• söt nöt
    Äldre 22 Aug 14:31
    9178 visningar
    12 svar
    12
    9178

    middag för 50 personer. Hjälp mig att räkna rätt...

    Hur mycket ska man räkna med att middag för ca 50 personer kommer att kosta? Vi har inte bestämt oss ännu för om vi vill ha buffe eller inte. Så prisförslag på bada varrianterna är välkomna.


     


     

  • Svar på tråden middag för 50 personer. Hjälp mig att räkna rätt...
  • Äldre 22 Aug 14:44
    #1

    Det beror ju helt och hållet på vad ni serverar, om ni lagarmaten själva, anlitar catering eller äter på tex restaurang. Vi betalade 350kr per person för tre rätters på ett hotell, de lagade alltså maten där. Då är inte drycken inräknat i det. Nu när vi firade vår första.bröllopsdag bjöd vi in till fest och var 23 personer. Då lagade jag all maten själv och det kostade ca 700kr för buffé och.efterrätt.


  • mirre0­1
    Äldre 22 Aug 15:18
    #2

    vi har fått av catering 102 kr per person det är enbart varmrätt då vi fixar klassisk toastskagen som förätt och egen efterrätt 

  • smisa
    Äldre 22 Aug 15:27
    #3

    Vi räknar också på 50 gäster men på restaurang där allt ingår. Detta kommer att kosta ca 1200:- p/p... Lite dyrt dock :/

  • mirre0­1
    Äldre 22 Aug 15:31
    #4

    oj kan ni ej tänka er använda exp coop caterin ? eller fixa lättare förätt själv? samt baka lita smått till efterätt ? 1200 låter väldigt mkt skulle personligen aldrig ha råd med det 

  • tinaal­pfält
    Äldre 22 Aug 15:38
    #5

    Vi får betala 165 kr per person för buffé och efterrätt och då kommer vi dela upp buffén i "förrätter" och "huvudrätter" så att det känns lite som trerätters fast ändå med valfrihet.

    Sen tillkommer serveringspersonal med 280 kr styck per timme.

    Alkoholen kommer inhandlas i Tyskland och vi har inte räknat ut någon bra siffra för vad det kommer att gå på. 

  • Äldre 22 Aug 16:20
    #6

    Vi lagade maten själva till vårt bröllop och det kostade ganska exakt 6000 kr.
    73 personer åt och då kostade det alltså 82 kr/person, vi fick ganska mycket över.
    Drycken som ingick i detta pris var alkolholfri cider, 5 backar läsk, kaffe och te. Alkoholen betalade svärfar.

    Förrätt:
    parmesangratinerad portabellosvamp

    Huvudrätt:
    buffé med marinerad fläskfilé, marinerad kycklingflié, kantarellpaj, potatissallad, potatisgratäng, sallad, fetaostkräm, två sorters frallor, diegestiv, smör, ost
    qournfilé, mjölkfri ost samt mjölkfritt smör

    Efterrätt:
    ananaspaj, glass
    ostkaka, sylt, grädde

    Utöver detta kostade tårtan 41 kr/person. Men vi fick 20 bitar över så där hade vi kunnat spara pengar om vi haft mer is i magen.. Flört

    Sen hade även vi serveringspersonal (bekanta som var skyldiga gentjänster för liknande tillställningar) som vi gav presentkort på 250kr/var. (6 personer)

  • söt nöt
    Äldre 22 Aug 16:42
    #7

    Tack så jätte mycker för alla svar!

    Vi tänkte nog försöka att laga så mycket mat vi kan själva. tillsammans med släkt och vänner. Men om vi ska ha buffe eller inte har vi inte bestämt ännu.

    Var kan man hitta personal om man inte har några bekanta som kan ställa upp?  

  • Äldre 22 Aug 21:50
    #8
    Cicci90 skrev 2012-08-22 16:20:53 följande:
    Vi lagade maten själva till vårt bröllop och det kostade ganska exakt 6000 kr.
    73 personer åt och då kostade det alltså 82 kr/person, vi fick ganska mycket över.
    Drycken som ingick i detta pris var alkolholfri cider, 5 backar läsk, kaffe och te. Alkoholen betalade svärfar.

    Förrätt:
    parmesangratinerad portabellosvamp

    Huvudrätt:
    buffé med marinerad fläskfilé, marinerad kycklingflié, kantarellpaj, potatissallad, potatisgratäng, sallad, fetaostkräm, två sorters frallor, diegestiv, smör, ost
    qournfilé, mjölkfri ost samt mjölkfritt smör

    Efterrätt:
    ananaspaj, glass
    ostkaka, sylt, grädde

    Utöver detta kostade tårtan 41 kr/person. Men vi fick 20 bitar över så där hade vi kunnat spara pengar om vi haft mer is i magen.. Flört

    Sen hade även vi serveringspersonal (bekanta som var skyldiga gentjänster för liknande tillställningar) som vi gav presentkort på 250kr/var. (6 personer)
    Åh vad bra med lite riktlinjer, vi ska ha ca 80 gäster och är i planeringsfasen för middag och ska laga allt själv med hjälp av familjen.
  • Äldre 23 Aug 13:59
    #9
    söt nöt skrev 2012-08-22 16:42:42 följande:
    Tack så jätte mycker för alla svar!

    Vi tänkte nog försöka att laga så mycket mat vi kan själva. tillsammans med släkt och vänner. Men om vi ska ha buffe eller inte har vi inte bestämt ännu.

    Var kan man hitta personal om man inte har några bekanta som kan ställa upp?  
    Föräldrars vänner kanske? Eller vänners vänner osv..
  • muminm­amman 81
    Äldre 23 Aug 14:11
    #10
    söt nöt skrev 2012-08-22 16:42:42 följande:
    Tack så jätte mycker för alla svar!

    Vi tänkte nog försöka att laga så mycket mat vi kan själva. tillsammans med släkt och vänner. Men om vi ska ha buffe eller inte har vi inte bestämt ännu.

    Var kan man hitta personal om man inte har några bekanta som kan ställa upp?  
    kolla restaurang skolor? nån som vill jobba xtra för en lagom slant?
    vi bokade en enkel restaurang med buffé å 2 glas öl/vin till maten och välkomst skumpa...blir ca 305kr per person. Fick riktigt bra pris  

    lycka till!!! 
  • muminm­amman 81
    Äldre 23 Aug 14:12
    #11

    glömde skriva att vi har oxå 50 gäster ca...

  • söt nöt
    Äldre 23 Aug 15:10
    #12

    det var ett bra tips med resturang-skolor. Det ska jag kolla upp. "Problemet" med föräldrars vänner och vänner vänner är att vi bor på andra sidan sverige sett från mina vänner och min familj. Min sida är betydligt större än min sambos. 

Svar på tråden middag för 50 personer. Hjälp mig att räkna rätt...