• Svar på tråden Var kan jag hitta något liknande?
  • Chicita

Har du kollat kina-sidorna (JJ's house och allt vad dom nu heter)?
    Det blir antagligen inte lika bra kvalité och inte exakt likadan eftersom dom inte får kopiera rakt av (dom kanske använder en annan spets eller avslutar ärmen lite annorlunda eller något annat så att det inte blir en exakt kopia). 

• Fenuril

Ja, det kanske vore en idé. =) Jag skulle ju helst vilja ha den V-ringad även bak, så det kanske är bara bra. 

Men kan man alltså bara lämna en bild på vad man vill ha, så syr de upp en liknande? Ska ta och läsa lite kinatrådar då. =)

Någon som har gjort på det sättet och som vill berätta hur det gått?  

• Chicita

Om du skickar bilderna och berättar vilket material (tyckte det stod taffeta i informationen) och sen är tydlig med dina ändringar (photoshoppa bilderna exempelvis) så brukar det gå bra.
    Men självklart är det ju en risk...
    Kolla med tjejerna i tråden "kinaklänningar och gaffel emellan" så kan du få tips och råd 

• majflicka

Dolly gör ju den i annat material för billigare penning men det har du kanske kikat på gissar jag. Blir ngn tusenlapp billigare. Älskar Dollys klänningar, haft mkt kontakt med henne på Facebook ( vilket hon uppmuntrar potentiella köpare till)

• Fenuril

Jo, jag har sett den, men den är ändå lite för dyr för mig.

Helst skulle jag köpa den original, jag föredrar att stödja designern själv särskilt när det är en trevlig designer, men det är tyvärr långt över budget. Men jag ska hålla ögonen öppna, har jag tur kanske det hamnar någon på rea. Hon har en blå ute nu. =) 

• Fenuril

Jo, den är fel storlek. Jag har normalt 12-14 beroende på modell. Men tack för tipset! =)

• Fenuril

Oj, jag missade ditt förra inlägg Daniiel. Jag ska göra det! =) 

• daniiel

Riita här är ju snarlik, men tvivlar på att den är billigare www.kikstockholm.se/brud71.html

Här finns i samma 50-tals stuk, dock ingen som är riktigt lik www.honeypieboutique.co.uk/ourshop/cat_230553-50s-Wedding-Dresses.html men betydligt billigare.

www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD1319&GroupID=GROUP129&VariantID=VO58
    www.nixa.se/

www.landybridal.co/a-line-v-neck-tea-length-ivory-wedding-dress-h1lbld0732g.html
    www.landybridal.co/a-line-scoop-tea-length-ivory-wedding-dress-h1lbld1611.html
    www.landybridal.co/a-line-wedding-dresses-tank-top-tea-length-white-h1lbhs7895.html

• Fenuril

Många fina Danieel, tack! =) 

Honeypie var ju definitivt rätt prisnivå och mycket fint. Det var ju det där med ärmarna dock. Det var verkligen det jag fastnade för. Men det kanske går att få uppsytt? Man kan ju alltid fråga. =) 

• daniiel

Fråga kan man ju alltid göra :)

Och klänningarna hos Landy är sk. "real sample"-klänningar. Det är alltså klänningarna på bilderna som företaget sytt, så man vet hur den man får hem kommer se ut. Hos dom kan man göra i princip hur många och vilka ändrar som helst :)

• Fenuril

Jaså? Det är ju jättebra! Där borde jag ju kunna bygga ihop något liknande. =) Har du köpt därifrån? 

• daniiel

Ja, det borde du absolut kunna göra :) Nej, jag personligen har inte beställt därifrån, men många andra brudar här och majoriteten är väldigt nöjda :)

Om du har facebook, så finns Landybridal även där. Där hänger ju många brudar som handlat från dom, från hela världen, så där kan du ju få ännu mer kött på benen så att säga :)

• knyttan

Hej
    Jag har kollat jättemycket på den klänningen, jag beställde tillochmed tygprover därifrån, men jag gillade inte polyestertaften så det var en ganska stor anledning till att jag inte beställde den. Tillslut beställde jag en klänning från Millys bridal, (kinasida), ett eget hopkok inspirerad av dollyklänningen, kik-klänningen som Daniiel länkade till och en tredje klänning, beställde den i sidentaft och det gick på ca 2500 inkl frakt (jag var först rätt tveksam till att det verkligen var sidentaft i klänningen jag fick hem, men det visade sig att det var det, var inte heeeelt nöjd med tyget där heller men bättre än polytaften jag känt på innan).
    så här belv det:

Jag ville också ha ärmar på klänningen först men bestämde mig tillslut för att använda bolero istället. Blev i slutänden riktigt nöjd med klänningen fast att jag var missnöjd först!
  • Fenuril

Wow Knyttan!

Den var fantastiskt fin! Ja, jag har också funderat på bolera, den stora fördelen är ju att man kan ta av om man blir varm. =) Var har du fått tag på underkjolen förresten? Jag har alltid velat ha en  färgad underkjol under, det är så fint! 

Man kanske kan ha något sånt här: http://honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_651061-Marilyn.html

med en snygg bolero till. Kan man ha bolero till halterneck förresten? Eller ser det dumt ut?

Jag älskade verkligen ärmarna på Dollys klänning dock. Att dom inte var helt raka, utan hade som ett V, om du förstår vad jag menar. Otroligt fin detalj och mycket smickrande. Kanske går det att få tag på en bolero med liknande grej? =) 

• daniiel

Jag tycker att man kan ha bolero till halterneck, men annars kan du ju välja en utan halterneck. Tex den här honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_651106-Elizabeth.html eller den här honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_651118-Sophia.html om du vill ha axelband :) Om du frågar, så kanske du kan få V-ringning på klänningen också?

Du kan ju köpa en färgad underkjol från samma företag honeypieboutique.co.uk/ourshop/cat_236278-Luxury-Custom-Petticoats.html

Eller om du vill ha spets över klänningen honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_2181006-Wedding-Dress-Extras-Lace-Overlay-from.html eller ett lager chiffong över kjolen honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_2181013-Wedding-Dress-Extras-Chiffon-Overlay-from.html

Nu vet jag inte vad du vill ha för bolero, men jag har beställt en i spets och två i satin från det här företaget och är väldigt nöjd www.tulipbridal.com

• knyttan
    Fenuril skrev 2012-09-22 18:02:22 följande:
    Wow Knyttan!

Den var fantastiskt fin! Ja, jag har också funderat på bolera, den stora fördelen är ju att man kan ta av om man blir varm. =) Var har du fått tag på underkjolen förresten? Jag har alltid velat ha en  färgad underkjol under, det är så fint! 

Man kanske kan ha något sånt här: honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_651061-Ma...

med en snygg bolero till. Kan man ha bolero till halterneck förresten? Eller ser det dumt ut?

Jag älskade verkligen ärmarna på Dollys klänning dock. Att dom inte var helt raka, utan hade som ett V, om du förstår vad jag menar. Otroligt fin detalj och mycket smickrande. Kanske går det att få tag på en bolero med liknande grej? =) 
    Underkjolen är beställd från USA jag hade ett rysligt problem med att få tag på rätt längd, färg, etc...
    här är sidan: www.pettiskirtstyle.com/
    det blev nog egentligen lite dyrare än vad jag ville betala i slutändan, men det blev en fix idé så till slut beställde jag den i alla fall.
Svar på tråden Var kan jag hitta något liknande?