CZ i vigselring
kan man ha en CZ i en vigselring? Om man köper en av högsta kavlite så ska den vara väldigt svår att se någon skillnad alls ifrån en diamant.
har någon en cubic Zirconia i sin vigsel eller förlovningsring?
kan man ha en CZ i en vigselring? Om man köper en av högsta kavlite så ska den vara väldigt svår att se någon skillnad alls ifrån en diamant.
har någon en cubic Zirconia i sin vigsel eller förlovningsring?
Som jag skrev i andra tråden, så är det klart att man kan ha det. Vissa vill inte ha det, men det är en annan sak. Personligen så bryr jag mig inte, så länge ringen är fin. Kan till och med tycka bättre om CZ-stenar, för jag tycker inte det är värt att spendera väldigt stora summor på en ring. Där är ju alla olika dock, återigen.
Jag hade CZ-sten i min förlovningsring som var i stål och hade sedan CZ-stenar i min silverring (allians) och i vigselringen som är i guld. Alla som sett den har kommenterat att den är fin och de blir väldigt förvånade när jag talar om att det inte är äkta diamanter.
Du kan ha en vigselring i plast från en tuggummiautomat om du vill. Eller ett vigselhalsband eller vigselarmband eller något annat. Det finns inget rätt eller fel, utan det är helt och hållet upp till var man har för önskemål och förutsättningar :)
jag har, jag har!
Jag har CZ i både förlovningsring och blivande vigselring. Känner ingen skam eller skuld över det. Billigt och fint. Funkar bra för mig!
Är också nyfiken på bilder.
Hur ser man egentigen skillnaden?
Hur stor är skilladen i pris? Frågorna är många! :)
Jag kan ju visa bilder på mina ringar med CZ-stenar i också iofs.
Stålringen, tyvärr bara en väldigt dålig bild
Silverringen
Vad kostar guldringar med cz?
Jag har CZ i min vigselring (som dock inte åker på förrän om 3 veckor).
För mig fanns inget alternativ eftersom jag ville ha STOOORA stenar och med äkta diamanter hade min ring kostat en förmögenhet, fera hundratusen. Dessutom skulle jag aldrig klara av att gå med en alldeles för dyr ring för jag skulle vara konstant rädd att tappa bort den/bli bestulen.
Den här fick jag betala 7.000 för och då fick jag den ändå billigare för att det var en bekant som är guldsmed som gjorde den. Ca 13.000 skulle den gått på egentligen, då dessa ringar med "klor" är dyra i produktion och för att vitt guld är lite dyrare också förstås.
Min guldring har stenar i cz och den är såå fin! jag är supernöjd, vi kände lite samma sak, jag älskar allt som är stort och glittrande men ekonomin skulle aldrig ha hållit för äkta diamanter i den storlek jag ville ha dem, så jag tycker absolut det är ett bra alternativt! :)