• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Viola

Pagnie!!! Herregud, jag börjar skämmas lite, jag kan knappt trä på en nål. Ugh! Väldigt fin kombination måste jag sägs! Bra jobbat! Nu ska jag plugga vidare, var bara tvungen att kommentera lite snabbt.

• Pagnie
    Viola skrev 2013-06-05 00:11:58 följande:
    Pagnie!!! Herregud, jag börjar skämmas lite, jag kan knappt trä på en nål. Ugh! Väldigt fin kombination måste jag sägs! Bra jobbat! Nu ska jag plugga vidare, var bara tvungen att kommentera lite snabbt.
    Tack Viola! Inte behöver du skämmas heller. det här är ju det jag älskar att göra. du är nog bra på något annat ;)
    eller hur visst var det fin kombo? älskade den verkligen. allt i vårt hem kommer gå i vitt och stjärnor från och med nu. haha
  • Viola
    Lavelli,
    Min tanke kring det har varit att vigselförrättaren kunde uträtta den borgerliga vigseln i något rum intill kyrkan. Jag vet att där jag ska gifta mig finns det en hel del kontor och div rum i anslutning till kyrkan. Men, det kanske blir lite stressigt. Hmm, ja undrar om man kan lägga upp bilder med en privat inställning? De andra tjejerna kanske vet.

Goli,
    AAAAAH, så himla irriterande, när man verkligen behöver liiite flyt och jobbar med små marginaler så skiter det sig. Vad irriterande. Men skönt iaf att ni får boende betalt av de, nu vet jag itne vad Ikeas policy i vanliga fall brukar vara, men jag måste säga att det låter väldigt generöst för att vara vilket företag som helst, även fast deras försening skapar mycket problem så upplever jag det som att de i big corporate världen inte brukar vara så generösa med kompensation.

Angående ålder...
    Jag tycker itne att någon av oss för gamla, vi är såklart inga nykläckta kycklingar biologiskt sett (förutom du, Pagnie), men jag tror vi alla här har livserfarenhet som är guld värd...och den erfarenheten kommer oftast med antal levnadsår för många...Solig..Men visst hade jag i teorin såklart velat vara en "ung" mamma, men mognad och redo-het (inget ord, jag vet) är så individuellt, jag var tyvärr ganska omogen som 22åring, inte alls intresserad av att gifta mig eller skaffa barn, jag var med helt fel person och jag hade inte börjat plugga, så med andra ord hade det varit en naturkatastrof att få barn då. Men är alla boxar tickade vid den åldern, och man är redo, så blir det såklart helt andra förutsättningar...Önskar jag att jag kommit igång med allt tidigare? Ja!! Men jag träffade min blivande för nästan 2 år sen, det var inget jag kunde planera eller påverka, och han är ju den allra viktigaste komponenten i att jag ens vill ha barn. Så jag hoppas att när vi väl försöker, att allt går vägen, och att jag kanske ändå iaf seeer ut som en ung mamma. Cool Det kan jag nöja mig med.
  • Viola

Förresten så ringde jag White Birds idag, jag har ju som nämnt tidigare väntat på Pronovias pre-collection för 2014, Sara på WB sa att hon kmr få in 80% av kollektionen. Idag när jag pratade med henne sa hon att hon kommer få in 7 klänningar! ! ! Skrikandes...Jag som gått och väntat på kollektionen så jag kan få prova den. Hursomhelst, jag bokade tid hos henne på måndag, tänkte även gå på en drop in hos Milagro samma dag (pratade med de och de har fått in 7 klännignar)...så snälla snälla snälla håll tummarna att jag hittar något! NU känner jag mig stressad men men, jag försöker att itne haka upp mig på det, värsta fall får jag beställa utan att ha provat. Önskar bara att hon hade sagt detta tidigare så jag had ekunna tkolla upp andra alternativ.

• Mustikka

Pagnie Woow wooow woow. Jag kan inte ens lappa ihop ett hål. Det var så fint sytt allting. Och min bebis feber bara hööjdes just nu. Längtar eftet ett eget litet knyte.

• Mustikka

Viola jag håller tummar och tår! Hoooppas verkligen du hittar din dröm. När man väl gör det är man lyckligast i världen den stunden.

• Mustikka

Btw. Sitter på flygplatsen hem till sverige. Har aldrig varit så länge utan min älskling. Började gråta som en fjant haha. 1 månad utan honom känns för jävligt. Man inser inte hur mycket man verkligen älskar dem förrän man är iftån dem. Meen men förresten nu när man är i svea. När ska vi alla tjejer ses? Vill träffa alla er ju :) tycker vi slår ihop någon fika någonstans.

• Mustikka

Goli ska tänka på dig när du gör tentan. Du fixar det här låt inte ikea förstöra ditt humör. Kan tänka mig att de irriterande och jag hade begärt kompensation. Stå på dig men först fixa tentan och sen samla krafterna till lägenheten. Snart flyttar du in till din nya fina bostad med din älskling. Hiiiih man blir ju nervös och glad av tanken vad roligt för er :)

• goli
    Viola, visar sig att du har rätt i att det var väldigt generöst! Därför att när vi ringde idag för att få det bekräftat så hade de ingen aning om vad jag pratade om. Vet inte vem jag pratade med igår, men hon sa att hon skulle skriva det i vår order så att det skulle bli giltigt. Igår ringde vi för att boka hotell men det var fullbokat en av kvällarna så det sket sig. Lyckligtvis lyckades vi ordna med en landstingslägenhet. Men idag pratade vi med en vettig kvinna på Ikea och hon sa att hon kanske kunde fixa så att vi får leveransen på fredag ändå. Jag var väldigt förbannad och krävde kompensation på 20 procent av det vi handlat för och det tyckte hon var väldigt mycket. Men hur ska vi kunna arrangera annat med så kort varsel? Hursomhelst, håll tummarna för oss, tjejer, så att vi får vår efterlängated första mysiga kväll i vår första lägenhet! Skrattande

Viola, håller med dig! Jag var väldigt omogen fram till 26 års ålder, haha! Så jag hade inte velat göra något ogjort! Visst har jag gjort många misstag i mitt liv och det svider fortfarande när man tänker tillbaka, men samtidigt är det dessa misstag och erfarenheter som har format mig till den jag är idag. Och jag vill gärna tro och hoppas på att jag är klokare idag än vad jag var för 5 år sedan. Hoppas på att det ska gå vägen för oss alla och att vi alla får den familj vi drömmer om. Vi är ju redan på god väg!
    Håller också tummarna för att du ska hitta The Brudklänningen... Flört

Pagnie, när det blir dags ska jag göra lite beställningar hos dig. Den där barnstolen, en amningskudde mm mm. Du får nog säga upp dig från ditt jobb så du har tid att fixa allt till mig!!! Solig

Mustikka, önskar verkligen att jag kunde möta upp er någonstans och ha en underbar tjejkväll med er! Om det blir av att ni träffas får ni tänka på mig och låtsas att jag är där hos er. Och jag vet att 1 månad känns hemskt länge utan din fästman men håll ut och tänk på att ni snart kommer att ses igen och hur underbart det kommer att bli då!

Kitkät, du berättade aldrig hur det var på babyshowern! Har själv aldrig varit på en sån. Vad händer och vad gör man där förutom att ge presenter till de blivande föräldrarna?
  • Pagnie

Viola -
    tack för den, nykläckt kyckling nu känner jag mig liten ;) Men jag håller med dig om att alla kommer till rätt punkt i olika tillfällen i livet. jag har alltid vetat att jag vill ha barn. och  jag träffade R när jag nyss fyllt 20. och innan det hade jag ett 4 år långt förhållande i bagaget så jag visste vad jag ville. Och med vilken man jag ville det. haha
    men alla kommer till den punkten vid olika tillfällen. och vi pluggade ju direkt och kom därför dit snabbare än vad kanske ni andra gjort. Men hur man än gör det, i vilken ordning och vid vilken ålder så tror jag att det blir bra oavsett.
    och man får som du säger mycket erfarenhet med ålder.
    och jag måste säga att jag värdesätter den erfarenhet som jag har nu. jag får sjukt mycket erfarenhet vad det gäller barn då jag 70% av gångerna är på just barnakuten när jag jobbar. och sen bara av att leva lär man sig ju.

Mustikka -
    haha tack! ja vad tror du det blir för mig då? den står för fan här i köket och påminner mig om att jag för fan borde vara gravid nu. min kropp är typ arg på mig för att jag inte är det. haha.
    Men det kommer.
    Ja det tycker jag verkligen. hur länge blir du i sverige nu? eller stannar du? vi kommer ju åka fram och tillbaka till stockholm massor nu kommande månaden av olika anledningar så jag är på nästan när som.

Goli -
    du jag säger gärna upp mig och jobbar med detta på heltid. är ju såååå roligt att sy. haha. så när du plussar så tar jag mer än gärna beställningar från dig.
    ska göra mitt bästa och lägga ner massa kärlek i dem.

Svar på tråden Orientaliskt bröllop