• chrpe

Vad gjorde er toastmaster som överraskade er?

Hej alla 

Jag vill att ni berättar vad er toastmaster/toastmadame gjorde under middagen som ni inte hade en aning om.Rolig lek, sång, teater, lappar etc.

Vad blev så att säga pricken över i:et?

• Svar på tråden Vad gjorde er toastmaster som överraskade er?
  • TheD

Pricken över i:et? Att hon gjorde det hon skulle och inga överraskningar!

• daniiel

Ja, jag håller nog med TheD här. Vår toastmadame som även var "kyrkvärd" eller vad man nu ska kalla det var helt fantastisk på att styra upp allt i kyrkan inför vigseln. Sedan var hon en pärla på att hålla koll på allt under förberedelserna inför middagen. Vi hade middagen på ett hotell, så personalen där dukade och gjorde iordning allt på det viset. Vi hade även en toastmaster, bror till toastmadame och även en av marskalkarna, så han anlände lite senare till festlokalen (men före gästerna och oss). Tillsammans var dom super!, vi valde helt rätt personer. Dom gjorde så hela kvällen flöt på bra, att alla gäster kände sig välkomna och dom skötte all kontakt med personalen på hotellet (servering osv), så vi kände att som brudpar kunde vi bara slappna av och roa oss. Dom hade förberett lite roliga lekar, vilket var superkul då vi och majoriteten av våra gäster är sådana som uppskattar lekar. Alla gör ju inte det. Det är ju viktigt att toastmadame/master/paret tänker noga på vad brudparet och gästerna i stort kan tänkas uppskatta.

• Chicita

Research...
    Mycket mycket mer än vi kunnat tro. 
    Han, eller rättare sagt dom (far och son) tog verkligen och satte tonen. Utan dom hade vårt tema inte funkat så bra som det gjorde.
    Den ena (pappan) körde en liten improvisations-sketch eller vad man ska kalla det för, med hjälp av en av serveringstjejerna. Bara för att ytterligare bygga på temat och få folk att slappna av och komma i stämning.

(vi hade medeltidstema)

Men annars håller jag med ovanstående. Dom gjorde sitt jobb och såg till att allt flöt så vi kunde slappna av och njuta av festen. 

• daniiel

Vad roligt Chicita att de satte sig in i temat och verkligen tog det till sig :) När man har ett så tydligt temat som erat, så blir ju en sådan sak väldigt viktig och avgörande för festen i stort.

Och egentligen är ju inte det jag skrivit om något som överraskade oss, att toastparet gjorde vad ett toastpar bör göra :P Mer att det var pricken över i:et att dom verkligen tog tag i saker och var väl förberedda osv. Lekarna var dock en överraskning, en väldigt rolig en :)

Svar på tråden Vad gjorde er toastmaster som överraskade er?