• Sjörå

Alternativ till Khom Loy

Vi hade tänkt oss att alla gästerna skulle få varsin Khom Loy (thailykta) att släppa iväg på vår vigsel men det visade sig att vi är för nära Landvetter flygplats för att få tillstånd till något sådant. Är det någon som har ett bra alternativ till Khom Loy? Vi vill gärna att det ska vara något stämningsfult som gästerna kan göra tillsammans med oss utomhus på kvällen när mörkret har sänkt sig. Vi gifter oss i augusti nästa år.

• Svar på tråden Alternativ till Khom Loy
  • Chicita

Ge alla en billig ljuskopp (funkar med ikea-glas) och låt dom ställa ut dom i form av ett hjärta. (värmeljus i då förstås)
    om ni är många kanske man kan ställa dom i formen: I Hjärta U

Ni kan underlätta utsättningen genom att lägga ut rep som man ställer lyktorna invid. 

• Sjörå

Tack för idéerna, båda två var väldigt fina. Jag försökte googla på stämnningshöjande till bröllop men fick bara träffar på begravning. Och det kändes väldigt fel.

• daniiel

Eller kombinera att tända ljus med en typ av "gästbok". Gör ljuslyktor av glasburkar i olika storlekar och ståltråd. Låt sedan gästerna skriva en hälsning på burkarna, det finns märkpennor man kan skriva på glas med, sedan tänder dom ett ljus och hänger upp lyktan.

Ursäkta de dåliga mobilbilderna, men bara så du förstår vad jag pratar om :P

• Sjörå

Jag har nu beställt ljuslyktor i papp och ska prova och se om det blir fint innan jag beställer fler. Partyblossen var verkligen jättefint men vi ska nog hålla oss ifrån viftande med ljus nära en flygplats. När jag ser dem tänker jag på de ljusstavar som de ibland vinkar in flygplan med.

Svar på tråden Alternativ till Khom Loy