daniiel skrev 2012-10-04 19:19:13 följande:
Det brukar vara resår i midjan, med karborre, så de brukar vara ganska anpassningsbara. Skulle den ändå vara för snäv, så är det ganska enkelt att förlänga resåren :)
Det brukar vara standard att ringarna är justerbara. Det brukar inte stå i beskrivningen.
När det gäller med eller utan släp, så beror det på hur man vill att klänningen ska se ut. Vilken form man vill ha på kjolen och släpet. Jag försökte rita i paint, men det blev lite snabbt och slarvigt.

Är man helt utan underkjol, så får ju kjolen ett mer rakt fall och släpet ligger platt på golvet. Har man en underkjol, men utan släp, så får kjolen ett lyft och ibland får släpet ett litet lyft, men ligger ändå mestadels platt på golvet. Har men en underkjol med släp, så får kjolen och släpet ett lyft och vidd.
Vad som är bättre beror på vad man själv tycker blir finare helt enkelt. Tyll går dessutom alltid att klippa bort eller tråckla dit om man vill ha mindre/mer volym :) Och då tänker jag i första hand tyllen som sitter på underkjolen, inte tyllen som finns i klänningen.
Jag gillar hur du förklarar =)
Frågade i ett forum någon gång vilken underkjol jag skulle välja till min klänning och jag blev rekommenderad att höra med dig
daniiel :)
Här är en bild på klänningen jag ska ha... Vill att fallet på klänningen ska se ut så.. så om jag förstår dig rätt så ska jag jag ta en underkjol med släp?
Har beställt den från Jenjen och har inte fått den än, tänkte att jag väntar med underkjol tills jag ser hur den sitter på :)
Kram