majflicka skrev 2012-09-09 18:27:08 följande:
Ahh ok. Vi var bjudna på judiskt bröllop förra året men kunde inte gå men nu när jag tänker efter så var det ju faktiskt på en söndag * slår sig för pannan* tänkte jag inte på. De hade "avancerat mingel" i brist på bättre ord efter sin ceremoni och ingen fest, så slapp de undan "problemet" nu när jag tänker efter. Kanske är vanligt inom judiska kretsar att man tar ledigt dagen efter en stor bröllopsfest? Ni får kanske höra er för bland era gäster om den traditionen finns. Personligen så hade vi som sagt inte tagit ledigt men vi hade ju varit glada över att bli bjudnaoch kommit och haft kul så länge vi orkade och tagit det lungt med alkoholen :) Lite trött på jobbet kan man ju som sagt vara en dag;)
Jaha, så kan man ju också göra ;) Men jag vill ju att det ska bli den roligaste festen vi någonsin har haft, så vi slipper inte undan problemet så att säga haha. Jag vet ju att de närmsta, som du sa, kommer att ta ledigt om de kan och festa hela natten.. Men efter att ha läst alla kommentarer så kan jag iallafall tänka mig ungefär hur stämningen kommer vara, för majoriteten är ju inte de "närmsta". Ska bli kul att se hur det blir ändå, är alltid kul med lite annorlunda fester också.