• Äldre 5 Sep 21:21
    18668 visningar
    29 svar
    29
    18668

    Finns det billiga vigselringar? bilder tack

    Makens är i titan med guldränder och min är i guld. För hans ring betalade vi ca 600kr och för min drygt 1000kr. Hans är beställd via nätet och min köpt i butik, en guldsmed.




  • Äldre 5 Sep 21:49
    #9
    smulan8118 skrev 2012-09-05 21:42:36 följande:
    Daniiel, din ring var ju jättesöt. men så billig? var hittar man den? =)
    Tack :) Jag tycker mkt om den, men kan tyvärr inte använda den längre :( Jag köpte den på www.burmansurguld.se/ som bara finns i Skellefteå och Umeå tror jag. De säljer ju dock produkter från märken som finns även i andra butiker. Min ring har CZ-stenar och var därför väldigt billig, den gick att få med diamanter också, men kostade då lite mer (ändå inte över 3000kr om jag minnns rätt). Inte värt den extra kostnaden tyckte jag då det inte syns någon skillnad, men smaken är ju som baken.

    Gå in i butiker och pröva ringar, kika vad som finns och kika inte enbart på deras utbud av vigsel- eller förlovningsringar. Min ring hör inte till dom, utan fanns i en annan del av butiken. Man kan göra riktiga fynd :)
  • Äldre 5 Sep 21:59
    #11
    smulan8118 skrev 2012-09-05 21:52:30 följande:
    ok! vad är CZ stenar?? =/
    Det är cubic zirconia, det är alltså "fejk" diamanter som är betydligt billigare men ser likadana ut som diamanter. Ja, om du inte har väldigt stor erfarenhet av diamanter och kikar väldigt noga.

    sv.wikipedia.org/wiki/Cubic_zircon
    www.hedbergsguld.se/
Svar på tråden Finns det billiga vigselringar? bilder tack