• Viirre­L
    Äldre 2 Aug 23:01
    12779 visningar
    78 svar
    78
    12779

    Augusti 2013?

    Hej
    Finns de nån mer här ute som planerar att gifta sig i augusti 2013?
    Jag och min sambo har varit tsm sedan december 2007 och varit förlovade sedan juni 2008 vi fick vår underbara lilla pojke i juli 2011 och nu är de juh bara giftemål kvar så nu är vi igång med planerning, :) vi har den 3/8 som preliminärt datum och kommer ha en kyrklig vigsel i Söderbärke sedan kommer vi nog vara i folketshus där vi hade en födelsedagsfest för svärfar för ett år sedan och tycker om den lokalen och den passar vår ekonomi.

    så finns de nå fler här ute som kan tipsa eller bara följas åt i planerningarna :)

  • Svar på tråden Augusti 2013?
  • johann­agbg
    Äldre 28 Sep 07:20
    #61

    Ojoj det börjar allt bli en del brudar här inne som bestämt sig för att augustimånaden blir en bra månad. Kom att tänka på det igår att om man har en åtta (8) med i sitt datum på något sätt så har man ju med evighetstecknet vilket är en bonus ju :) Nu är både lokal, kyrka, ring klänning och mina skor köpta och bestämt. Save the date korten är gjorda och ska bara postas. Jisses nu är det mindre än ett år kvar :)

  • Fröken­Johnss­on
    Äldre 8 Oct 15:32
    #62

    Hej på er!


    Här kommer ytterligare en augustibrud! 31/8 är vårt datum. Denna vecka kommer vi "släppa bomben" för familjen att vi förlovat oss och att vi kommer gifta oss nästa år.


    Än så länge är inget fixat alls (förutom att jag spanar runt massor efter inspiration och pyssel!), men vi vet vilken kyrka vi vill ha och en lokal som vi hoppas på att kunna hyra. Vi kommer att ha ett roc-/metaltema på vårt bröllop, så det blir inte den traditionellt vita klänningen för min del, utan en svart eller svart och röd. Sambon är väldigt sugen på att ha kjol :P


    Pirrigt i magen är det, då vi ska berätta för familjerna på torsdag och på fredag träffa paret som vi hoppas vill vara våra toastmasters. Woho!

  • Theta
    Äldre 11 Oct 22:47
    #63

    Hejsan alla :)

    Här har ni ytterligare en augustibrud, den 31/8 har vi planerat ska vara vår stora dag. Imorgon så ska jag ringa och boka kyrkan och även kolla upp pris mm för en lokal som jag föll för på nätet. Lite roligt är också att jag bodde vid lokalen när jag var liten :)

    Vi vill försöka hålla nere kostnaderna så mycket som möjligt med bröllopet, och ska baka tårtan och fixa maten på egen hand. Vi känner att det blir för dyrt med drygt 50 gäster annars :(

    Börjar känna lite stress nu, med att jag MÅSTE boka imorgon, annars så känns det som att det är för sent och allt redan kommer vara uppbokat :(

  • Theta
    Äldre 11 Oct 22:53
    #64
    Theta skrev 2012-10-11 22:47:56 följande:
    Hejsan alla :)

    Här har ni ytterligare en augustibrud, den 31/8 har vi planerat ska vara vår stora dag. Imorgon så ska jag ringa och boka kyrkan och även kolla upp pris mm för en lokal som jag föll för på nätet. Lite roligt är också att jag bodde vid lokalen när jag var liten :)

    Vi vill försöka hålla nere kostnaderna så mycket som möjligt med bröllopet, och ska baka tårtan och fixa maten på egen hand. Vi känner att det blir för dyrt med drygt 50 gäster annars :(

    Börjar känna lite stress nu, med att jag MÅSTE boka imorgon, annars så känns det som att det är för sent och allt redan kommer vara uppbokat :(
    Kan tillägga att jag och sambon blev tillsammans i juni -06 och förlovade oss den 1/1-10 och fick en dotter i mars -10 :)
  • Jossan­Kossan
    Äldre 13 Oct 08:43
    #65

    Var och provade klänningar första gången igår och jag säger bara hjälp, vilken djungel! Har hittat precis vad jag vill ha i 5 olika klänningar, nu gäller det bara att hinna en som har allt. Den ska vara draperad upptill, ha långt släp, tyll "ovanför" kjolen, långt släp och knappar i ryggen samt vara väldigt enkel då jag ska kombinera det med en spansk slöja, någon som känner att det ringer en klocka och tänker att en sådan klänning har jag sett?

  • Theta
    Äldre 13 Oct 10:43
    #66

    Lokalen åkte vi och kikade på igår, och ja, vi bokade den. Fast den var upptagen den 31:a så vi ändrade faktiskt datum till den 24:e istället :) Nu har vi börjat fundera lite på om vi ska ha vigseln där, jättefint är det verkligen!

  • Äldre 13 Oct 19:27
    #67
    IdaKba skrev 2012-09-12 20:46:56 följande:
    Hej!
    Vi gifter oss den 31 augusti 2013 på Hammarö i Värmland, där såväl vigsel som fest kommer att hållas. Vi tyckte att vi var ute i god tid tills jag läste Heart80s inlägg :)

    Detta är bokat/köpt:
    Kyrka Festlokal m personal Mat Toastmaster & toastmadame Marskalk Brudklänning inkl. underkjol och slöja
    Vi har en liten tjej som kommer att vara 1 år och 8 månader då, vi får se om det är rimligt att ha henne som brudnäbb eller om hon får sitta med sin mormor och morfar. I färgväg är vi är mest inne på vitt, vitt, vitt som tema - men nu låter det som m2b gärna har en färg (rosa). Vi ska försöka banta ner gästlistan till 50 personer, men gissningsvis blir det 60. När tänker ni skicka ut inbjudan och hur långt innan tänker ni ha som osa-datum?

    Behöver hjälp med duktig och prisvärd fotograf och även duktig och prisvärd sångerska till vigseln. Tips?
    Fotografer: Erik Nygren eller Helena på Klara Event. Eller Tommy Andersson sök på FB
    Jag har själv bokat Erik (enfoto.nu tror jag) till orträtt den 4/8 i Forshaga
  • Äldre 13 Oct 19:30
    #68
    Emelie02 skrev 2012-09-12 21:29:32 följande:
    Hej,

    Vi ska gifta oss 10/8 nästa år och har inte bokat eller fixat med någonting. Detta är något som stressar mig en del då jag är en väldigt välorganiserad person som gillar planering. Men jag har fått för mig att om jag börjar nu redan så kommer jag bli helt galen med all planering och förmodligen helt uppstressad. Jag har självklart planer men inte gjort verklighet av någonting än.

    När borde man börja för att "ligga i fas" hela vägen till augusti? 
    jag var som nån annn skrev häruppe, helt galen i början, drömde och googlade hela tiden.
    NU är jag lugn, planerar, planerar om, men fotograf, lokal,kyrka är bokad.
    Save the dates har gått ut och nu känner jag att jag kan pyssla lite i tid o tid, men har ingen panik.
    Ska åka å prova klänningar framöver här i november för att sen kanske beställa en klännin i februari mars.. 
  • Äldre 13 Oct 22:21
    #69

     


    Vad kul, vi gifter oss också 10 augusti nästa år men färgtema lila. Vilken sida är det du har hittat?


    judithdaniel skrev 2012-09-12 13:51:30 följande:
    Vi kommer ha färgtemat lila, hittat en väldigt bra sida där det finns många olika saker som har samma nyans av lila
  • madein­Finlan­d
    Äldre 2 Nov 06:28
    #70

    Hej! vi ska gifta oss 10 aug!

  • kakank­83
    Äldre 2 Nov 15:39
    #71

    En till Augusti brud här!


    Vi ska giftas oss 3 aug.


    Massor att planera och tiden går men roligt som satan :)


    Kyrkan, fotografen och festlokalen är bokad. Inbjudningarna börjar ta sig och även Save the date korten är snart färdiga.

  • Stefan och Caroli­ne
    Äldre 2 Nov 20:05
    #72

    Hej ! Här är en till som gifter sig i Augusti :) Vi har varit tillsammans sedan 2007, förlovade oss 2011 och ska gifta oss den 10 Augusti !
    Har en fråga .... När tycker ni man ska skicka ut inbjudningskorterna ? Långt i förväg eller någon månad innan ?

  • IdaKba
    Äldre 7 Nov 22:49
    #73
    Fröken Finemang skrev 2012-10-13 19:27:56 följande:
    Fotografer: Erik Nygren eller Helena på Klara Event. Eller Tommy Andersson sök på FB
    Jag har själv bokat Erik (enfoto.nu tror jag) till orträtt den 4/8 i Forshaga
    Tack! Nu är Helena bokad, hon verkar jätteduktig! :)
  • Äldre 11 Nov 01:09
    #74
    IdaKba skrev 2012-11-07 22:49:31 följande:
    Tack! Nu är Helena bokad, hon verkar jätteduktig! :)
    smart val! Helena är dessutom jättetrevlig! =)
  • Sylvia­757
    Äldre 11 Nov 08:56
    #75

    Stefan o Caroline- vi funderar oxå när man ska skicka ut inbjudningar. Vi ska gifta oss 3 aug.
    O det är ju i semestertider.. 
    Många vet redan datumet.. så vi funderar på runt april -maj.. så folk hinner planera in det. de som inte vet.

  • Stefan och Caroli­ne
    Äldre 11 Nov 09:26
    #76
    Sylvia757 skrev 2012-11-11 08:56:01 följande:
    Stefan o Caroline- vi funderar oxå när man ska skicka ut inbjudningar. Vi ska gifta oss 3 aug.
    O det är ju i semestertider.. 
    Många vet redan datumet.. så vi funderar på runt april -maj.. så folk hinner planera in det. de som inte vet.
    Ja många vet redan datumet här med, men som du sa det är semestertider så april-maj var nog en väldigt bra månad att skicka ut alla inbjudningar . Jag håller även på med Save The Date kort som jag ska skicka nu i dec, bara för att påminna dem en tid innan ;)
  • idak86
    Äldre 11 Nov 14:42
    #77

    Jag och min blivande make ska också gifta ossi augusti,dock har vi inte bestämt vilket exakt datum eller exakt plats. Har dock redan klänningen,som dock behöver ändras lite grann,men jag älskar klänningen :D 
    Det blir en borgerlig vigsel i Stockholm,och det blir mottagning hos min blivandes makes pappa.
    Har en kompis som ska baka åt oss.  

  • Wardel­li
    Äldre 14 Nov 08:38
    #78

    Ett tips är att gå med i tråden: "Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!" Där är vi ett par augustibrudar redan och det är himla roligt om alla är samlade på samma ställe :D 

Svar på tråden Augusti 2013?