• Orientaliskt bröllop

    Sön 7 okt 2012 13:27 Läst 820548 gånger Totalt 3377 svar
    Sön 7 okt 2012 13:27

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Tor 18 okt 2012 10:05 #61
    kitkät skrev 2012-10-18 09:00:17 följande:
    Update från bröllopsplaneringen: Vi har nu bokat kyrka + lokal den 27 september! Jag är så otroligt glad och lättad, efter allt strul så fick vi den kyrka vi ville ha på det datum som kommer spara oss 40 000 kr! Det blir Mariefreds kyrkan, som ligger till otroligt fint och som är jätte mysig och festen kommer äga rum på Panorama! Vi ska till Panorama senast den 29 okt och betala handpenning samt skriva på kontraktet! Äntligen har det löst sig precis så som vi ville! Kyrkan sa ju först att dom inte har vigseltider efter kl 15 på fredagar och det hade aldrig funkat, men så valde jag att ringa dit igen igår och fråga, och då bad dom att få ringa tillbaka... efter några timmar ringde dom tillbaka och sa OK för vigsel kl 16.30 på fredagen den 27 september. Jag stod och skuttade medan jag pratade i telefon med damen haha! Jag är så glad att det blir den kyrkan som jag så gärna ville ha från allra första början! 

    Vi har också kontaktat ett företag som hyr ut bilar till bröllop, det blir en vit Rolls Royce med plats för 6 personer, eftersom vi vill ha med våra bestmans och brudtärnor. Den bilen ska vi boka idag, nu när vi vet exakt datum. I paketet från Panorama ingår limousine, men vi vill hellre åka i Rolls Royce, så det fixar vi själva! 

    Nästa steg är att boka DJ, live-band och fotograf. Vi kommer ju ha ett filmkamera-team som filmar + fotar bröllopet, sen har vår vän som arbetar som fotograf frågat om han också får agera fotograf på vårt bröllop, då han vill "öva" på att fota bröllop. Men eftersom det inte är något han gör vanligtvis, dvs. fotar bröllop + att jag inte gillar den stela, uppgjorda fotostilen som filmkamera-teamen brukar ha, så ska vi anställa en professionell fotograf för porträttfotografering efter vigseln. Just dom bilderna är viktigast tycker jag.   
    oj här hände det visst grejer. jag trodde ni skulle gifta er i augusti. Men så blev det tydligen inte. :D Men vad roligt att allt går som du vill nu. Jag hade velat gifta mig i strängnäs kyrka jag men så blev det ju inte så jag är glad att du i alla fall lyckades få den kyrkan du ville ha ;)
    Ja då är det bara att köra igång då med resten. Jag är så avundsjuk jag vill också ha mer att planera men nu när allt börjar bli klart finns det inte så mycket mer att göra. Så njut medan du håller på nu :D
  • Tor 18 okt 2012 14:13 #62

    Hänger du inte med i svängarna, Pagnie? *Skakar besviket på huvudet* Haha! Jag sa ju redan för några veckor sedan att vi valt att skjuta upp bröllopet då vi vill ha ett höstbröllop och så skulle det bli för stressigt att planera allt till augusti, med tanke på att vi var sent ute med allt. Har du redan glömt bort våra diskussioner om höstbröllop? Så nu får jag ett sensommar/höstbröllop med förhoppningsvis höstens fina färger och sommarens soliga väder! 

  • Tor 18 okt 2012 14:38 #63
    kitkät skrev 2012-10-18 09:00:17 följande:
    Update från bröllopsplaneringen: Vi har nu bokat kyrka + lokal den 27 september! Jag är så otroligt glad och lättad, efter allt strul så fick vi den kyrka vi ville ha på det datum som kommer spara oss 40 000 kr! Det blir Mariefreds kyrkan, som ligger till otroligt fint och som är jätte mysig och festen kommer äga rum på Panorama! Vi ska till Panorama senast den 29 okt och betala handpenning samt skriva på kontraktet! Äntligen har det löst sig precis så som vi ville! Kyrkan sa ju först att dom inte har vigseltider efter kl 15 på fredagar och det hade aldrig funkat, men så valde jag att ringa dit igen igår och fråga, och då bad dom att få ringa tillbaka... efter några timmar ringde dom tillbaka och sa OK för vigsel kl 16.30 på fredagen den 27 september. Jag stod och skuttade medan jag pratade i telefon med damen haha! Jag är så glad att det blir den kyrkan som jag så gärna ville ha från allra första början! 

    Vi har också kontaktat ett företag som hyr ut bilar till bröllop, det blir en vit Rolls Royce med plats för 6 personer, eftersom vi vill ha med våra bestmans och brudtärnor. Den bilen ska vi boka idag, nu när vi vet exakt datum. I paketet från Panorama ingår limousine, men vi vill hellre åka i Rolls Royce, så det fixar vi själva! 

    Nästa steg är att boka DJ, live-band och fotograf. Vi kommer ju ha ett filmkamera-team som filmar + fotar bröllopet, sen har vår vän som arbetar som fotograf frågat om han också får agera fotograf på vårt bröllop, då han vill "öva" på att fota bröllop. Men eftersom det inte är något han gör vanligtvis, dvs. fotar bröllop + att jag inte gillar den stela, uppgjorda fotostilen som filmkamera-teamen brukar ha, så ska vi anställa en professionell fotograf för porträttfotografering efter vigseln. Just dom bilderna är viktigast tycker jag.   
    Vad skönt att det har löst sig! Hurraaaa!!! Slappna av lite nu o njut av de här känslan... Härligt att alla pusselbitar föll på plats! Vilken tur att du ringde igen och frågade, hahaha!!!

    Låter kul att ha med fler personer i bilen. Då kan ni ha en ordentlig förfest i bilen, hihi! Får jag fråga hur mycket det kostar att hyra en Rolls Royce och vilket företag det är? Har de andra bilar också? Vi har inte fixat med bilen ännu, letar eter ett hyrföretag med lite finare bilar...

    Vi har inte lyckats hitta ngt filmkamera-team än heller. Vet att det finns många iranier som sysslar med sånt och iom att de är iranier så har de ju bra koll på hur det går till på persiska bröllop, vilka moments som är viktiga att fånga osv. Problemet e att det svårt att veta om de faktiskt är bra! Har hört många skräckhistorier, tyvärr. Vilka är det ni ska hyra? Har de bra rekommendationer? För själva bröllopsporträtten ska vi be min kompis man fota oss. Han har bra utrustning och är riktigt duktig. Måste bara ta tag i oss och fråga! Men tror inte det ska vara några problem.
  • Tor 18 okt 2012 20:13 #64
    goli skrev 2012-10-18 14:38:19 följande:
    Vad skönt att det har löst sig! Hurraaaa!!! Slappna av lite nu o njut av de här känslan... Härligt att alla pusselbitar föll på plats! Vilken tur att du ringde igen och frågade, hahaha!!!

    Låter kul att ha med fler personer i bilen. Då kan ni ha en ordentlig förfest i bilen, hihi! Får jag fråga hur mycket det kostar att hyra en Rolls Royce och vilket företag det är? Har de andra bilar också? Vi har inte fixat med bilen ännu, letar eter ett hyrföretag med lite finare bilar...

    Vi har inte lyckats hitta ngt filmkamera-team än heller. Vet att det finns många iranier som sysslar med sånt och iom att de är iranier så har de ju bra koll på hur det går till på persiska bröllop, vilka moments som är viktiga att fånga osv. Problemet e att det svårt att veta om de faktiskt är bra! Har hört många skräckhistorier, tyvärr. Vilka är det ni ska hyra? Har de bra rekommendationer? För själva bröllopsporträtten ska vi be min kompis man fota oss. Han har bra utrustning och är riktigt duktig. Måste bara ta tag i oss och fråga! Men tror inte det ska vara några problem.
    Jaaaaa... det känns riktigt skönt! Det företaget som vi ska hyra bilen har en hemsida: www.brollopsbilar.se. Bilen som vi ska hyra är en Rolls Royce Phantom, som rymmer 7 personer (vi ska ha två brudtärnor och två bestmans). Vi vill ha bilen i tre timmar och då kommer det kosta 5500 kr. Det beror helt på sträckan som man ska åka också. Vi kommer ju åka ganska långt, från Botkyrka - Mariefred - Södertälje. Vissa biluthyrningsföretag har som så att tiden startar när dom lämnar sitt garage och slutar när dom är tillbaka i sitt garage. Men det här företaget har så att tiden för dom tre timmarna börjar när han plockar upp oss och slutar när han släppt av oss i slutdestinationen. Så vi betalar precis för dom timmar vi har tillgång till bilen! Om du googlar så kommer fler företag upp som hyr ut bilar. Det finns t ex www.bfm.nu också. Det finns fler olika företag, beroende på vad ni vill ha för bil! Men ingår inte transport i ert paket hos Santa Maria? 

    Filmkamera-team ingår ju i vårt paket hos Panorama! Så jag vet inte vilka det är, eller om dom är bra, men jag hoppas det iaf! Om jag ska vara ärlig så är fotografierna viktigare för mig än filmen, därför så kommer vi lägga lite extra pengar för att anställa en fotograf som vi vet är bra (för porträttfotografering), utöver filmkamera-teamet! Så jag känner att då kan inte mycket gå fel - dom filmar och redigerar filmen och så är det klart! Det jag kommer säga till dom som kommer filma bröllopet är att när dom redigerar filmen så får dom inte lägga till massa olika effekter. Då blir jag nöjd. Du kanske vet vad jag menar när jag säger "effekter", har du sett vissa bröllopsfilmer där dom typ klipper ut parets ansikte och så har dom "rymden" i bakgrunden och massa blomblad som svävar och ja, Gud vet vad! Haha..
    Men ingår inte filmkamera-team i ert paket heller? Jag trodde Santa Maria hade samma princip som dom andra orientaliska festlokalerna, alltså att dom har olika paket där allt ingår. 
    Men ett tips är att när ni väljer ett filmkamera-team så kan ni alltid fråga dom om att få titta på ett exemplar. Då brukar man kunna få låna med sig en bröllopsfilm hem för att få en bild av hur dom filmar och redigerar osv. 
    Har du någon aning om vad kamerafilm-team tar i pris? 
  • Tor 18 okt 2012 22:02 #65
    kitkät skrev 2012-10-18 20:13:10 följande:
    Jaaaaa... det känns riktigt skönt! Det företaget som vi ska hyra bilen har en hemsida: www.brollopsbilar.se. Bilen som vi ska hyra är en Rolls Royce Phantom, som rymmer 7 personer (vi ska ha två brudtärnor och två bestmans). Vi vill ha bilen i tre timmar och då kommer det kosta 5500 kr. Det beror helt på sträckan som man ska åka också. Vi kommer ju åka ganska långt, från Botkyrka - Mariefred - Södertälje. Vissa biluthyrningsföretag har som så att tiden startar när dom lämnar sitt garage och slutar när dom är tillbaka i sitt garage. Men det här företaget har så att tiden för dom tre timmarna börjar när han plockar upp oss och slutar när han släppt av oss i slutdestinationen. Så vi betalar precis för dom timmar vi har tillgång till bilen! Om du googlar så kommer fler företag upp som hyr ut bilar. Det finns t ex www.bfm.nu också. Det finns fler olika företag, beroende på vad ni vill ha för bil! Men ingår inte transport i ert paket hos Santa Maria? 

    Filmkamera-team ingår ju i vårt paket hos Panorama! Så jag vet inte vilka det är, eller om dom är bra, men jag hoppas det iaf! Om jag ska vara ärlig så är fotografierna viktigare för mig än filmen, därför så kommer vi lägga lite extra pengar för att anställa en fotograf som vi vet är bra (för porträttfotografering), utöver filmkamera-teamet! Så jag känner att då kan inte mycket gå fel - dom filmar och redigerar filmen och så är det klart! Det jag kommer säga till dom som kommer filma bröllopet är att när dom redigerar filmen så får dom inte lägga till massa olika effekter. Då blir jag nöjd. Du kanske vet vad jag menar när jag säger "effekter", har du sett vissa bröllopsfilmer där dom typ klipper ut parets ansikte och så har dom "rymden" i bakgrunden och massa blomblad som svävar och ja, Gud vet vad! Haha..
    Men ingår inte filmkamera-team i ert paket heller? Jag trodde Santa Maria hade samma princip som dom andra orientaliska festlokalerna, alltså att dom har olika paket där allt ingår. 
    Men ett tips är att när ni väljer ett filmkamera-team så kan ni alltid fråga dom om att få titta på ett exemplar. Då brukar man kunna få låna med sig en bröllopsfilm hem för att få en bild av hur dom filmar och redigerar osv. 
    Har du någon aning om vad kamerafilm-team tar i pris? 
    Tack för tipsen! Ska kolla in hemsidorna! Nej, som jag skrev innan så finns det inget paket på santa maria men däremot samarbetar han med många, alltifrån florist till fotografer och DJs. Vi ville bara kolla om vi kunde hitta något på egen hand. Blir väl så att vi får höra av oss till honom ang fotograf och kameramän men har ingen aning om vad det kan kosta. Men när det gäller bilen så ska jag kolla in de hemsidorna du skrev.

    Hahaha, vet exakt vad du menar med effekter! Ja, det e precis det jag menar med mardrömsscenario! Shit, alltså, såååå otroligt löjligt... men det finns säkert de som gillar sånt så inget illa menat. Jag råkar bara inte vara en av dem personerna! Ska göra mitt bästa för att undvika sånt, hihi!
  • Tor 18 okt 2012 22:18 #66

    Jag tror det bästa är om ni går via Santa Maria och ber dom om hjälp med att hitta filmkamera-team, dom samarbetar säkert med någon/några och då får ni mycket bättre pris än om ni skulle fixa det själva. Det tror jag iaf! Vad gäller blombukett så skulle jag råda dig att fixa det själv, om du är kräsen och vet vad du vill ha! Jag har hört fler som beställt blombukett från festlokalens samarbetspartner och det har inte alls blivit som dom ville då! 
    Det är alltid bättre att gå till en florist och berätta själv hur man vill ha det än att ha en mellanhand som ska sköta det. Det blir aldrig exakt som man vill då, men som sagt, beror på hur kräsen man är! Jag är väldigt kräsen och har stort kontrollbehov, haha... 

    Vad vill ni ha för bil till bröllopet? En veteranbil eller limousine?

     

  • Fre 19 okt 2012 14:33 #67
    kitkät skrev 2012-10-18 22:18:44 följande:
    Jag tror det bästa är om ni går via Santa Maria och ber dom om hjälp med att hitta filmkamera-team, dom samarbetar säkert med någon/några och då får ni mycket bättre pris än om ni skulle fixa det själva. Det tror jag iaf! Vad gäller blombukett så skulle jag råda dig att fixa det själv, om du är kräsen och vet vad du vill ha! Jag har hört fler som beställt blombukett från festlokalens samarbetspartner och det har inte alls blivit som dom ville då! 
    Det är alltid bättre att gå till en florist och berätta själv hur man vill ha det än att ha en mellanhand som ska sköta det. Det blir aldrig exakt som man vill då, men som sagt, beror på hur kräsen man är! Jag är väldigt kräsen och har stort kontrollbehov, haha... 

    Vad vill ni ha för bil till bröllopet? En veteranbil eller limousine?

     
    Ja, jag börjar också inse det mer o mer nu att det bästa vore att snacka direkt med dem ang filmkamera-team. Ang blombukett så är det via Santa Maria vi fixar det men då följer vi med Danny till floristen och så får vi välja ut själva, så det e inga problem.

    Haha! Jag e också ett riktigt kontrollfreak! Tyvärr har jag fått släppa det lite nu, eller försöker iaf. Inte alltid så lätt att vara med o fixa saker och ting när vi pluggar utomlands. Så inbjudningskorten samt sofreh aghd har vi överlåtit till våra föräldrar. Men det känns åndå okej, litar på deras smak och vet att det inte kommer bli något extremt med en massa glitter och prål osv. Sen tycker jag det e okej att vara nojig när det gäller ens bröllop. Jag planerar (peppar peppar) att bara göra detta en enda gång eftersom jag funnit mannen i mitt liv och då vill man ju att allt ska vara så bra och vackert och organiserat som möjligt. Satt o kollade in olika mardrömsscenarion på youtube och vissa saker fick mig nästan att frysa till is. T ex var det en stackars brud som råkade bli knuffad av en klumpig bestman och det hade väl varit okej om det inte vore för att vigseln ägde rum vid en pool!!!! Ååååååhhhh, fick sån ångest när jag tänkte på hur länge hon kanske suttit med hår och smink plus att klänningen blev alldeles dyngsur.... Yikes! Vi ska inte vara någonstans i närheten av vattnet iaf, hahaha!

    Ang bilen så e det en mycket mycket bra fråga. Tror inte det blir ngn limousine, känns lite onödigt eftersom vi inte kommer ha ngn bestman eller brudtärnor. Kanske veteranbil eller bara en riktigt snygg modern bil med tak såklart, tänker inte komma fram till bröllopsfesten med afro-frisyr! Skrattande Hoppas på att vi kommer hitta en snygg bil. Problemet e bara att vi måste hitta ngn som kan köra oss oxå, för vi kommer antagligen bara hyra en bil som vi kan ha hela dagen med en egen chaufför. Större frihet och mycket billigare tänkte vi.

    Hur går det för er då? Vad är nästa steg i planeringen för er?
  • Fre 19 okt 2012 16:32 #68

    Det där klippet har jag också sett! Det är hemskt, alltså vad gör man i en sån situation? På riktigt, vad gör man? Alla har ju en perfekt bild av hur ens bröllop ska vara, men den här stackars bruden fick sin bild kastad i sjön (bokstavligt talat). Jag vet ärligt talat inte vad jag hade gjort om jag vore hon. Usch, jag vill inte ens tänka på det. 

     Det företag där vi har bokat bil hyr inte ut bilarna utan chaufför! Jag ringde dit idag och bekräftade bokningen. Så nu har jag bockat av det på listan! Nästa steg är DJ, live-band och fotograf! Eftersom min fästman är svensk, så vill vi ha både svensk/engelsk musik samt syriansk musik. Så vi kommer nog anlita en DJ som ska spela lite svensk/engelsk musik och så kommer vi ha ett syrianskt live-band som spelar större delen av bröllopet. Tyvärr så kostar syrianska live-band väldigt mycket, men en familjevän har bra kontakt med ett syrianskt band som jag alltid drömt om att ha på mitt bröllop, så han kanske kan fixa lite kompispris till oss!

    Får man fråga vart du och din fästman pluggar? Känns det inte frustrerande att planera ett bröllop på avstånd?  

  • Fre 19 okt 2012 17:25 #69
    kitkät skrev 2012-10-19 16:32:01 följande:
    Det där klippet har jag också sett! Det är hemskt, alltså vad gör man i en sån situation? På riktigt, vad gör man? Alla har ju en perfekt bild av hur ens bröllop ska vara, men den här stackars bruden fick sin bild kastad i sjön (bokstavligt talat). Jag vet ärligt talat inte vad jag hade gjort om jag vore hon. Usch, jag vill inte ens tänka på det. 

     Det företag där vi har bokat bil hyr inte ut bilarna utan chaufför! Jag ringde dit idag och bekräftade bokningen. Så nu har jag bockat av det på listan! Nästa steg är DJ, live-band och fotograf! Eftersom min fästman är svensk, så vill vi ha både svensk/engelsk musik samt syriansk musik. Så vi kommer nog anlita en DJ som ska spela lite svensk/engelsk musik och så kommer vi ha ett syrianskt live-band som spelar större delen av bröllopet. Tyvärr så kostar syrianska live-band väldigt mycket, men en familjevän har bra kontakt med ett syrianskt band som jag alltid drömt om att ha på mitt bröllop, så han kanske kan fixa lite kompispris till oss!

    Får man fråga vart du och din fästman pluggar? Känns det inte frustrerande att planera ett bröllop på avstånd?  
    Jag hade antagligen bölat sönder mig! Tänk att planera i typ ett år för att allt ska vara perfekt och så händer en sån liten liten grej som påverkar allt... usch!!!! Håller med, känner nästan gråten i halsen bara jag försöker föreställa mig det!

    Ja, jag tänkte nästan det. Iaf inte de som hyr ut limousine och veteranbilar. Det var därför vi tänkte hyra från en "vanlig" hyrfirma men vi får väl se vad de har för ngt. I ert fall är det mer logiskt med limousine iom att ni e så många och att ni måste åka så långt. Men för oss känns det lite surt att lägga ut så mycket pengar när allting kommer vara jättenära och att vi inte alls kommer tillbringa så mycket tid i bilen. Vi viger oss borgerligt i Sollentuna, kommer fixa hår o smink där också antagligen och sen ligger lokalen typ en kvart därifrån med bil. Men samtidigt vill man ju göra en fin entré oxå... Äh, annars är det bra bussförbindelser så vi kan ju alltid åka kommunalt, hahaha! Det vore väl ändå något? Förvånad

    Vad roligt att ha det band du drömt om! Då e det definitivt värt pengarna, tycker jag! Sen e det en jättebra idé att ha så mkt blandad musik som möjligt OCH att ha en dj. Var på en kompis bröllop och där fixade de musiken själva men det såg så jobbigt ut att behöva gå från dansgolvet mitt i låten för att förbereda för nästa låt. Ibland så stod en av deras kompisar där och fixade musiken men då spelade han bara utifrån sin egen musiksmak. Lite tråkigt var det.

    Hur kommer ni ha själva bröllopet? Kommer det vara mer svenskt typ sittning eller syrianskt stuk på det hela? Brukade följa mitt stora feta syrianska bröllop som en galning när det visades, var mäkta imponerad över hur stort allting skulle vara! Jag som trodde iranier hade stora bröllop... Skrattande

    Jag och min fästman pluggar till läkare i Polen. Och ja, lite frustrerande är det allt! Men samtidigt så känns bröllopet som en ännu större grej. Vi bor tillsammans här i ett trångt litet korridorsrum men det känns inte riktigt som vårt eget. Så när vi kommer tillbaka då kommer vi gifta oss, flytta ihop på RIKTIGT, förhoppningsvis få jobb, ha egen inkomst, ha egen toalett, egen dusch, STÅ O LAGA MAT I ETT EGET OCH RENT KÖK!!! Wooo, listan kan göras oändlig! Det e oftast väldigt frustrerande att vara här, borta från familjen och allt. Men samtidigt så är jag otroligt tacksam eftersom jag och min fästman träffades här. Om det inte vore för Polen hade det aldrig hänt eftersom hans familj bor i Lund och min i Stockholm Så efter detta så tror jag verkligen på ödet!!!

    Du själv då? Hur träffades du och din fästman och vad pluggar/jobbar ni med?
  • Fre 19 okt 2012 18:05 #70

    Jag förstår om ni tycker att det är onödigt med en dyr hyrbil, men hur har ni tänkt lägga upp dagen? Ska du och din fästman vigas borgligt först och sen därifrån åka till festlokalen direkt? Det kan ju vara kul ändå att komma med en fin bil till festlokalen! Det behöver ju inte kosta så mycket heller, med tanke på att körsträckan är så kort. 

    Vi ska inte ha någon limousine, vi ska ha en vit veteranbil - Rolls Royce Phantom, 1961. Riktigt snygg! 

    Vad gäller musiken så tycker jag att det är bland det viktigaste på ett bröllop. Maten och musiken GÖR hela bröllopet! Sen kan man ju självklart inte göra alla nöjda.. men jag tycker det är värt att lägga extra krut på maten och musiken! Men vi får se hur det blir med live-bandet. Är det alldeles för dyrt, så kanske vi väljer ett annat alternativ. Det finns rätt många bra syrianska live-band att välja på. 

    Vi kommer vigas i en svensk kyrka, men bröllopsfesten kommer vara mer syrianskt än svenskt. Min fästman och hans familj tycker att det är jätte spännande med syriansk musik  och kultur, så dom tycker bara det är kul att vi ska ha ett syrianskt bröllop med allt vad det innebär! Men samtidigt så vill jag att min fästman ska känna att han också får sätta prägel på vårt bröllop, därför ska vi bland annat även ha svensk/engelsk musik, som sagt. Jag gillar det enkelt, för det är så vi är som människor - enkla. Jag är inte den typen som vill ha massa saker för synes skull. Det kommer vara middag med olika meza-rätter och huvudrätt följt av dans, dans och återigen dans! Ja, ungefär som du har sett på "Mitt stora feta syrianska bröllop", men inte lika stort. Jag tycker att det var rent av pinsamt att se det programmet. Men det är en annan diskussion haha... Hur kommer ert bröllop se ut? 

    Jag och min fästman träffades på jobbet. Jag gjorde min praktik (under min utbildning) där han jobbade - på ett behandlingshem för missbrukare. 

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll