• lyckaa
    Äldre 4 Aug 22:50
    2247 visningar
    3 svar
    3
    2247

    Favours - när?

    Jag har pimpat upp en tändsticksask snyggt och lagt lite godis i en organzapåse. Detta tänkte jag/vi ge till gästerna. Men de som är par hade jag bara tänkt ge en, för varför ska de ha en varsin med samma tryck på?


    Nu är frågan. I början skulle vi ha bordsplacering och jag hade bara tänkt lägga ut favours på borden i förväg. Men nu ska vi inte ha bordsplacering och jag vet inte var folk/par tänker sätta sig.


    Kan man ge favours på ett annat sätt istället för på borden iförväg? Förslag? Vad är bäst isf, ibörjan eller i slutet? Det står ; Tack för ni delar denna dagen tillsammans med oss.

  • Svar på tråden Favours - när?
  • Äldre 4 Aug 23:48
    #1

    Jag hade nog valt ett ge en per person faktiskt och lägga vid platserna vid bordet. Det känns som att det är svårt att ge vid något annat tillfälle. Jag hade dessutom valt att ha bordsplacering, för att underlätta för gästerna. Det kan lätt bli lite tveksamt, många funderingar kring vart det är okej att sitta osv. Lätt att det blir grupperingar och bara lite stöplatser kvar mellan, där då de sista att sätta sig måste sitta, oavsett om de känner någon där osv. Nåja, ni får ju självklart göra som ni vill och som ni tror blir bäst :) Ni har säkerligen redan funderat över för- och nackdelar med respektive val.


  • Äldre 5 Aug 00:05
    #2

    Jag håller med daniiel.
    En väl genomtänkt bordsplacering brukar sällan slå fel. Det är om man inte tänker igenom den riktigt som det kan bli trist. Se till att alla har någon dom känner på "pratavstånd" dvs bredvid sig, snett emot eller mitt emot. Men blanda annars - gärna med liknande intressen i alla fall...

    Och när det gäller favours så skulle jag defenitivt gett en var. Speciellt om det är godis. Sen är det väl upp till dom om dom bara äter godiset och slänger asken eller om dom sparar en eller båda som ett minne.
    Men bara en att dela på känns lite snålt, och svårt att dela ut om man inte ska stå vid dörren och pricka av på en lista eller nåt då... 

  • Äldre 5 Aug 00:16
    #3
    Chicita skrev 2012-08-05 00:05:45 följande:
    Men bara en att dela på känns lite snålt, och svårt att dela ut om man inte ska stå vid dörren och pricka av på en lista eller nåt då... 
    Precis min tanke också.

    Och vi var på ett namnkalas idag och det var ca 30 gäster där tror jag. De hade bordsplacering och det var toppen! Jag hörde en tjej som satt en bit från oss som sa det också, just att det nog hade blivit lite grupperingar och såna ströplatser annars. Paret som hade kalaset hade dessutom tänkt till vid bordsplaceringen, precis som du säger Chicita. Alla satt nära någon som de kände, men samtidigt brevid någon som man kanske bara var lite bekant med eller som man hade något gemensamt med. Vi hamnade brevid två andra väldigt trevliga par som vi hade mycket att prata om med :)

    Vi försökte verkligen tänka så på vårt bröllop också och på vår bröllopsdag när vi ska ha middag för bara ca 20 personer, så kommer vi ha bordsplacering ändå. Tänker man till lite och gör det på "rätt" sätt, så underlättar det nästan oavsett hur få eller många man är :)
Svar på tråden Favours - när?