• Burre

Vad ta i betalt till personal på festen ???

Hej hopp!

Har en fråga om vad som är rimligt att ta betalt för personal på en bröllops fest!

Uppgifterna som vi behöver hjälp med är:

- Fixa mingeldryck
    - Plocka fram och undan Buffe
    - Plocka fram och undan dessertbord
    - Plocka fram och undan för tårtan
    - Sen röja undan inför festen efter maten

Ev) Stå i baren under kvällen

Ca. 70 personer

Tack snälla för svar =)

Kram

• Svar på tråden Vad ta i betalt till personal på festen ???
  • åsissen

Vi ska också ha buffé men har anlitat professionell personal att ha under kvällen, de kostar 300:-/timmen var

• Sirenne

Vi kommer betala våra kompisars kompisar, 2000:-/person för samma uppgifter du skrivit ovan.

• Burre

Verkligen stor variation! Men 2000kr tycker jag låter mycket! Fast de kanske beror på hur mycker erfarenhet man har :) Ska nog också höra med lite kompisar som jobbar i branchen. :) Tack alla för svar!

• EmelieKarlsson

100 :- timmen (antar svart) är väldigt mycket skulle jag vilja säga, då en utbildad servis tjänar 120 vitt

• EmelieKarlsson

utan någon större erfarenhet i yrket mer än utbildningen vill säga :P

• moa2012
    Sirenne skrev 2012-07-23 10:58:57 följande:
    Vi kommer betala våra kompisars kompisar, 2000:-/person för samma uppgifter du skrivit ovan.
    verkar grymt mycket ..då hade ni kunnat anlita från företag för det priset...
  • moa2012
    EmelieKarlsson skrev 2012-07-23 23:43:45 följande:
    100 :- timmen (antar svart) är väldigt mycket skulle jag vilja säga, då en utbildad servis tjänar 120 vitt
    det är alldeless lagom !
  • tinaalpfält

280 kr/h per person kommer vi få betala genom vår cateringfirma.

• sofi 88

Vi gav 150 kr/h per person för våra 3. Hade sittande trerätters middag.
    Tycker det är en rimlig peng. 

• Sirenne
    moa2012 skrev 2012-07-26 13:33:52 följande:
    verkar grymt mycket ..då hade ni kunnat anlita från företag för det priset...
    Jo, det kanske är sant... Men där vi ska ha festen finns inga företag att hyra endast personal från. (vi vill inte anlita de cateringfirmor som finns - har annan lösning för maten och cateringfirmorna hyr inte ut endast personal).
    Nåja, efter att ha sett hur ni andra ska göra, tänker vi att vi kan lägga till några arbetsuppgifter utan att det är för mycket begärt...
  • Burre
    Sirenne skrev 2012-07-29 14:24:38 följande:
    Jo, det kanske är sant... Men där vi ska ha festen finns inga företag att hyra endast personal från. (vi vill inte anlita de cateringfirmor som finns - har annan lösning för maten och cateringfirmorna hyr inte ut endast personal).
    Nåja, efter att ha sett hur ni andra ska göra, tänker vi att vi kan lägga till några arbetsuppgifter utan att det är för mycket begärt...
    Det tycker jag verkligen att ni kan göra med gott samvete! :)
Svar på tråden Vad ta i betalt till personal på festen ???