Hjälp mig,kan jag ha denna som gäst på bröllop!?
Snälla hjälp mig!! Kan jag ha denna på ett bröllop svenskt/amerikanskt bröllop?!
Eller är den för "vit"??!
Snälla hjälp mig!! Kan jag ha denna på ett bröllop svenskt/amerikanskt bröllop?!
Eller är den för "vit"??!
Åh!! den var jättefin! var kan man köpa den?
Jag håller med de andra. tycker du kan ha den om klädseln är kavaj eller enklare! :)
Angående om den är för vit eller ej, så kan man ju gissa att om TS frågar om klänningen är för "vit", så är det något hon känner sig osäker över (och det finns ju uppenbarligen brudar som är extremt petiga där) och då tycker jag att enbart för att stilla sina egna nerver, så kan man ju försöka matcha den med mörkare/färgade accessoarer och undvika vita accessoarer. Bara för att själv kunna känna att man är på den säkra sidan så att säga.
Sedan kommer ju, återigen, frågan om vad klädkoden är och om klänningen passar till den. Oavsett, så måste man ju inte följa klädkoden, så egentligen skulle ju TS kunna ha en alldeles för vit (i hennes tycke) klänning som inte alls är rätt för klädkoden om hon vill.
Nu svarar jag i TS ställe angånde just detta, men klänningen finns på Nelly nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/ax-paris-1107/drop-back-chiffon-dress-310192-13/
Så länge du själv trivs i den så använd den! Inga problem att den är vit i grunden.
Åh vilken snygg klänning!!! klart du kan ha den ;)
Precis som daniiel skriver så handlar det ju om att TS ska känna sig bekväm i klänningen.
För mig så är det alltid viktigare att följa klädkoden - än att följa färgen.
Men som riktlinje så tycker jag att man kan gå efter vad man själv känner. Och om man tvekar, tja då var det nog inte den klänning man skulle ha. Oavsett om andra tycker att den är ok eller inte.
Men om man nu har förälskat sig i klänningen, och vill ha den trots att ens egen magkänsla säger att den är för vit (oavsett om den är det eller inte) så kan man använda mörka accessoarer för att få den att kännas mindre vit och alltså kanske känna sig lite bekvämare med sitt val.
Tack så jättemycket för alla svar! klädkoden är kavaj. Jag kör på den, tror den kommer passa mig bra! =)
jättefin klänning, sommrig och härlig
Jättevacker. Personligen så hade jag valt en sjal i färg till.. inte för att jag tycker den är vit utan för att jag själv inte hade känt mig bekväm så bar upptill i kyrkan. Det är också en smaksak, men så tycker jag iaf :)