• Emmalinnea

CZ i vigselring

kan man ha en CZ i en vigselring? Om man köper en av högsta kavlite så ska den vara väldigt svår att se någon skillnad alls ifrån en diamant. 
    har någon en cubic Zirconia i sin vigsel eller förlovningsring?

• Svar på tråden CZ i vigselring
  • Emmalinnea

Gud va fina alls var! ska fundra lite på om det inte vore något för mig också å skulle jag någon gång bli stenrik så kan jag kanske unna mig något dyrare.

• ajmb

Min vigselring kommer ha cz...har kollat vad det skulle kosta med äkta vara ...men det får bli i framtiden. Tänkte i så fall spara och kanske på vår 5 åriga bröllops dag eller 10 sätta i en riktig....Kanske ska tilläggas.
    Ringen jag valt är i titan med cz från Bohlins.
    Är urnöjd med valet...lite förälskad till och med ...fniss

Valet är ditt i slutet...
    lycka till 

• Lenblo

För blotta ögat ser man ingen skillnad mellan diamanter och CZ. Det skulle väl vara att CZ bryter ljuset aningen BÄTTRE än diamanter då.Glad
    Problemet är att CZ nöts på ett helt annat sätt och förblir därför inte snygga på ringar man har till vardags. Sedan kan man naturligtvis göra som Syllis 2012 och lägga stenen ordentligt skyddad.

• Nyfiken01

Som förlovningsring har jag en silverring med cz. Har använt den nästan varje dag sen vi förlovade oss för ca 6 år sedan. Har diskat, badat, använt handsprit  och den är lika fin än idag!
    Har hört folk säga att efter ca ett år så blir en CZ matt och kantstött..men det stämmer inte på min!

Funderar på att ha CZ i vigselringen också..men detta är jag inte helt säker på än 

• eml33h

Min ring ser ut såhär. 8 karat vitguld och 3 cz.
    Betalade 1621 kr.
    Den är verkligen helt underbart fin, längtar till i mars när den ska få pryda mitt finger =)

• lillapia
    aviman skrev 2012-07-15 22:41:51 följande:

Såhär ser ringarna ut :) På begäran av daniiel Solig
    Å vad fin.. Är det äkta silver eller vitguld med CZ stenar?
  • Fröken fantastisk
    daniiel skrev 2012-07-15 21:43:47 följande:
    Jag kan ju visa bilder på mina ringar med CZ-stenar i också iofs.

Stålringen, tyvärr bara en väldigt dålig bild

Silverringen

Det här är så fint! Precis så här vill jag ha det (förutom att jag vill ha fyrkantiga stenar och inte runda). Vart köpte du det här? Tycker jag letar och letar men hittar ingenstans. Vad betalade du?
  • Lindan

Tror dessa är köpta på Indonordic.se :) Nyfiken på allas tankar kring val av ringar! Material? Pris mm?

• daniiel
    Fröken fantastisk skrev 2012-10-19 08:47:48 följande:
    Det här är så fint! Precis så här vill jag ha det (förutom att jag vill ha fyrkantiga stenar och inte runda). Vart köpte du det här? Tycker jag letar och letar men hittar ingenstans. Vad betalade du?
    Köpte dom på indonordic.se och för dessa två, samt en slät till maken + frakt och gravyr så betalade vi kring 850kr :)
  • Fröken fantastisk
    daniiel skrev 2012-10-22 12:23:49 följande:
    Köpte dom på indonordic.se och för dessa två, samt en slät till maken + frakt och gravyr så betalade vi kring 850kr :)
    åh WOOOOOW! NU är jag ännu mer intresserad, kollar in sidan nu. Fantastiskt!!! Hur bred är nedre ringen?
    SUPERFINA som sagt! 
  • daniiel
    Fröken fantastisk skrev 2012-10-23 09:12:21 följande:
    åh WOOOOOW! NU är jag ännu mer intresserad, kollar in sidan nu. Fantastiskt!!! Hur bred är nedre ringen?
    SUPERFINA som sagt! 
    Den släta ringen är 4mm bred och den med stenarna är 2mm bred, den finns dock inte kvar i deras sortiment längre.
Svar på tråden CZ i vigselring