• sanzan

Inspirationsbilder på vackra uppsättningar med krona och slöja till vår stora dag

Jag tänkte att vi kunde hjälpas åt att samla bilder att hämta inspiration ifrån till våra stora dagar. Jag har nog tänkt att ha slöja och krona, men har inte riktigt hittat rätt frisyr än. Hur har det gått för er?

• Svar på tråden Inspirationsbilder på vackra uppsättningar med krona och slöja till vår stora dag
  • sanzan

Frisörerna jag har pratat med har sagt att de gärna vill att jag ska ha en bild med mig. Det finns ju hur många fina uppsättningar som helst, men så ska de passa med slöja och krona, då blev det svårare för mig iaf

• caruba

Jag ska bara ha en krona, men följer gärna med i tråden. Jag har ingen aning om hur jag ska ha mitt lite längre än axellånga hår. Jag funderar till och med på att köpa löshår. ;0)

• Krystal

Jag funderar på att ha en så kallad "donut" uppsättning med några locka som hänger ner och kila in slöjan under. Sen så får kronan plats framför.

• sanzan

Låter jättefint! Jag är nog inne på något med mycket lockar men ändå uppsatt.

• Krystal

Här är en bild på en snabb provuppsättning jag roade mog med en regnig dag. Jag använde mig av en grej som man rullar håret upp på för att få donuten, men jag ska försöka hitta en variant som man trär på och gömmer under håret. Det tror jag skulle ge lite mer volym.

Sen ska det vara bättre lockar, och några fler som hänger ner.. Slöjan är av en halvlång modell...går ungefär till rumpan..

• caruba
    Krystal skrev 2012-08-08 11:47:29 följande:

Det ser jättefint ut. Gillar lockarna i nacken. =0) Hur har du fäst slöjan. Inte för att jag tänkt ha slöja. *visslar* ;0)
  • sanzan

WOW! Så snyggt! Läckert att kunna göra det själv

• Krystal

Det sitter en kamliknande sak fast i slöjan som jag satt ner i håret under bullen

Egentligen är det en dubbellager slöja, (finns nog en bild i mitt galleri) man jag tyckte på en gång att det hade blivit förlycket, så jag klippte bort det mindre lagret (och sydde fast ner till på en klänning jag ska ha på festen ett par veckor efter vigseln )

• Krystal
    sanzan skrev 2012-08-08 12:11:47 följande:
    WOW! Så snyggt! Läckert att kunna göra det själv

Tack

Svar på tråden Inspirationsbilder på vackra uppsättningar med krona och slöja till vår stora dag