Lavelli,
Min tanke kring det har varit att vigselförrättaren kunde uträtta den borgerliga vigseln i något rum intill kyrkan. Jag vet att där jag ska gifta mig finns det en hel del kontor och div rum i anslutning till kyrkan. Men, det kanske blir lite stressigt. Hmm, ja undrar om man kan lägga upp bilder med en privat inställning? De andra tjejerna kanske vet.
Goli,
AAAAAH, så himla irriterande, när man verkligen behöver liiite flyt och jobbar med små marginaler så skiter det sig. Vad irriterande. Men skönt iaf att ni får boende betalt av de, nu vet jag itne vad Ikeas policy i vanliga fall brukar vara, men jag måste säga att det låter väldigt generöst för att vara vilket företag som helst, även fast deras försening skapar mycket problem så upplever jag det som att de i big corporate världen inte brukar vara så generösa med kompensation.
Angående ålder...
Jag tycker itne att någon av oss för gamla, vi är såklart inga nykläckta kycklingar biologiskt sett (förutom du, Pagnie), men jag tror vi alla här har livserfarenhet som är guld värd...och den erfarenheten kommer oftast med antal levnadsår för många...

..Men visst hade jag i teorin såklart velat vara en "ung" mamma, men mognad och redo-het (inget ord, jag vet) är så individuellt, jag var tyvärr ganska omogen som 22åring, inte alls intresserad av att gifta mig eller skaffa barn, jag var med helt fel person och jag hade inte börjat plugga, så med andra ord hade det varit en naturkatastrof att få barn då. Men är alla boxar tickade vid den åldern, och man är redo, så blir det såklart helt andra förutsättningar...Önskar jag att jag kommit igång med allt tidigare? Ja!! Men jag träffade min blivande för nästan 2 år sen, det var inget jag kunde planera eller påverka, och han är ju den allra viktigaste komponenten i att jag ens vill ha barn. Så jag hoppas att när vi väl försöker, att allt går vägen, och att jag kanske ändå iaf seeer ut som en ung mamma.

Det kan jag nöja mig med.