• eosinmimmi

Hjälp mig,kan jag ha denna som gäst på bröllop!?

Snälla hjälp mig!! Kan jag ha denna på ett bröllop svenskt/amerikanskt bröllop?!

Eller är den för "vit"??!

• Svar på tråden Hjälp mig,kan jag ha denna som gäst på bröllop!?
  • missfroggy

Jag tycker att du kan ha den. Men jag är ju inte särskilt insatt i mode och "moderegler". Men jag tycker inte att den är før vit som du kallar det.

• Annamolly

Den ar absolut inte for vit enligt min mening, den har ju lika mycket fargade som vita omraden. Valdigt fin ocksa, speciellt med de skorna till! :) Regeln om vitt ar ju for att man inte ska kvara lik bruden i sin utstyrsel, och det ar nog inte manga som gifter sig i en blommig klanning. :)

• Chicita

Vad är det för klädkod? 
    Det är väl det viktigaste egentligen...

Och om du är tveksam själv till en klänning så brukar det inte vara rätt.
    Men du kan alltid använda mörka assecoarer för att få till en annan känsla. 

• Nephele

Superfin! Hade inte alls haft nåt emot om en av våra gäster kom i en sån klänning.
    Men som Chicita säger kan det bero på klädkoden.

• PeteroCarolin

Jättefin!

Tycker inte alls att den är för vit, tycker bara att den är härligt sommarblommig!

• daniiel
    Chicita skrev 2012-07-29 01:11:53 följande:
    Vad är det för klädkod? 
    Det är väl det viktigaste egentligen...

Och om du är tveksam själv till en klänning så brukar det inte vara rätt.
    Men du kan alltid använda mörka assecoarer för att få till en annan känsla. 
    Och för ovanlighetens skull så håller jag med Chicita, vad är det för klädkod?

Håller även med om att ifall man måste fråga om klänningen är rätt, så är den väldigt sällan det. Ska du använda den där klänningen, så använda mörka eller färgglada accessoarer för att ta ner det vita ännu mer.
  • tinaalpfält

Jag hade en beige klänning på ett bröllop förra året men jag var också lite orolig för att den skulle kunna tolkas som för lik vit. Jag gjorde faktiskt så att jag frågade bruden vad hon tyckte och hon hade inget emot det. Dock bröt jag av det beiga med svart och rosa, så man kan ju verkligen få ett helt annat intryck med andra accessoarer. 

Till exempel skulle du kunna ha en mörk kavaj med pumps eller nåt till den blommiga klänningen för att den inte ska kännas för ljus.  

• knyttan

"För vit" är klänningen bara om de är helt enfärgat vit/ champagne / beigefärgad eller nästan bara i den färgen (förutom någon liten blomma någonstans e dyl) Det är inte så att man måste undvika varenda lilla vita strimma. Kan vi sluta hetsa om detta nu på BT?
    Däremot så kan ju klänningen vara mindre lämplig pga klädkoden. Den klänningen skulle kunna gå på ett kavajbröllop men inte högre klädkod.

• majflicka
    knyttan skrev 2012-07-29 16:10:04 följande:
    "För vit" är klänningen bara om de är helt enfärgat vit/ champagne / beigefärgad eller nästan bara i den färgen (förutom någon liten blomma någonstans e dyl) Det är inte så att man måste undvika varenda lilla vita strimma. Kan vi sluta hetsa om detta nu på BT?
    Däremot så kan ju klänningen vara mindre lämplig pga klädkoden. Den klänningen skulle kunna gå på ett kavajbröllop men inte högre klädkod.
    Instämmer till fullo!

Tycker för klänningen är jättesnygg! Var är den från? ;)
Svar på tråden Hjälp mig,kan jag ha denna som gäst på bröllop!?