• sanzan

Inspirationsbilder på vackra uppsättningar med krona och slöja till vår stora dag

Jag tänkte att vi kunde hjälpas åt att samla bilder att hämta inspiration ifrån till våra stora dagar. Jag har nog tänkt att ha slöja och krona, men har inte riktigt hittat rätt frisyr än. Hur har det gått för er?

• Svar på tråden Inspirationsbilder på vackra uppsättningar med krona och slöja till vår stora dag
  • Oslomyran

Å jag har oxå tänkt ha krona..men vill gärna se fler bilder på alternativ uten slöja. Eller ska man ha slöja...osäker..

• caruba
    Krystal skrev 2012-08-08 12:13:51 följande:

Det sitter en kamliknande sak fast i slöjan som jag satt ner i håret under bullen

Egentligen är det en dubbellager slöja, (finns nog en bild i mitt galleri) man jag tyckte på en gång att det hade blivit förlycket, så jag klippte bort det mindre lagret (och sydde fast ner till på en klänning jag ska ha på festen ett par veckor efter vigseln )

tack! =0)
    Oslomyran skrev 2012-08-08 12:35:45 följande:

Å jag har oxå tänkt ha krona..men vill gärna se fler bilder på alternativ uten slöja. Eller ska man ha slöja...osäker..

Visst blir man liiiite osäker. ;0)
  • Makeupmyday

Jag ska bära min mammas brudkrona, 45 år gammal, tillsammans med en slöja, men jag tycker det är hemskt dåligt med inspirationsbilder när man försöker googla eller så!

Men jag tror jag ska ha en ganska lös, storlockig uppsättning som man kan "burra ner" kronan i, annars ser jag så lång ut :) Slöjan har jag tänkt fästa i nacken.

• sanzan

Jag har faktiskt inte lyckats hitta någon bild (än) så vissa dagar tvekar jag på att ens ha kronan

• caruba
    Makeupmyday skrev 2012-08-08 13:49:35 följande:

Jag ska bära min mammas brudkrona, 45 år gammal, tillsammans med en slöja, men jag tycker det är hemskt dåligt med inspirationsbilder när man försöker googla eller så!

Men jag tror jag ska ha en ganska lös, storlockig uppsättning som man kan "burra ner" kronan i, annars ser jag så lång ut :) Slöjan har jag täönkt fästa i nacken.

åh va kul att kunna ärva en krona.. =0)
  • Principisessan

visst är det svårt att hitta bra bilder på nätet! Jag har inte så långt hår. typ en lång page. Funderar på antingen nåt sånthär 

eller sånthär, som jag tyckte var rätt sött 

kronan jag ska ha ser ut såhär och så ska jg nog ha en liten puffig kort slöja som når knappt till axeln

• Makeupmyday

En jätteslarvig bild på mig och kronan :) Som sagt, lockigt och luftigt blir nog lösningen för mig!
  • sanzan

Jag har inte heller så långt hår, men jobbar på att spara ut det nu. Mitt "problem" är att mitt hår är både tjockt och tungt så jag är lite orolig för att lockarna inte ska hålla

• 1700tal

Tycker också det är jättesvårt att hitta inspirationsbilder. Kronan jag tänkt ha är jättestor, tung och från 1600-talet. Slöjan är lång och i spets. Så hur frisyren ska va mitt i allt detta har jag knappt nån aning om. Och jag gifter mig nästa v...

Svar på tråden Inspirationsbilder på vackra uppsättningar med krona och slöja till vår stora dag