varandra?? Nu utgår jag från att det är långbord ni ska ha, men det vet jag ju inte.  Är ju tråkigt om blommorna är i vägen, kanske bättre med något mindre högt i så fall? Ljus är ju smalare och upplevs väl inte vara i vägen lika mycket.

• AngelicaSTHLM
    frida o björn skrev 2012-10-07 17:23:14 följande:
    Kollade på bilden igen och funderar på om gästerna som sitter snett mittemot varandra och har blommorna mellan sig - ser de varandra?? Nu utgår jag från att det är långbord ni ska ha, men det vet jag ju inte. Är ju tråkigt om blommorna är i vägen, kanske bättre med något mindre högt i så fall? Ljus är ju smalare och upplevs väl inte vara i vägen lika mycket.
    Det kommer faktiskt vara en annan vas med andra blommor i (dock vita) men hade bara de höga rosorna hemma...så de fick rycka in i dukningen Den vasen är smalare och det kommer vara en "singel ros" med lite gröna spröt i - just för att gästerna ska kunna se varandra ! Men tack för att du tänkte på det!!
  • CoG

Funderat på att ha en löpare i tex silver under rankan eller ist för rankan och lägga dit lite såna där fejkkristaller som glittrar i skenet av ljusen?

Det avskalade och uteblivet fluff gör inget och att ni har två olika mönster/färger på servetterna tycker inte jag spelar någon roll.
    Det blir mer liv i dukningen :)

• daniiel

SKITSNYGGT!!!!

Ha absolut ingen löpare i silver och definitivt inga små stenar och skit (ursäkta uttycket, men jag gillar verkligen inte sånt) i silver eller någon annan färg. Det kommer enbart se billigt och plottrigt ut, enligt min mening. Ni får ju såklart ha det om ni vill :P Hellre då fler såna låga ljushållare från Ikea med värmeljus i,om ni ska ha mer på borden.

Jag tycker det var väldigt fint med handdukarna som servetter, jag gillade färgen och stilen (speciellt om middagen är i en ombyggd lada) och personligen tyckte jag om att det är olika mönster. Det är fortfarande enhetligt, men det ger lite "spänning", liv och personlighet till dukningen.

Att vaserna är höga, men med lite mindre blommor i tror jag inte kommer göra något. Vi hade höga, smala vaser med en ros och lite brudslöja i och det gick riktigt bra. Det störde inte alls från att kunna se övriga gäster och kunna prata med varandra.

Vi hade såna här vaser.

Svar på tråden Jag har provdukat !