• Forumvärd

Vilket av dessa smycken skulle du välja till din brudklänning?

Vilken typ av halsband och smycken föredrar du?
    Vilket halsband skulle du kunna tänka dig att använda till din brudklänning?
    Finns det kanske t.om flera alternativ eller är det så att du inte gillar något?

Rösta och berätta i tråden!
    1 längst till vänster och 4 längst till höger
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa smycken skulle du välja till din brudklänning?
  • Fremm

Fina smycken men ingen av dem är min stil... pärlor är klassiskt och vackert men lite tråkigt i min smak, andra bilden va fin men heller inte riktigt min stil, tredje och fjärde va lite to much... ;)

Jag vill ha en tunn kedja med en lagom stor berlock i med bling bling... från Ti sento eller Thomas Sabo...

• Forumvärd
    Fremm skrev 2012-10-04 10:55:49 följande:
    Fina smycken men ingen av dem är min stil... pärlor är klassiskt och vackert men lite tråkigt i min smak, andra bilden va fin men heller inte riktigt min stil, tredje och fjärde va lite to much... ;)

Jag vill ha en tunn kedja med en lagom stor berlock i med bling bling... från Ti sento eller Thomas Sabo...
    Det låter vackert. Har du någon bild på ditt favoritsmycke?
  • Chicita

Jag tycker att alla är fina på olika sätt. Ibland vill man ju ha det där som är "too much" och ibland är det finare att vara lite diskretare...

Jag försöker oftast använda halsband som hjälper till att förlänga halsen, och då behöver det vara V-format.
    Pärlor är inte så snyggt mot min hudton så dom hoppar jag oftast över. Så av dom ovan så är det ju egentligen bara bild 4 då som skulle funkat på mig.

Själv valde jag ju en replika från Sagan om Ringen. Arwens Evenstar

• daniiel

Pärlhalsbandet. Jag hade ett liknande, enkelt, pärlshalsband på mitt bröllop. Jag tycker det är fint, enkelt och klassiskt. Pärlor blir aldrig omoderna :) Det sägs ju dock att pärlor på bröllopsdagen betyder tårar, men jag väljer att tolka det som glädjetårar och vem vill inte ha det ;P

• Tilda93

Dem alla är fina på sina sätt!! :)
    Men jag ska ha mitt halsband jag fick av min blivande man, första julen tillsammans :D

en dålig bild, men här är mitt halsband som jag aldrig vill ta av mig :)
  • maxmamma

hoppas jag röstade rätt nr men jag gillar den mörkhyade tjejen o hennes smycken, kanske för att jag själv är mörkhyad o tyckte det var roligt att en sådan bild fanns med som alternativ men hade valt den mörka tjejens smycken även om de suttit på en ljushyad tjej.

• TheD

Hm... nja..om jag verkligen vore tvungen att välja så blir det bild nr3 men jag föredrar det jag hade på m ig :)

• 1700tal

Jag röstade på igen, även om jag övervägde ett av mammas korta pärlhalsband. Hade faktiskt med mig båda till frisören. Men eftersom min bukett blev enorm och hamnade i alls fokus så valde jag till slut den guldkedja med diamanthänge jag bär till vardags. Det fick jag av min man när jag fyllde 30 och jag gillar det verkligen. Fantasilöst kanske, men med ett blaffigt smycke hade det nog blivit för mkt. Men visst, halsbandet syns inte på bröllopsbilderna om man inte zooooomar rejält.

Så här såg det ut:

• 1700tal
    1700tal skrev 2012-10-06 09:57:40 följande:

Men eftersom min bukett blev enorm och hamnade i alls fokus

*...allas fokus*, skulle det förstås stå. Sen får jag kanske tillägga att det som syns av blommorna på bilden bara var toppen av det isberg som var min bukett...
  • SaJo1981

jag tog alternativ 5 då jag gillar både nr1 och nr 2, själv hade jag nåt mitt emellan dom två med mina grön/brons-färgade sötvattenpärlor!
Svar på tråden Vilket av dessa smycken skulle du välja till din brudklänning?