• daniiel

Var har ni för vardagsfrisyrer?

Att det blir mycket prat om bröllopsfrisyrer är ju givet på ett bröllopsforum fullt av blivande brudar, men jag är nyfiken på hur ni fixar håret till vardags.

Vilken frisyr har ni till vardags? Är det samma varje dag eller varierar ni den? Använder ni produkter i håret ? Hur lång tid spenderar ni på håret varje morgon?

Visa gärna bilder och beskriv hur ni gör era frisyrer :)

• Svar på tråden Var har ni för vardagsfrisyrer?
  • Annamolly

Jag har precis lart mig att gora inbakade flator sa nu brukar jag ha det ibland, pa ena sidan. Pa bilden nedan har jag gjort en liten knut av flatan.

Men annars brukar jag mest ha sidbena med en lag hastsvans pa sidan av huvudet sa den ligger over axeln.

• sannasofia

Utsläppt! Alltid Glad om inte håret känns skittrist och mina virvlar spökar.. då åker allt upp i en knut på huvudet..

Min frisör säger att jag tar så bra hand om mitt hår.. och jag tänkte what??! jag borstar det typ aldrig, gör väääldigt sällan inpackningar eller använder skitdyrt shampoo, dock färgar jag det inte heller eller använder massa produkter och det kanske är det som gör det? 

• CoG

Frisyr vet jag inte om jag tycker att jag har så värst ofta.
    Kort hår som tvättas och sen får det va som det blir typ ;)

• Ponduss

Just nu åker det, i 99% av fallen, upp i en knut och ibland gör jag också en fläta av luggen som jag nålar fast. Jag har väldigt vågigt/lockigt hår och just nu håller jag på att spara ut det. Det verkar ha fastnat vid axellängd, som är så hemskt fult på mig. Antingen passar jag i en page eller längre hår, men inte där emellan...

Känner mig lite sugen på att byta hårfärg snart, funderar på vinrött. Men varje gång jag väljer att byta så blir det ganska snabbt tillbaka till mörkbrunt/svart igen, hehe.

• Pyssligheter

Jag försöker vara kreativ då jag egentligen har bra förutsättningar vad det gäller hår, det  är både långt, tjockt och med ett fint självfall. Men oftast blir det hästsvans eller en knut eller inbakad fläta om jag har en dålig hårdag. Jag tycker egentligen att det är jättefint med utsläppt hår (både lockigt som mitt är naturlgit eller plattat) men jag tycker det är så opraktiskt!  Det slutar alltid med att jag sätter upp det ändå. Men jag skulle gärna vilja ha tips på fina och enkla vardagsfrisyrer, typ hästsvans med en twist eller nåt. Alltså någonting lite roligare än det gamla vanliga.

• xanthine

Jag har helt plötsligt fått självfall... Så jag använder numera saltvattenspray (Maria Nila Stockholm Kolorit Ocean Spray, superbra!) för att få lockarna att stanna hela dagen

Annars har jag ofta håret uppsatt. Ibland gör jag en liten fläta av luggen och sätter upp med hårnål innan jag sätter upp håret. För variation

• Rosi

Jag kör ofta på att ha flätor när jag har haft blött hår på natten så att det bli lite vågit... =P

Sen när man kommer till jobbet blir det upp i en vanlig hästsvans och sen en keps på det.. så när man går hem på dagen så är inte håtet vackert.. =P

• Niini
    daniiel skrev 2012-09-06 18:23:20 följande:
    Åh, vad snyggt! Du passar verkligen bra i kort hår :)
    Tack :) Jo, jag ångrar inte en sekund att jag klippte av det skulderbladslånga håret efter bröllopet :)
  • Emsie

Rolig tråd! Kul med inspiration. Jag har tyvärr inte nån bild på någon speciell vardagsfrisyr på min dator men jag har nästan alltid uppsatt till vardags eftersom mitt jobb kräver det. Ofta blir det ju en vanlig hästsvans men jag försöker variera  mig lite med olika varianter av flätor, inbakade, utbakade, tvinnat, fiskbens, bara delar av håret flätat...

• Emsie

Jag lägger inte så mycket tid på håret på morgonen nu eftersom jag går upp väldigt tidigt och då orkar jag inte men 1-4 minuter och jag använder en hårolja i håret när jag tvättat det och sen sprayar jag när jag satt upp det.

• Daludd

Har väldigt långt tjockt blont hår som jag oftast har i en hästsvans högt upp på bakhuvudet bara. Kan tyvärr inte fläta mig själv, bara andra (kan inte göra det "baklänges" liksom, tips någon?). Utsläppt har jag sjuuukt svårt för att ha, även om alla tycker jag är så fin om jag låter det vara utsläppt, men jag tycker det blir så jäklans varmt och ivägen. Men i så fall har jag en sidbena. Ibland sprayar jag mitt självfall med saltvatten för att det ska hålla och ibland plattar jag det spikrakt.

Har nu köpt en sån donut till håret, som jag tänkte börja använda även till vardags (ska ha donut-bulle i nacken som brudfrisyr). Det är ju ett enkelt men piffigt sätt att sätta upp håret :)

Borde lära mig fläta inbakat också men vet inte heller där hur man gör. Saknar mamma och piffiga syskon så fan - ingen har lärt mig!! ;) 

• TheD

Utsläppt, hästsvans när jag tränar, inbakad fläta... Vissa veckor har jag tre olika frisyer på en dag ;) Det beror på vad jag har för kläder, vad jag ska göra...om det är någon som jag ska träffa etc. Om jag ska vara domare är det nogat fixat. När jag ska ha zumbapass är vill jag ändå vara lite "fräsch" som instruktör....

Hårspray och hårnålar är = tummen upp ;)

• Daludd

Tänkte säga det, att eftersom mitt hår är så långt nu så bir det inte längre så bra att sätta upp det i "bulle" som jag alltid gjort innan, därför jag tänkte att donut kan fungera bättre då man verkligen sätter upp det tightare.

Annars ser det ut ungefär så här i bulle:

Det blir liksom för mycket hår över...

Ibland kan man ju piffa till det och leka med peruker och annat, men det orkar jag inte varje dag ;D :D

Svar på tråden Var har ni för vardagsfrisyrer?