• Burre

Vad ta i betalt till personal på festen ???

Hej hopp!

Har en fråga om vad som är rimligt att ta betalt för personal på en bröllops fest!

Uppgifterna som vi behöver hjälp med är:

- Fixa mingeldryck
    - Plocka fram och undan Buffe
    - Plocka fram och undan dessertbord
    - Plocka fram och undan för tårtan
    - Sen röja undan inför festen efter maten

Ev) Stå i baren under kvällen

Ca. 70 personer

Tack snälla för svar =)

Kram

• Svar på tråden Vad ta i betalt till personal på festen ???
  • augustesen

Är frågan vad ni som är rimligt att betala eller ska du hjälpa till vid en fest? För personalen betalar ju inte för att jobba :p

Vi kommer betala våra två killar 500:-/st för det du nämnt ovan, sen har vi en ansvarig som kostar 350:- i timman som vi måste ha från lokalens sida. Killarna kommer stå i baren sedan då folk kommer drixa..och våra gäster brukar vara duktiga drixare så därav den låga betalningen.

Hoppas det hjälpte :p

• Burre

Haha de var menat som att vi ska betala =)

500kr/st ?!? för att fixa med allt de som jag skrivit?

• augustesen
    Burre skrev 2012-07-16 20:29:08 följande:

Haha de var menat som att vi ska betala =)

500kr/st ?!? för att fixa med allt de som jag skrivit?

Japp, men det är bekanta så är mest en symbolisk summa.

Dom kommer förbereda brudskål och servera den samt snittar, förbereda buffé och fylla på den under kvällen, plocka av borden och diska, plocka bort buffe, plocka fram tårta samt servera tårta och avec. Dom jobbar extra som bartenders så kommer också stå i baren, plocka glas samt lättare städning efter festen.

Vi får se hur folk drixar, om dom inte får så mycket kommer vi nog lägga till några hundralappar till per person. 500:- är ju lite lågt tycker jag men dom har accepterat priset :p
  • Burre

Ja det va verkligen ett bra pris :P Men man kanske inte vill ta mer betalt om man känner personerna i fråga!

Funder skarpt på att anlita folk från restaurang skolorna, de kan ju inte vara så dyra tänker jag!

Tack för svar! :) När ska ni gifta er?

• augustesen
    Burre skrev 2012-07-16 20:38:08 följande:
    Ja det va verkligen ett bra pris :P Men man kanske inte vill ta mer betalt om man känner personerna i fråga!

Funder skarpt på att anlita folk från restaurang skolorna, de kan ju inte vara så dyra tänker jag!

Tack för svar! :) När ska ni gifta er?
    Visst är det..hihi jag hade inte nöjt mig med det om jag skulle jobba :p

Ja det är ju perfekt om man kan hitta några studenter, dom vill ju alltid ha extra pengar. Men vi gifter oss 4 augusti så då har alla sommarlov och då vill ju ingen jobba..eller jag skulle nog vara nervig att dom inte skulle dyka upp :p Hihi!
  • kacan

Hej.

Vi har bokat studenter på restaurang linjen som kommer att jobba på vårt bröllop. Dom tar 100kr i timmen var.... Dom brukar jobba på diverse bröllop så vi känner oss lugna =)

• augustesen
    kacan skrev 2012-07-16 20:58:01 följande:

Hej.

Vi har bokat studenter på restaurang linjen som kommer att jobba på vårt bröllop. Dom tar 100kr i timmen var.... Dom brukar jobba på diverse bröllop så vi känner oss lugna =)

Superbra pris :)
  • ChristineL

Vi hade tänkt att be ett par av mina kollegor att sköta ungefär samma arbetsuppgifter som du har skrivit. Jag hade tänkt 500:- var där också. Men däremot tänkte jag inte säga nånting till dom om betalning utan dom får ett kuvert efteråt.

• moa2012

jag har 1 person som är helt utomstående och hon får 100kr i timmen..det tyckte hon lät bra =)..hon jobbar annars på en restaurang..och har erfarenhet..
    (det är dessutom inte buffe utan fat servering vi ska ha)
    det är rimligt med 100kr i timmen..det är ju utan skatt mm..dem får ju dem direkt i handen så det är väldigt bra..

• tjallamallan

Vi kommer oxå att betala 500kr/st till vår serveringspersonal (2 stycken). Vi ska oxå ha buffé så det handlar ju mest om att ställa fram och ta bort. Det är mitt kusinbarn och hennes tjejkompis som är gulliga och hjälper oss med detta. Hon valde själv detta framför att närvara som "riktig" gäst.

Svar på tråden Vad ta i betalt till personal på festen ???