• sanzan

Inspirationsbilder på vackra uppsättningar med krona och slöja till vår stora dag

Jag tänkte att vi kunde hjälpas åt att samla bilder att hämta inspiration ifrån till våra stora dagar. Jag har nog tänkt att ha slöja och krona, men har inte riktigt hittat rätt frisyr än. Hur har det gått för er?

• Svar på tråden Inspirationsbilder på vackra uppsättningar med krona och slöja till vår stora dag
  • Principisessan
    Makeupmyday skrev 2012-08-08 19:46:48 följande:

En jätteslarvig bild på mig och kronan :) Som sagt, lockigt och luftigt blir nog lösningen för mig!
    åh du ser ju ut som en docka.. nästan som i sagoboken från John Bauer med lockarna. (ja nu hade ju flickan i sagan med trollen ingen krona, men iallafall) 
  • 1700tal
    majjja skrev 2012-08-08 22:49:42 följande:
    1700tal: vad har du för längd för håret? gör du själv eller hos frisör?

Har ner till halva ryggen ungefär och jättetjockt. Frisören ville etappklippa upp det enbart för frisyrens skull men där sa jag stopp, det får hon lösa ändå!

Nej, jag gör hos frisör. Sätter upp mitt hår mkt och gillar att göra avancerade frisyrer men vill inte stressa med sånt då. Dessutom skulle jag aldrig nånsin få dit den tunga kronan själv... Och eftersom den är så gammal törs jag inte riskera att den dimper i golvet eller nåt.

Ska till frisören i morgon och gå igenom allt innan bröllopet på lör.

• sanzan

Åh vad spännande! Då får vi andra hoppas på att du kommer därifrån med MASSA inspiration

• Hoffsennanen Tottoplex

Någon som.haft slöja på vigseln endast? Och sen tagit ur den smidigt?

• Principisessan
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-09-21 14:43:43 följande:
    Någon som.haft slöja på vigseln endast? Och sen tagit ur den smidigt?
    det undrar jag också. Jag tänkte ju ha en puffig slöja som går ca till bröstet. en i två lager. Men efter vigseln o fotograferingen så tänkte jag nog ta ur den och bara ha kronan kvar. 
    Frågan är hur det ser ut utan den, så det inte blir frissigt  
  • majemma

Jag hade tiara och slöja under vigseln och hade planerat att ta av slöjan till festen. Dock var det en väldigt blåsig dag så vinden tog tag i slöjan på kyrkbacken och slöjan for iväg. Trots det något våldsamma uttagandet av slöjan var frisyren fortfarande fin. Slöjan satt på en kam som helt enkelt var nerstucken i frisyren (ganska hårt). Pga av vinden satte jag i och tog ur slöjan 6 ggr (3 ggr i och 3 ggr ur) och frisyren var lika fin ändå.

• caruba

kronan till höger hade jag tänkt ha. Den i bakgrunden ska jag ha till min bukett och den till vänster ska jag använda som bordsdekration är det tänkt....
  • Principisessan

vet inte riktgit hur jag ska ha håret, och det är rätt svårt att hitta något som jag känner är "jag"  ialllafall när jag sökt efter bilder. 
    Det som är bestämt är iallafall denna krona och denna slöja

kronan lånar jag från församlingen. Tyckte den var så fin, tänker att lite 60-tals stuk på håruppsättningen vore fint. 

Svar på tråden Inspirationsbilder på vackra uppsättningar med krona och slöja till vår stora dag