• daniiel

Var har ni för vardagsfrisyrer?

Att det blir mycket prat om bröllopsfrisyrer är ju givet på ett bröllopsforum fullt av blivande brudar, men jag är nyfiken på hur ni fixar håret till vardags.

Vilken frisyr har ni till vardags? Är det samma varje dag eller varierar ni den? Använder ni produkter i håret ? Hur lång tid spenderar ni på håret varje morgon?

Visa gärna bilder och beskriv hur ni gör era frisyrer :)

• Svar på tråden Var har ni för vardagsfrisyrer?
  • Chicita

Frisyr? Förvånad
    Vilka krav du har, ska man ha en sån också? Flört

Nejdå, men jag gör inte särskilt mycket, jag använder varken produkter eller verktyg så att säga, förutom borstningen då. 
    Fläta, utsläppt, diadem eller något fint spänne är det som gäller. Om jag inte snurrar upp det i en knut och stoppar i någon penna eller kinesisk ätpinne eller nåt sånt Glad 

• Hanni

Jag är en sån där tråkig som bara sätter upp det i en hästsvans i all hast på morgonen. När klockan ringer 04.15 och man ändå bara ska till jobbet och trycka på en mössa på huvudet så blir man inte motiverad till så mycket mer :P Jobbar jag eftermiddag/natt eller på helger så kan jag lyxa till det med en inbakad fläta längs ena sidan och sen upp i en hästsvans! ;) Plattången brukar åka fram efter duschen tillsammans med en värmespray, men det är nog allt.

• daniiel

Haha ja, jag satt på skolan idag och hade inget att göra. Det var precis i lunchrushen och jag kikade på alla som sprang förbi. Det verkar som att alla har frisyrer även till vardags och jag kände mig oerhört ful och "opiffad" :P

Fläta brukade jag också ha förut, samt locka håret ibland och sätta upp. Innan jag impulsklippte bort halva håret :P Diadem har jag inte tänkt på att jag också kan ha (dottern brukar ha det). Du har ju dock så fin hårfärg Chicita att även om du inte gör något alls, så är det snyggt :)

• Chicita

Hehe... min hårfärg kommer på flaska Flört
    Men det är väl också allt jag gör med det, testade att färga hos en frisör som använder INOA nu sist (har alltid färgat själv annars) och mitt hår mådde väldigt mycket bättre av frisörens färg. Så jag ska nog lyxa till och gå till dom så ofta jag kan.
    I värsta fall får jag väl slänga i en toning mellan gångerna bara om jag inte får så bra lön nu så jag inte kan gå så ofta jag behöver. 

• daniiel
    Chicita skrev 2012-09-06 16:55:05 följande:
    Hehe... min hårfärg kommer på flaska Flört
    Men det är väl också allt jag gör med det, testade att färga hos en frisör som använder INOA nu sist (har alltid färgat själv annars) och mitt hår mådde väldigt mycket bättre av frisörens färg. Så jag ska nog lyxa till och gå till dom så ofta jag kan.
    I värsta fall får jag väl slänga i en toning mellan gångerna bara om jag inte får så bra lön nu så jag inte kan gå så ofta jag behöver. 
    Haha mjo, min hårfärg kommer också på flaska :P Jag försöker verkligen byta hårfärg med jämna mellanrum, men känner mig sällan bekväm i något annat än mörkbrunt/svart. Jag har aldrig haft råd att färga hos frisör, och jag brukar inte se någon skillnad på folk som är "hemmafärgade" och de som gjort det hos frisör. Det är ju dock väldigt bra om håret känns bättre och verkar må bättre av färgen hos frisören. Att färga sliter ju väldigt mkt på håret, tyvärr :P
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-09-06 18:27:34 följande:
    Haha mjo, min hårfärg kommer också på flaska :P Jag försöker verkligen byta hårfärg med jämna mellanrum, men känner mig sällan bekväm i något annat än mörkbrunt/svart. Jag har aldrig haft råd att färga hos frisör, och jag brukar inte se någon skillnad på folk som är "hemmafärgade" och de som gjort det hos frisör. Det är ju dock väldigt bra om håret känns bättre och verkar må bättre av färgen hos frisören. Att färga sliter ju väldigt mkt på håret, tyvärr :P
    Jag trivs bara i rött. Men jag brukar variera nyansen lite ibland...
    Enda gången jag kan se att det är gjort på salong är om det är många nyanser i olika lager liksom. Så där så att man nästan tror att det är personens riktiga hårfärg för att det skiftar så snyggt utan att vara slingat.

Mitt hår känns nu som om jag gjort en jättebra inpackning (och det är ändå ett par veckor sedan jag färgade). Så det var nästan en hårkur och inte en färgning. Solig 
    Men ja det var dyrt. Jag har funderat på att testa det här i flera år nu, men inte kommit mig för förrän nu...
    Jag skulle ju ha testat inför bröllopet tänkte jag, men sen tänkte jag att "vad händer om det blir fel? Inte rätt tid att testa något nytt ett par dagar innan bröllop liksom". Flört
  • aviman

Oftast har jag någon version på en hårbulle mitt på huvudet :D Jag färgar håret ganska ofta, så det är lite efter humör ;) Allra bäst trivs jag i rött tror jag.

Såhär rött hade jag ett tag i somras...

Ursäkta kvalitén på webcambilden..
    Sista bilden är mitt absoluta älsklingshår. Det var långt och föll så fint och jag hade lugg. Jag har alltid lugg i perioder och jag kommer förmodligen klippa lugg igen direkt efter bröllopet. Vill inte ha lugg frisyr på dagen så jag sparar ut den för tillfället med flit.
    Men det kliar i fingrarna heeeeela tiden Solig 
Svar på tråden Var har ni för vardagsfrisyrer?