• Anna860113

    Hur matchar ni varandra?

    Hur ska ni matcha varandra då menar jag med era barn...

    vi har en dotter och en son som självklart ska gå med in i följet och vår minsta dotter som ska döpas samtidigt som vårt bröllop...

    Jag ska troligen ha en röd klänning med rött inslag... Så dottern är inte så svår att hitta en vit klänning och sen ett rött sidenband runt midjan... Så hon matchar mig. Men ska tärnan matcha mig med...
    Sonen ska ju ha kosym som sambon, men kan man typ kanske ha så dom har samma slags kostym och skjora eller slips`?

  • Svar på tråden Hur matchar ni varandra?
  • daniiel

    Jag hade en vit brudklänning med svart band i midjan. Maken hade en svart kostym, vit skjorta, ljusrosa väst och kravatt. Tärnorna hade ljusrosa klänningar med svart band i midjan och marskalkerna hade svarta kostymer, vit skjorta och ljusrosa slipsar. Vår dotter, som var brudnäbb, hade en vit klänning med ljusrosa band i midjan och ljusrosa broderier på.

    Om ni vill att alla ska matcha är ju helt och hållet upp till er. Man måste inte matcha alla och även om man matchar, så behöver inte allt vara helt lika (som för oss). Om du vill att tärnan ska matcha, så kanske hon kan ha en röd klänning? Maken och sonen kanske kan ha samma färg på kostymerna samt röda slipsar och matcha på så sätt?


  • Magenta

    Precis. Man matchar bara om man själv vill. Tänk bara på att vit klänning och rött sidenband väldigt lätt ser ut som Lucia, men det kanske inte gör dig nåt.

  • Anna860113
    Magenta skrev 2012-08-04 11:15:11 följande:
    Precis. Man matchar bara om man själv vill. Tänk bara på att vit klänning och rött sidenband väldigt lätt ser ut som Lucia, men det kanske inte gör dig nåt.
    hehe,... TACK för tipset. Blir nog bara en vanlig klänning till dottern på typ HM eller så. Där borde man väl också kunna hitta kostym till sonen?
  • daniiel
    Magenta skrev 2012-08-04 11:15:11 följande:
    Tänk bara på att vit klänning och rött sidenband väldigt lätt ser ut som Lucia, men det kanske inte gör dig nåt.
    Haha jag var rent tvungen att googla lite efter du skrev det där.. jag såg riktigt lucia framför mig. Nu beror det väl lite på modellen på klänningen och vilken rödfärg man har på bandet visserligen.. men.. jag tycker inte någon a dessa nedan för tankarna till lucia faktiskt.






  • daniiel
    Anna860113 skrev 2012-08-04 11:22:49 följande:
    hehe,... TACK för tipset. Blir nog bara en vanlig klänning till dottern på typ HM eller så. Där borde man väl också kunna hitta kostym till sonen?
    Vad är du ute efter för storlekar? :)
  • Anna860113
    daniiel skrev 2012-08-04 11:23:54 följande:
    Vad är du ute efter för storlekar? :)
    Dottern har 104 (i vanliga kläder) och sonen har 122 (i vanliga kläder)
  • daniiel
    Anna860113 skrev 2012-08-04 11:25:24 följande:
    Dottern har 104 (i vanliga kläder) och sonen har 122 (i vanliga kläder)
    Okej. Jag vet ju inte vilken budget ni har, men på nelly.com har de lite kostymer och klänningar :) Även på halens.se har de kostymer och klänningar som kanske kan passa :)
  • Marjasinus
    Anna860113 skrev 2012-08-04 10:38:14 följande:
    Hur ska ni matcha varandra då menar jag med era barn...

    vi har en dotter och en son som självklart ska gå med in i följet och vår minsta dotter som ska döpas samtidigt som vårt bröllop...

    Jag ska troligen ha en röd klänning med rött inslag... Så dottern är inte så svår att hitta en vit klänning och sen ett rött sidenband runt midjan... Så hon matchar mig. Men ska tärnan matcha mig med...
    Sonen ska ju ha kosym som sambon, men kan man typ kanske ha så dom har samma slags kostym och skjora eller slips`?
    Vi har lila som genomgående tema i bröllopet, både i dukning och klädsel. Min sambo kommer ha en vit klänning med lila blommor i brudbuketten. Jag har en svart smoking, vit skjorta och sen lila manschettknappar, fluga och väst. Vår dotter kommer ha en lila tärnklänning.
  • BlomAnna

    Jag har köpt jätte söta klänningar på Lindex för 349:- /st till dottern och henns kusin som skall vara näbbar på vårt bröllop.

    I övrigt kommer vi matcha genom att mannen har orange kravatt och hans bestman har orange slips, min tärna orange klänning. Jag har orangea skor och buketten går i orange. Små tjejerna och min syster som är 12 (hon kommer ha en vit enkel klänning från Espirit) kommer att ha varisn virkad orange blomma på sina boleros.  



     
  • BlomAnna
    BlomAnna skrev 2012-08-23 22:02:18 följande:
    Jag har köpt jätte söta klänningar på Lindex för 349:- /st till dottern och henns kusin som skall vara näbbar på vårt bröllop.

    I övrigt kommer vi matcha genom att mannen har orange kravatt och hans bestman har orange slips, min tärna orange klänning. Jag har orangea skor och buketten går i orange. Små tjejerna och min syster som är 12 (hon kommer ha en vit enkel klänning från Espirit) kommer att ha varisn virkad orange blomma på sina boleros.  

     


    Glömde skriva att de går upp till strl 110 tror jag och att man nog lätt kan sätta ett röttband i midjan.
  • Pyttsan

    Våra näbbar kommer att ha enkla vita klänningar och ett diadem med spets och blomma med en liten färgad knapp. Det är enda som hör till färgtemat, men jag har spetsband runt brudbuketten också, och också blomma i håret..Vet inte om det kommer att vara så lika. De matchar lite i stil, men inte i färg, de får vara enkla och vita istället och varsin liten bukett med liknande blommor.

    Vår dotter är inte brudnäbb, men hon kommer att ha en enkel gul klänning och vi har mycket gult och orange. Så hon matchar oss egentligen mer i klädsel då hennes pappa har gula strumpor, gul näsduk och jag gula skor och vi har gult och orange i blommorna. 

     

Svar på tråden Hur matchar ni varandra?