-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen. -
Svar på tråden vilken ska jag välja? 2 alternativ...
-
Meehh nu tänkte jag två men klickade i nr ett. Suck.. Ja ja. Jag tycker att de båda var väldigt lika varandra. Men nr två var väldigt fin över bysten och över magen, midjan. Den hade det där "lilla extra" (enligt min mening) men båda var väldigt fina.
-
De är väldigt lika och båda är jättefina. Hugget som stucket. Oavsett vilken du väljer, då kommer du vara vacker :) Vilken av klänningarna känns bekvämast?
-
Jag tycker 1:an. Den ger ett lite mjukare intryck och du är jättefin i den! (Jag tycker att den andra är fin också:))
-
Tycker att det är fint med drapering i våg = över bysten.
-
Dom är väldigt lika som många andra redan sagt.
Men jag tycker att du får smalare midja i tvåan eftersom det blir en markant skillnad mellan byst och livstycket. -
Jag röstade på ettan. Tycker den gav en finare helhet. Framförallt över bysten. Tvåan går lite nedåt precis över bysten vilket jag tyckte gjorde dig lite bredare. Å andra sidan framhävs din midja fint i tvåan.
Men som sagt... etann fick min röst. Jättefin! -
Ja de är väldigt lika i snittet. Å jag trivs med båda. Ettan är i taft och har inga pärlor eller dyl. Tvåan har lite mer dekor. Å båda har släp. Tvåan har en lite gulare nyans. Jag kan verkligen inte bestämma mig. Ettan är en...nu ska vi om jag minns namnet... Något med diagonal. Tvåan är en La sposa. Jag skulle vilja haft en rak skärning/uringning som ettan har men jag gillar den varma tonen och den fina styckningen på tvåan. =/
-
Smyckningen ska det stå.
-
Ettan...den ser "mjukare" ut...
-
Det går inte att ändra urringningen på den andra då? Ibland är det så enkelt som att bara sy om en söm lite rakare...smulan8118 skrev 2012-10-01 11:11:16 följande:Ja de är väldigt lika i snittet. Å jag trivs med båda. Ettan är i taft och har inga pärlor eller dyl. Tvåan har lite mer dekor. Å båda har släp. Tvåan har en lite gulare nyans. Jag kan verkligen inte bestämma mig. Ettan är en...nu ska vi om jag minns namnet... Något med diagonal. Tvåan är en La sposa. Jag skulle vilja haft en rak skärning/uringning som ettan har men jag gillar den varma tonen och den fina styckningen på tvåan. =/
Jag skulle tagit den som är mest bekväm och som är snyggast mot din hudton.
Om den ena är mer bekväm och den andra passar bättre mot din hudton så får du ju prioritera vad som är viktigast för dig.
Men kolla vilka eventuella ändringar dom kan göra på klänningarna.
För om det är tvåan du vill ha, men ringningen från ettan så kanske dom kan hjälpa dig fixa det -
tycker den 1.. den var finare upptill.. lite mjukare i stilen..
-
2an!!!!
-
1 an, 2:an ser så"uppdelad" ut, 1 är mer mjuk och följsam i modellen, väldigt vacker!
-
Nu har jag kikat in i den här tråden flera gånger och jag måste säga att jag tycker nog att den första, övre, klänningen ser finare ut. Jag tycker det ser ut som att du får finare figur i den och den ser (som hallonfrossa skriver) mer mjuk och följsam ut i modellen. Den andra klänningen, La Sposan, ser mer uppdelad ut i sektioner. Smaken är som baken dock och du ska självklart välja den du tycker bäst om och precis som jag nämnde tidigare, och som Chicita skrev, att du ska tänka på vilken som är bekvämast på. Det är ändå ett par timmar klänningen kommer vara på. Nåja, som sagt, du kommer vara fin oavsett vilken du väljer :)
-
Jag tycker 1an den ger dig finast form när man kollar på dom snabbt och kolla sen lite till så ettan.
-
oj oj, denna beslutsvånda...
Men nu är det klart... det blev ÄNDÅ nr 2.
Den är lite stor över bysten så den ska sys in, och antagligen är den för lång också.
kompletterar med lite bilder så ska det bli kul att höra vad ni tycker...
-
Jag tror att du valde rätt. Den ger dig verkligen en markerad midja, just eftersom den är draperad på två olika sätt och sen med avskärningen under bysten (blinget) så förstärker det intrycket ännu mer.smulan8118 skrev 2012-10-01 23:43:58 följande:oj oj, denna beslutsvånda...
Men nu är det klart... det blev ÄNDÅ nr 2.
Den är lite stor över bysten så den ska sys in, och antagligen är den för lång också.
kompletterar med lite bilder så ska det bli kul att höra vad ni tycker...
-
Super fina detaljer på den :)