• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Makeupmyday
    Lakinna skrev 2013-02-10 14:03:37 följande:
    Vill bara påpeka att idag är det ett halvår kvar för oss 10e augusti-brudar!!
    Iiiiiihh! Jag vet, fick fjärilar i magen idag, tiden går så fort nu!!
  • soderpling

Dagens tråkiga nyhet:
    -Den blivande makens båda systrar kommer nog inte till bröllopet i Paris. Jag och den blivande maken är ganska irreterade över detta. Anledningen.... mellan raderna, snålhet. Båda är ensamstående och jobbar heltid.

Dagens roliga nyhet
    -Flera vänner än vi trott kommer på bröllopet. De flesta har inte svarat men vi vet att det just nu tittas på flyg samt pusslas med barnvakter och semestrar så att de kan vara med.  
    Ev kommer även den blivande makens moster och ena kusin (vilket vi aldrig trodde när vi skickade inbjudan)

Jag njuter av de den roliga nyhet och försöker ignorera den dåliga.

Vill påpeka en sak nu. Vi vill inte ha presenter eller annat, utan vi ser det som en jätte fin present att folk bara är med och delar vår dag.

• Fröken Finemang
    soderpling skrev 2013-02-11 08:26:55 följande:
    Dagens tråkiga nyhet:
    -Den blivande makens båda systrar kommer nog inte till bröllopet i Paris. Jag och den blivande maken är ganska irreterade över detta. Anledningen.... mellan raderna, snålhet. Båda är ensamstående och jobbar heltid.

Dagens roliga nyhet
    -Flera vänner än vi trott kommer på bröllopet. De flesta har inte svarat men vi vet att det just nu tittas på flyg samt pusslas med barnvakter och semestrar så att de kan vara med.  
    Ev kommer även den blivande makens moster och ena kusin (vilket vi aldrig trodde när vi skickade inbjudan)

Jag njuter av de den roliga nyhet och försöker ignorera den dåliga.

Vill påpeka en sak nu. Vi vill inte ha presenter eller annat, utan vi ser det som en jätte fin present att folk bara är med och delar vår dag.
    om man gifter sig i Paris, tycker jag nog inte att man ska bli irriterad över att någon väljer att inte komma. 
    "trots" att de jobbar heltid och är ensamstående. man behöver inte ha så mkt över för det varje månad. det är ju en chansning som ni gjort, att gifta er utomlands..
    men kul att"otippade" gäster kommer! 
  • brud20130817
    Aug 2013 skrev 2013-02-10 19:50:41 följande:
    Okej jag får testa sen ;)

Vi gifter oss i Tillinge kyrka en liten bit utanför Enköping.
    Ni då?
    Hej,
    vi ska gifta oss i Gärdhems kyrka utanför Trollhättan där jag både är döpt och konfirmerad. Ser verkligen fram emot den stora dagen. 
  • Aug 2013

Okej! Jaa det ska bli helt underbart!!
    Vår kyrka vi valt är även den vi döpt båda våra barn i :)

Vi satt igårkväll och gick igenom lite olika saker inför dagen med stort D.
    Ringde bla till livebandet vi hade tänkt som hade ett grymt mycket bättre pris än vad vi skulle gå ge för bara trubadur så det blev en glad överaskning och är nog så gott som spikad!

Vad har ni tänkt för mat?
    Vi har tänkt oss 2 rätters med tårta och kaffe som dessert.
    Frågan är bara vad för typ av mat då vi fått in alla möjliga olika allergier!

• Augusti13
    Lakinna skrev 2013-02-10 14:03:37 följande:
    Vill bara påpeka att idag är det ett halvår kvar för oss 10e augusti-brudar!!
    Åh :D Och idag kan vi säga att det är MINDRE än 6 månader kvar. Hihi
  • jenniferochaugust

Hejsan på er blivande augustibrudar!

Jag och min pojkvän kommer att gifta oss den 31 augusti i Sofia kyrka på Södermalm i Stockholm. Efter vigseln har vi hyrt Skärholmens gård, superfin 1700-talsgård (man kan aldrig gissa att den ligger utanför Skärholmen).
    Det här planerandet har nästan tagit kol på mig och jag jobbar ändå som projektledare!
    Vi har blivit besvikna, lurade, stressade, ledsna osv så många gånger under de 2 månader vi planerat bröllopet. Men nu äntligen är allt bestämt! Jag har precis designat klart inbjudningskorten och ikväll ska jag be pojkvännen godkänna dem. Hade hoppats på att de skulle hinna ut till alla hjärtans dag, men det lär ju inte hända :(

Jag behöver er hjälp!
    Vilka blommor är vackra i augusti! Vi har inget riktigt styrt färgtema, men det blir väl ljusa pasteller typ blå, rosa, grön... Jag ville ju ha pioner, men det går tydligen icke att få tag på i augusti!

Tack och hej!

• Sjörå
    Aug 2013 skrev 2013-02-10 19:50:41 följande:
    Vi gifter oss i Tillinge kyrka en liten bit utanför Enköping.
    Vad roligt med en Enköpingsbrud. Nu ska jag iofs inte gifta mig i Enköping men jag jobbar där i veckorna. Om du vill ha någon att prata bröllop med är jag tillgänglig i veckorna. 
  • SingingFantacia

Hallå.
    Jag och min fästmö gifter oss den 10 augusti i Järfälla.
    Känner att vi kommit långt i planeringen och funderar nästan på om jag/vi glömt något för känns som att det mesta inför bröllopet är fardigt. Hon har sin kostym hängandes i garderoben, jag har min klänning och skor, frisör bokad, tärnklänningarna hänger i garderoben. Maten är beställd. Festplats klart. Bukett fixad. Gjort smycken till mina tärnor. Special slipsar till fäsmön och alla karlar i brudföljet finns hemma, Dekorationer fixade, Inbjudningskort fixade, inbjudningslistor klara (har två en för fest en för kyrka), Blanketter för hinderprövning ifyllda bara att skickas i väg när det är dax, ringen leverad. Champange glas inköpta, 98 Tallrikar inköpta ska nu målas, bestick och glas fixade.
    Vad har vi missat och vad ska jag göra när nästan hela planeringen är färdig?

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!